Cefin Trucks, unic importator și distribuitor Ford Trucks în România a organizat la București, la finele lunii octombrie, în prezența a 200 de participanți, evenimentul de lansare pe piața locală a noului model Ford Trucks F-MAX, câștigător al prestigiosului premiu International Truck of The Year 2019.
Într-o atmosferă absolut spectaculoasă, noul F-MAX a impresionat audiența prin design-ul și dotările sale de ultimă generație, publicul fiind invitat să pătrundă în cabină și să se convingă pe cont propriu că este într-adevăr cel mai mare, dar și cel mai bun produs al Ford Trucks de până acum.
Noi orizonturi pentru piața locală
Având deja la activ recunoașterea internațională, noul Ford Trucks F-MAX are planuri ambițioase de a cuceri piața românească de vehicule comerciale, după cum a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks: “Noul F-MAX se impune pe piața românească în primul rând prin performanțele calității fără compromis, dar și prin poziționarea prețului care ne va oferi confortul unei poziții de invidiat. Pe segmental de autotractoare pentru transport internațional exista o cerere pe care, până în momentul de față, nu o puteam satisface, din punct de vedere al cerințelor minime care includeau și o cabină mai mare, în care șoferul să trăiască 4-5 săptămâni la rând. Odată cu introducerea F-MAX, însă, lucrurile se vor schimba. Lansarea din această seară înseamnă pentru noi o deschidere de 70% cotă de piață pe segmentul de autotractoare, la care până acum doar puteam spera că o putem atinge”, a explicat acesta.
Dezvoltat împreună cu clienții, pentru clienți
În spatele unui produs atât de bun stau în spate mii de ore de muncă și de testări riguroase. În timpul fazei de design și producție, F-MAX a fost testat pe 4 continente, în 11 țări, camionul efectuând nu mai puțin de 5 milioane de km.
“Proiectul F-MAX a fost demarat în 2013 pe o foaie de hârtie, iar primul lucru pe care l-am făcut a fost să-i ascultăm pe clienți, astfel că ne-am întâlnit cu sute de șoferi de camioane din 5 țări diferite, am stat de vorbă cu ei și am încercat să înțelegem în detaliu de ce anume au nevoie. Totul s-a redus la confort, putere, eficiență și tehnologie. Utilizatorii cer confort, și am vrut să fim unici în felul în care am proiectat caracteristicile de design, dar și un spațiu mai mare, pentru că un camion nu este doar un loc de muncă, și nu doar un loc de locuit, ci o combinație între cele două. Inginerii și echipa de design de la Ford Trucks au realizat numeroase schițe până când au ajuns la design-ul final al F-MAX. Filozofia noastră de design reflectă prestigiu, putere, profesionalism, durabilitate și inovație”, a afirmat Ozan B. Can, Manager – International Marketing pentru Ford Trucks.
Confort, tehnologie, putere, eficiență – la MAXIM
Cabina noului F-MAX de 2,5 m, vine cu un design modern și abordarea orientată spre șofer. Designul tabloului de bord în stilul cockpit asigură un spațiu ergonomic în care toate funcțiile sunt ușor accesibile. F-MAX oferă o podea plană cu o distanță de 2.160 mm între podea și tavan și o ajustare a scaunelor de 260 mm. În plus, este disponibil un spațiu de stocare patentat în stil avion. De asemenea, se garantează o foarte bună silențiozitate interioară, datorită torsiunii și rigidității cabinei – cele mai bune din clasa sa, zgomotului scăzut al motorului și designului care asigură reducerea zgomotului în timpul mersului.
Noul F-MAX oferă o gamă de spații de depozitare generoase și ușor accesibile. Dispozitivele interne de iluminare din zona patului și a compartimentului șoferului, sistemele automate de control a climatizării și caracteristicile de reglare a volanului oferă un confort sporit în cabină. Un mini-frigider și filtru de cafea incluse la unele modele, oferă un plus de confort șoferilor.
