Informaţii la ziNewsOnlineUtilaje terasiere

Încărcătorul frontal Doosan DL580-5 Proiectat pentru sarcini dificile

Lansat de Doosan în partea a doua a anului 2018, noul încărcător frontal DL580-5, Stage IV, cu o capacitate a cupei de 5,7 mc și un design asemănător cu cel al modelului DL550-5, dar cu componente mai robuste și un sistem sofisticat de răcire reprezintă soluția ideală pentru ridicarea și manevrarea de materiale grele din industrie, construcții, reciclare, minerit și carieră.

Pentru a putea face oricărui tip de activitate de șantier, noul model are o greutate operațională de 36.030 kg și suportă o masă totală de 29.700 kg pentru încărcare în față și de 29.700 kg pentru încărcare laterală cu rotirea maximă de 40 grade.

Deși dimensiunile sunt, per ansamblu, identice cu cele ale încărcătorului DL550-5, noul model este dotat cu opțiuni ce îl fac mai fiabil și mai durabil. Spre exemplu, structura din față este mai robustă, mai rigidă și mai rezistentă, iar cinematica brațului, în formă de Z, este special proiectată pentru a face față operațiunilor mai grele de ridicare, ajutând și la stabilizarea încărcătorului, în concluzie permițând mișcări rapide ale cupei și o menținere a cupei încărcate în poziția corectă, permanent. Utilajul este disponibil și în configurația High-lift, cu un braț mai lung ce permite descărcarea materialelor de la înălțimi mai mari.

Economii importante de combustibil

DL580-5 incorporează toate noile dotări ergonomice și de siguranță de care dispun cele șase modele mai mari de la Doosan, de la DL280-5 la DL550-5, și este pus în mișcare de un motor Scania DC13 Stage IV cu 6 cilindri cu o putere de 283 kW (380 CP) la 1.800 rpm, ce reduce consumul cu până la 10%. În plus, atunci când este activat, sistemul Auto Idle economisește și mai mult carburant, la rotații de la 950 până la 750 rpm, iar funcția Engine Auto Shut Off oprește mașina dacă aceasta este inactivă pentru o perioadă de timp (cuprinsă între 3-60 de minute), aceasta fiind aleasă de operator.

Transmisia ZF în 5 trepte

Acest tip de transmisie transferă puterea de la motor către roți și contribuie semnificativ la reducerea totală a consumului de combustibil. Practic, variația turației motorului se încadrează într-o plajă redusă, ceea ce aduce de asemenea un consum redus de combustibil. În plus, nivelul de zgomot este mai mic, iar performanța de lucru și productivitatea cresc.

La fel ca toate celelalte încărcătoare frontale, DL580-5 este echipat cu sistemul Torque-converter-lock-up care, atunci când este activat, pornește automat. Acesta furnizează o legătură direct între motor și transmisie, permițând transmiterea cuplului motor de 100%, fără pierderi din a 2 până în a 5-a treaptă.

Axa ZF de tip II cu Blocaj Hidraulic Diferențial (HDL) aduce un plus de protecție pentru componente, inclusiv reducerea uzurii anvelopelor și produce o forță de tracțiune 100%, atunci când este necesar, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant.

Sistem hidraulic cu senzori de încărcare

Asemenea încărcătoarelor Doosan de ultimă generație, DL580-5 are un sistem hidraulic cu senzori de încărcare ce oferă o tracțiune mai bună pentru săparea în prisma de material și reduce pierderile din circuitul hidraulic în timpul operațiunii de transport, cea mai uzitată de obicei, fiind o tehnologie esențială pentru încărcătoarele frontale. Ca răspuns la feedback-ul pieței, sistemul a fost proiectat astfel încât cupa să aibă o prioritate mai mare atunci când aceasta lucrează cu brațul în același timp și există forță limitată.

