Informaţii la ziNewsOnlineProductie, transport, si turnare asfalt si beton

Wirtgen – Impactul frezelor la rece asupra calității reabilitării

Frezarea la rece este una dintre primele măsuri care se iau atunci când un drum rutier sau o zonă de trafic are nevoie de reabilitare. Starea suprafeței frezate are un impact major asupra calității noii suprafețe, a calităților sale de service și asupra executării eficiente a celorlalte lucrări de construcții.

O suprafață frezată egal, aproape de linie și de nivel, este un factor crucial atunci când vine vorba de asfaltarea suprafețelor drumurilor cu o lățime uniformă și evitarea măsurilor de ajustare a costurilor, sub forma nivelării straturilor suprafețelor.

 Inovații pentru toate aplicațiile

Wirtgen oferă cea mai extinsă gamă de freze la rece din industrie, cu lățimi cuprinse între 14 mm-4,40 m. Clienții pot alege din cele peste 30 de tipuri diferite de mașini, fiecare disponibilă cu o varietate de lățimi de frezare. Clasa mai mică de putere cuprinde modele de 45 kW, urmate de mașinile compacte cu puteri de 257-298 kW și de frezele mari din clasa superioară de performanță, de până la 753 kW. Noile soluții inovative dezvoltate la sediul central din Windhagen au la bază know-how-ul și competențele Wirtgen în nivelare, control și tehnologii de ultimă generație.

Întotdeauna la nivel

Unul dintre factorii decisivi în frezarea la linie și la nivel a suprafețelor este nivelarea precisă. Scopul nivelării este acela de a regla adâncimea frezării și înclinarea, cât mai precis posibil, pe baza unei linii de referință. Pe șantier, a devenit o practică standard copierea suprafeței existente prin scanarea liniei de referință. Alături de o gamă largă de senzori, sistemul de nivelare Wirtgen Multiplex poate face mai mult decât o simplă copiere. Trei senzori amplasați pe fiecare parte a mașinii calculează permanent trei cote, pentru a crea o suprafață frezată perfect, cu adâncimea cerută de proiect. Această metodă și-a dovedit eficiența deosebită la nivelarea ondulațiilor longitudinale.

De asemenea, și pofilele de suprafață complet noi pot fi realizate prin frezarea 3D. Un profil nou, digital, de suprafață, generat pe computer, poate fi transferat direct pe freza Wirtgen, cu ajutorul sistemelor de nivelare 3D. Calitatea crescută și eficiența costurilor sunt beneficii majore oferite de tehnologia de frezare 3D.

Frezarea separată a straturilor, reciclare economică

Automatizarea progresivă a proceselor tehnice joacă un rol cheie în optimizarea rezultatelor de frezare. Pentru a obține rezultate perfecte, parametrii de nivelare pentru mașina respectivă sunt salvați, fiind conectați cu sistemul automat de nivelare LEVEL PRO și utilizați în timpul procesului de lucru. Astfel, cea mai mare varietate de straturi de asfalt este îndepărtată și separată în cadrul proceselor selective de frezare. Îndepărtarea materialelor de construcții problematice este posibilă, la fel și frezarea separată a suprafețelor de calitate premium cu un conținut mare de bitum, sau îndepărtarea marcajelor rutiere, înainte de frezarea separată a straturilor. Suprafața, liantul și straturile de bază pot fi reutilizate acum, separat, în cadrul stațiilor de producere a asfaltului de tip RAP.

Frezarea selectivă nu atrage după sine dezavantaje mari de timp. Datorită adâncimii mici de frezare, frezele la rece lucrează mai rapid, atunci când îndepărtează straturile individuale, decât atunci când îndepărtează asfaltul complet, la adâncime maximă de săpare, într-o singură trecere. Frezarea suprafețelor în două sau trei straturi poate fi uneori la fel de rapidă – în anumite cazuri chiar mai rapidă – decât îndepărtarea completă a asfaltului, în funcție de tipul de mașină sau de asfalt, precum și de condițiile de mediu. Frezele moderne pot reglate special pentru frezarea selectivă, indiferent de greutatea mașinii, de exemplu.

Tehnologii de ultimă generație: O gamă largă de aplicații

Tamburul de frezare reprezintă “inima” frezelor la rece. Din acest motiv, acesta este produs numai din componente tehnologice de ultimă oră, fiind realizat la cele mai înalte standarde de calitate, producătorul fiind însă atent permanent la costurile de producție, dar și la performanțele oferite de acesta în timpul procesului de frezare. Din acest punct de vedere, fiind o componentă complexă și cu cerințe din cele mai mari din partea utilizatorilor, Wirtgen dezvoltă permanent soluții eficiente din punct de vedere al costurilor. Astfel, producătorul german oferă diferite tipuri de tamburi de frezare pentru o multitudine de aplicații de lucru și pentru diferite suprafețe de drumuri.

Tamburii de frezare standard, de exemplu, au o distanță între dinții de frezare de 12 mm, 15 sau 18 mm la o trecere. Pentru o prelucrare mai fină, spațiul este de 8 mm, cel mai mic fiind de 6 mm. Tamburii ECO Cutter dezvoltați de Wirtgen sunt proiectați pentru o putere de frezare maximă, astfel că pot freza chiar și materiale extrem de dure, precum betonul sau pietrele, cu costuri minime.

Frezele la rece sunt folosite, de asemenea, frecvent, pentru a săpa șanțuri, pentru instalarea conductelor și, atunci când sunt echipate corespunzător, pot freza chiar ți canale. Cu alte cuvinte, gama de aplicații în care pot fi folosite este una imensă.

Specificațiile exacte asigură calitatea

“Mașinile moderne de frezare la rece au o influență semnificativă asupra calității și vitezei de reabilitate a drumului, per ansamblu”, explică Bernd Holl, Managerul de produs pentru Frezele la Rece din cadrul Wirtgen GmbH. Posibilitățile oferite de frezele la rece sunt recunoscute din ce în ce mai mult de autoritățile locale contractante, ceea ce înseamnă că noi documente de ofertă sunt solicitate în prezent. În Europa, autoritățile publice și furnizorii de servicii de frezare, asociațiile de profil și producătorii de freze la rece colaborează în acest moment la emiterea unor noi documentații pentru aceste utilaje.

“Detaliile precise ale acestor documentații vor permite companiilor de frezare să-și ajusteze ofertele, pentru a îndeplini cerințele impuse. Detaliile cheie includ, de exemplu, adâncimea precisă de frezare, numărul de guri de acces și de ajustări ale drumului, precum și numărul de operațiuni individuale de frezare”, a mai spus Bernd Holl.

 

Similare

1 din 926