F-MAX oferă, de asemenea, un pat superior pliabil la 90 de grade, un cadru înclinat al capului pentru patul inferior, saltele mari și confortabile, o unitate de control de la distanță în apropierea patulului. Scaunul șoferului este de ultimă generație cu o gamă de ajustare până la 260 mm, cu tapițerie din material respirabil de înaltă calitate, și design ergonomic.
Noul F-MAX se impune printr-un motor de înaltă performanță cu o putere de 500 CP, 2.500 Nm și 400 kW putere de frânare. Aerodinamica superioară, calibrarea sistemului de propulsie și caracteristicile tehnice asigură de asemenea performanțe remarcabile în ceea ce privește consumul de combustibil, cu o marjă de îmbunătățire de 6% față de modelele anterioare. Caracteristicile tehnice includ tehnologia E-APU, funcția eco-roll, cruise control predictiv (Max Cruise). Datorită costurilor scăzute de mentenanță și intervalelor lungi între servisări, noul F-MAX aduce o economie de până la 7% la costurile de întreținere. Motorul Ecotorq al F-MAX oferă performanțe maxime și consum minim de carburant în orice condiții de drum.
Transmisia automată ZF cu 12 trepte și diferite moduri de condus, cum ar fi modul Eco și cel Power, ajută la optimizarea consumului de combustibil. Noul F-MAX este, de asemenea îmbunatatit de un turbocompresor cu geometrie variabilă, o pompă de apă și un compresor cu viteze multiple de lucru, putere de frânare de 400 kW pentru motorul care atinge puterea totală de 1000 KW cu opționalul intarder.
Cu noul F-MAX Ford Trucks lansează “ConnecTruck” – o tehnologie revoluționară care include monitorizarea de la distanță a vehiculului folosind software-ul de diagnosticare la distanță și software-ul “over-the-air”. Harta Topografică Specială înseamnă că F-MAX este capabil să analizeze condițiile rutiere, permițând vehiculului să conducă la viteze optime, reducând astfel consumul de combustibil cu până la 4%. Integrarea FMS permite Modulului ConnecTruck și Ford Trucks cloud să acționeze ca un cumul de date pentru un terț, având acces de la distanță la datele selectate pentru acel vehicul.
Noul F-MAX oferă asistență prin Adaptive Cruise Control, Predictive Cruise Control (Max Cruise), sistem avansat de frânare de urgență (Advanced Emergency Brake System), asistență la pornire în rampa (Hill Launch Assist), sistem de avertizare privind încălcarea benzii (Lane Departure Warning), dispozitiv limitator de viteză reglabil și control electronic al stabilității (Electronic Stability Control).
Displayul color TFT cu ecran de 8″ permite afișarea tuturor funcțiilor vehiculului, de la presiunea anvelopelor, temperatura din exterior, până la funcțiile de evaluare a stilului de condus al șoferului.
Designul farurilor F-MAX optimizează vizibilitatea pe timp de noapte. Iar iluminatului de asistență la manevre de parcare, luminile de zi cu LED-uri și iluminarea cu LED opțională, îmbunătățesc sistemul de lumini standard al vehiculului.
Mai mult decât un cap tractor
- 5 ani de cercetare și dezvoltare , 500 de ingineri Ford Otosan
- Peste 5 milioane de km de testare rutieră, efectuată în 11 țări pe 4 continente, utilizând 233 unități prototip
- Design unic și inovator, confort maxim, design spectaculos al farurilor
- Oglinzi cu câmp vizual larg, cabină lată confortabilă, design dinamic al grilei frontale
- Deflector lateral pliabil, spațiu functional exterior de depozitare, scări laterale ergonomice
- Volan nou ergonomic, panou nou de instrumente, ecran multimedia
- Câmp vizual larg, scaun ergonomic, sistem automat de aer condiționat
- Spațiu de depozitare mai mult decât generos, pat superior complet pliabil
- Sisteme vizuale și multimedia
- ConnecTruck, platformă tehnologică inteligentă care mărește eficiența.