Funcția Kick-out, standard pentru încărcătorul DL580-5, este extrem de utilă atunci când se lucrează în spații restrânse sau când anumite operațiuni de lucru se repetă, iar LIS (Load Isolation System/Sistemul de Izolare a Încărcăturii) îi oferă operatorului o deplasare lină pe teren accidentat și mai mult confort la viteze mai mari.

Cabină super confortabilă

Cu un spațiu generos, ultra-confortabilă, cu scaun Grammer cu suspensie cu aer, complet ajustabil și cu încălzire, volan ce poate fi mutat telescopic în funcție de poziția preferată de către operator și joystick electric incorporat care mărește confortul și productivitatea, cabina noului încărcător de la Doosan demonstrează grija pe care producătorul a acordat-o confortului operatorului.

Trepte mai mari și o platformă de acces au fost adăugate în fața cabinei, iar redirecționarea cablurilor a permis repoziționarea claxonului sub butonul ce acționează farurile. Toate aceste schimbări asigură siguranță maximă și mișcări mai rapide în jurul cabinei în timpul mentenanței zilnice.

Spațiul mărit, vizibilitatea mai bună și spațiul de depozitare din cabină îl ajută pe operator să lucreze timp îndelungat fără să obosească sau să simtă vreun disconfort. Cabina respectă standardele ROPS/FOPS și are prevăzută inclusiv o ieșire de urgență, care asigură o evacuare rapidă în situațiile critice.

Panoul de control LCD color de 5,7 inchi oferă vizibilitate maximă pentru lucrul în orice moment al zilei, iar camera video amplasată în partea din spate a utilajului oferă o mai bună vizibilitate și siguranță. Aerul din cabină este filtrat de două ori, pentru a elimina toate particulele mai mari de 2 microni, iar sistemul de control al climei ajustează temperatura aerului și viteza ventilatorului, pentru a menține un climat ideal pentru operator. Acesta se poate bucura și de oglinzile convexe adiționale instalate pe ramele oglinzilor laterale, care permit o manevrare în siguranță pe șantier sau în carieră.

Sistemul DoosanConnect Fleet Management  

Modelul DL580-5 este echipat din fabrică cu cel mai nou sistem de monitorizare a flotei, DoosanConnect, o dotare standard pentru toate mașinile noi din generația DL-5. Acesta este un instrument conceput special pentru gama Doosan ce furnizează informații esențiale legate de performanța utilajelor în modul dual (satelit, rețea mobilă).

DoosanConnect  reprezintă o soluție de management al flotei, extrem de utilă pentru administrarea performanței și securității mașinilor și promovarea mentenanței preventive. Sistemul poate supraveghea mai multe utilaje Doosan din diferite locații, ajutându-i pe clienți să monitorizeze parametrii de utilizare ai acestora. De asemenea, îi ghidează pe operatori pentru a-i ajuta să opereze echipamentele mult mai eficient și să localizeze mașini de înlocuire în cazul unei defecțiuni, totul sub stricta supraveghere a unui sistem avansat de protecție antifurt și recuperare în urma unui furt.

Service și mentenanță

Sistemul de evacuare a gazelor de eșapament și de posttratament pentru motor este instalat pe partea stângă a mașinii, în timp ce componentele pentru mentenanță sunt grupate pe partea dreaptă. Toate verificările zilnice pot fi efectuate de la nivelul solului, simplu și în deplină siguranță. Specialiștii Doosan au instalat și un sistem automat de gresare, ca standard, pentru a reduce timpii de lucru și a crește confortul utilizatorului. Sistemul de răcire, fabricat din aluminiu, este amplasat separat de compartimentul motorului, pentru a preveni aerul cald sau prăfos să intre și pentru a permite un mai bun control al admisiei aerului. Un ventilator automat reversibil cu viteză variabilă, de asemenea dotare standard, furnizează cea mai bună răcire, în timp ce optimizează consumul de combustibil.

Similare

1 din 941