Ford Trucks a avut un an 2017 foarte bun, reușind să se impună pe piața locală după doar câteva luni de prezență, în special în segmentul Vehicule Specilizate si Vehicule destinate domeniului construcțiilor. Parteneriatul dintre Ford Trucks și importatorul Cefin Trucks, binecunoscut specialiștilor din domeniul transporturilor comerciale din România de peste 20 de ani s-a dovedit o soluție câștigătoare în special pentru constructorii români.
Cu o cotă de piața din România pe segmentul camioanelor pentru construcții de 17%, Ford Trucks merge înainte. Încurajat de rezultatele obținute, în acest an a anunțat nu numai noi tipuri de cabine și motorizări, dar și noi configurații ale camioanelor, conforme cu piața locală.
Noutățile 2018
Constructorii români pot comanda camioane Ford preparate pentru fiecare activitate, flexibilitatea liniei de asamblare dar și numărul mare de variante constructive reprezentând un avantaj de piață important. Acum, Ford oferă o cabină dublă (Crew Cab) pentru modelele 2533D (6×2) și 3542D (6×4). De asemenea, modelul 2533 D este disponibil atât cu motorul de 9 litri (330 CP, transmisie cu 9 viteze), cât și cu cel de 13 litri (420 CP, transmisie cu 12 sau 16 viteze).
De asemenea, a fost introdusă noua gamă de autobetoniere, formată din modelele 3233M, 3542M și 4142M. Acestea au frâne cu disc în standard și o soluție constructivă nouă pentru brațele suspensiei spate. Masa maximă autorizată pentru axa față este de 8 tone în echiparea standard, iar masa maximă autorizată totală ajunge la 41 de tone. Opțional, autobetonierele , 3542M și 4142M pot fi echipate și cu motorul mai mic, de 9 litri, pentru o sarcină utilă mai mare.
O altă noutate este autobetoniera 6×4 3533M, echipată în standard cu motorul de 9 litri și 330 CP. Astfel modelul 3533M este mai ușor decât 3542M, având o capacitate de încărcare mai mare. Ca și modelele anterioare, 3533M are frâne de disc în standard și o nouă variantă constructivă pentru suspensia spate.
În segmentul de construcții a fost introdus șpachetul Extra Heavy Duty, proiectat pentru sarcini grele și condiții extreme de lucru. Acest pachet vine cu anvelope 13R 22.5, protecție pentru rezervorul de combustibil, ambreiaj dublu (numai cu transmisie manuală), arbore cardanic mai robust (65 mm), punte spate consolidată, suspensie spate parabolică (5 foi) și suport protecție pentru baia de ulei a motorului (opțional).
Pentru basculante este disponibil opțional un suport pentru montarea unui plug de deszăpezire. Astfel, basculantele cu tracțiune pe una sau două axe au lonjeroanele șasiului consolidate, care pot susține lama plugului de zăpadă. O altă opțiune este reprezentată de pachetul complet pentru tractare.
Autotractoarele Ford
- Camioanele din gama Lowliner sunt disponibile acum cu o capacitate totală a rezervoarelor de 920 de litri (510+410), putând circula aproximativ 3.000 de kilometri cu un singur plin.
- Performanțele dinamice ale motorului de 480 CP au crescut prin mărirea intervalului de cuplu maxim de la 1.000-1.200 rpm la 1.000-1.400 rpm, puterea maximă fiind disponibilă acum între 1.400 și 1.800 rpm.