Mie a început să-mi placă primul ministru: e om din popor, cu bancuri pe țeavă la foc rapid… Nu am văzut de mult un ministru atât de talentat, chiar dacă e uni-direcțional. Cât despre noul ministru de la transporturi, nimic nou sub soare: sparge munții între dinți, să facă autostradă peste ei. Și cam atâta.
Politica la români este mereu gestantă, ca să parafrazez pe tatăl puiului născut viu și cu trei picioare, și dă naștere la tot felul de “perle”, acesta fiind unul dintre puținele moduri de măsurare a IQ-ului aleșilor noștri (mai mult sau mai puțin). Noul și, foarte probabil, vremelnicul trecător pe la ministerul marilor autostrăzi lipsă ne-a încântat încă din prima zi cu un mod de gândire tip Stahanovist, cum că va lucra 30 de zile de acum încolo, în fiecare lună, fără sărbători. Trecând peste bancul primului ministru, care îi cerea ca în luna februarie să nu încerce să muncească tot 30 de zile, trebuie spus că noul ministru este zero la capitolul experiență în domeniul transporturilor sau infrastructură de transport.
Deci, la ce ne putem aștepta în realitate? Chiar ministrul a spus la investitură: va continua ce au început predecesorii. Las imaginația cititorilor să zburde pe marginea acestui subiect.
Viitorul suna bine… în 2016
A trecut o veșnicie, adică ceva mai mult de 365 zile de când guvernul de tehnocrați, grav dezavuat de actuala putere, băga Master Planul la înaintare, chiar înainte de alegeri. Nu prea le-a ieșit…:
“Până în anul 2036, românii ar putea circula pe 11 noi autostrăzi, prevede Master Planul General de Transport al României… Cel mai repede, adică în 2017 şi 2018, vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău – Borş (+Oradea) şi la ruta Nădăşelu – Suplacu de Barcău, iar în 2020 ar trebui să fie gata şi rutele Sibiu – Braşov, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Craiova – Piteşti. În luna august, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a declarat că peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă, iar în prezent, în ţara noastră se poate circula pe aproximativ 700 de kilometri. Anul acesta se estimează că vor mai fi inauguraţi încă aproape 66, din tronsoanele Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva…”.
Concluzia: la ministerul transporturilor și la CNADNR vor lucra 30 de zile pe lună, 24/7 să aducă la zi Master Planul. Iată, în sfârșit, niște români care vor să se sacrifice pentru binele nostru, al tuturor. Dacă ținem cont de salarii, unii muncesc și 60 de zile pe lună.
Apropo, în 1969 se trasau planurile pentru 3.200 km de autostrăzi, în curând vom sărbători semicentenarul.