Informaţii la ziNewsOnlineUtilaje de cariera si minerit

Lansare internațională – Noua basculantă cu șasiu rigid Komatsu HD 1500-8

Un utilaj remarcabil, datorită tehnologiilor de ultimă generaţie care se regăsesc din plin în componența sa, acestea oferind performanțe de lucru chiar mai bune decât cele ale generației anterioare, considerate un standard în domeniu, noua autobasculantă rigidă Komatsu HD1500-8 oferă cumpărătorilor săi un plus de valoare unic pe piaţa internațională. Cu un consum redus de combustibil, confort de primă clasă pentru operatori, caracteristici de siguranță îmbunătățite, noul HD1500-8 atinge cel mai înalt nivel de productivitate, fiabilitate și siguranță existent la clasa sa.

Pentru a ajunge la statul de cel mai bun dintre cei mai buni, componentele sale cheie, cum ar fi şasiul, transmisia și puntea spate, au fost proiectate pe baza celor mai recente tehnologii și standarde de durabilitate, permițând proprietarilor să reducă cheltuielile de reparații, să prelungească intervalele de revizie și în concluzie să reducă costul total de exploatare.

Komatsu HD 1500-8 înglobează tehnologii de transmitere a datelor bazate pe cele mai noi standarde în domeniul comunicațiilor (TIC), acestea îmbunătățind fiabilitatea autobasculantei, cresc nivelul de siguranţă în exploatare şi sporesc productivitatea.

“Suntem mândri să prezentăm modelul Komatsu HD1500-8 și suntem încântați să anunțăm că această autobasculantă rigidă de 142 de tone este certificată CE și este disponibilă în prezent în Europa”, a afirmat Jeroen De Roeck, Product Manager la Komatsu Europa. “Este o mașină complet nouă, redesenată folosind principiile dezvoltate de către Earth Moving Equipment Safety Round Table (EMESRT), pentru a asigura cele mai înalte standarde de siguranță”.

Cea mai recentă tehnologie telematică integrată în sistemul KOMTRAX Plus permite monitorizarea extinsă, prin satelit a parcului de autobasculante. Utilizatorii pot analiza starea maşinii și performanța sa dintr-o locație îndepărtată. Prin faptul că aceste informații critice sunt ușor accesibile, KOMTRAX Plus este un instrument eficient pentru maximizarea productivității și reducerea costurilor de operare.

Pentru o mai bună siguranță, sistemul Komatsu KomVision este oferit în dotarea standard. Cu 6 camere de înaltă definiție, acesta creează o vizualizare în timp real a zonei de lucru pe monitorul din cabină şi elimină unghiurile moarte din jurul utilajului.

Grup motor extrem de eficient și puternic

Motorul Komatsu SDA16V159-3 cu 16 cilindri, de 1.175 kW, respectiv 1.576 CP, putere maximă dezvoltată la o turație de 1.900 rpm reprezintă o adevărată bijuterie tehnologică, fiind considerat un element de referință în domeniul motoarelor de mare capacitate. Comparativ cu modelele anterioare, acesta oferă o accelerație mai puternică și viteze de deplasare mai mari, asigurând un cuplu ridicat chiar şi la viteze mici, asigurând o productivitate maximă cu un consum redus de combustibil.

Cele mai recente tehnologii Komatsu de reducere a consumului se regăsesc aici, precum pompele cu volum variabil utilizate pentru acționarea sistemelor hidraulice de direcție și de ridicare. Transmisia este una automată, cu şapte trepte şi rapoarte diferite ale mecanismului diferențial pentru mersul cu spatele.

Operatorul poate comuta cu uşurinţă între modurile de operare, având posibilitatea de a alege între “Putere” şi “Economie”, în funcţie de condiţiile de lucru.

Eficiența motorului combinată cu sistemele de comandă controlate electronic au rolul de a optimiza operațiunile de lucru. De asemenea, K-Atomics, un sistem electronic de schimbare a vitezelor cu modulare automată a ambreiajului la toate treptele de viteză, optimizează cuplarea ambreiajului pentru o schimbare rapidă, fără a pierde din putere. Sistemul de control al tracțiunii Komatsu (KTCS) monitorizează constant vitezele de rotație ale roților din spate și viteza vehiculului pentru a minimiza alunecarea roților şi a creşte tracțiunea, dar şi pentru a reduce costurile legate uzura anvelopelor.

Funcția de reglare automată a vitezei, Komatsu (ARSC), permite operatorului să stabilească cu ușurință o viteză de deplasare în pantă, să coboare cu viteză constantă și să se concentreze pe direcția autobasculantei.

Repartizarea eficientă a încărcării pe punți în sistem automat

În zonele şasiului supuse la eforturi mari în timpul lucrului au fost utilizate ranforsări din oțel de înaltă rezistență. Caroseria este construită se asemenea din oțel cu rezistență ridicată, iar forma sa în V contribuie la creşterea rezistenței structurale. Plăcile frontale, laterale și inferioare ale caroseriei sunt consolidate cu dispozitive de susținere laterale și longitudinale.

Sistemul de monitorizare a încărcăturii utile (PLM) gestionează sarcina utilă a fiecărui ciclu de lucru și analizează volumul de producție și condițiile de lucru ale camionului pentru o anumită perioadă de timp. Greutatea încărcată este afișată în timp real, atât pe monitorul cabinei, cât și pe ecranele externe. De asemenea, PLM a permis companiei Komatsu să introducă o “politică de încărcare” a utilajului de transport, astfel încât încărcările să fie corecte în orice moment al unui ciclu de lucru. Îmbunătățirea mentenabilității a reprezentat, de asemenea, un obiectiv important de proiectare pentru Komatsu HD1500-8. Un comutator de deconectare a bateriei este situat în partea stângă a vehiculului și este accesibil de la nivelul solului. Uleiul de motor, antigelul, uleiul de transmisie şi cel de răcire al frânelor, precum şi filtrele aferente, sunt extrem de uşor de schimbat, iar un sistem de lubrifiere automată gresează fiecare punct critic după un anumit număr de ore prestabilite. Siguranța și confortul operatorului la HD1500-8 sunt incluse în noua cabină proiectată ergonomic, care oferă suficient spațiu pentru o activitate susținută pentru perioade lungi de timp. Capacitatea excelentă de încălzire / răcire și un flux bun de aer sunt asigurate pe tot parcursul anului, indiferent de vreme. Scaunul cu suspensie pneumatică, încălzit şi ventilat, este reglabil în funcție de greutatea și înălțimea operatorului, atenuând vibrațiile transmise de pe podeaua cabinei. Motorul cu zgomot redus, suspensia hidro-pneumatică şi cea de tip McPherson pentru roţile din faţă, precum şi izolarea fonică, permit ca nivelul de zgomot în cabina HD1500-8 să fie de doar 75 de decibeli, sub nivelul recomandat de standardele europene. Toate aceste caracteristici fac din HD1500-8 un camion sigur pentru operare, atât pentru operator, cât şi pentru colegii săi, dar şi uşor de întreţinut.

Unicul importator pentru România al utilajelor terasiere Komatsu este compania MARCOM RMC’94 srl (www.marcom.ro).

Articole similare

1 din 935