FORD este un nume cunoscut pentru piața din România, în special prin autoturisme sale, fiind în același timp un lider de piață în domeniul utilitarelor mici, de până la 3,5 t. Dar, în ultimii trei ani, din ce în ce mai mult, numele FORD se extinde și pe piața camioanelor prin gama de camioane Ford Trucks distribuită de compania Cefin Trucks, unic importator și distribuitor al brandului în România.
Vânzările Ford Trucks au luat un avans rapid pentru o marcă nou intrată pe o piață deja matură, încă din primul an de existență pe piața din România înregistrând cifre record de vânzări. Un semnal clar că este vorba de un camion de calitate, pregătit pentru piața europeană, considerată cea mai concurențială dintre toate piețele de desfacere din lume.
Camioanele de construcții – vârful de lance
Piața construcțiilor este una extrem de dură, producătorii dând aici adevăratul lor test de calitate. În condiții extreme de temperatură, fără drumuri de acces amenajate, încărcate la maxim, camioanelor din acest domeniu li se cere nu numai rezistență în timp, dar și un consum de combustibil redus, indiferent de exploatare.
În aceste condiții, este inutil să spunem care a fost impactul asupra pieței când încă după primul an au fost anunțate vânzări importante de camioane pentru construcții din gama Ford, în numai doi ani Ford Trucks devenind lider de piață.
Compania Cefin Trucks a câtigat numeroase licitații publice cu gama de camioane de construcții Ford. Cele două modele de bază, Ford 4142D, tracțiune 8×4, sarcină maximă admisibilă 41.900 kg și modelul Ford 1833 DC, cu tracțiune 4×2 masa maximă 19.000 kg, devenind adevărate best selleruri pentru piața din România, atât pentru construcții, unde benele lor construite integral din oțel Hardox de înaltă rezistență au fost apreciate, dar și în domeniul transporturilor speciale sau cel al deșeurilor.
În prezent, nu numai domeniul construcțiilor ci și cel al manipulării deșeurilor și curățeniei stradale reprezintă acum activitățile comerciale în care Ford Trucks este lider pe piața națională.
Compania Cefin Trucks prin rețeaua sa de distribuție și asistență tehnică este prezentă în București, Constanța, Brașov, Craiova, Timișoara, Deva, Arad, Bacău, Suceava, Cluj, Oradea și Baia Mare. Astfel, prezența sa pe întreg teritoriul țării și serviciile de calitate oferite au reprezentat argumente solide pentru numeroși constructori români. La fel, și cele două configurații de bază în care sunt oferite autocamioanele Ford, 8×4 și 4×2, sunt considerate ca fiind perfect adaptate cerințelor pieței de construcții.
Ford 4142D, un 8×4 neobosit
Cu o masă maximă admisibilă de 32.000 kg, camioanele FORD 4142D Euro 6C oferă un cuplu deosebit, necesar în special pentru deplasarea și lucrul în condiții de șantier. Cutie de viteze ZF sincronizată cu 16+1 trepte și diferențialul blocabil reprezintă în aceste condiții un “must have” pentru un camion puternic. Șasiul ranforsat pe toată lungimea, suspensia ranforsată cât și garda la sol impozantă completează imaginea unui camion de șantier 100%.
De asemenea, priza de putere acționată din interiorul cabinei reprezintă un element important ce ridică gradul de confort al șoferului, acesta putând acționa echipamentul montat pe șasiu indiferent de condițiile climaterice. Tot la capitolul confort trebuie bifat scaunul șoferului încălzit, suspensia pneumatică, suportul lombar sau oglinzile retrovizoare acționate electric și încălzite, geamurile acționate electric și reglajul electric al farurilor.
Ford 1833 DC, prezent în orice flotă
Propulsat de un motor puternic Diesel, FORD ECOTORQ, 6 cilindri în linie și capacitate cilindrică de 8.974 cmc, ce acoperă cerințele normelor de poluare Euro 6, acesta livrează o putere maximă de 330 CP la o turație de 1.900 rpm și un cuplu incredibil de 1300 Nm / 1200 – 1700 rpm. Adaptat pentru activitatea în condiții urbane sau de șantier, deci acolo unde sunt necesare opriri dese, și deseori bruște, frâna sa de motor dezvoltă o putere maximă de 220 kw.
Cu o lungime de 8,850 mm și lățime de 2.540 mm, acesta se încadrează perfect în normele de sarcină maximă, având o masa maximă admisă pe puntea față de 7.100 kg și de 12.600 kg pentru puntea spate (unde este montată bena sau sistemul de colectare a deșeurilor).
Pentru ambele configurații, bena este construită din oțel HARDOX 450 iar sistemul de basculare este hidraulic, cu pompă acționată de priza de putere a vehiculului. Pompa și priza de putere sunt dimensionate în conformitate cu capacitatea de încărcare și puterea de tracțiune a vehiculului.
Una din componentele importante ale succesului noii generații de camioane Ford Trucks este reprezentată de noul motor de 13 L Euro 6C, care dezvoltă 420 CP și un cuplu maxim de până la 2.150 Nm. Acesta asigură un echilibru incredibil între puterea dezvoltată și consum, dispunând de un sistem de recirculare a gazelor de evacuare, geometrie variabilă a turbocompresorului, sistem de injecție directă și unitate de control electronic inteligent.
În general, motoarele EcoTorq sunt echipate cu toate sistemele inteligente disponibile în prezent, care contribuie la economia de carburant prin controlul automat al modului de lucru și adaptarea lui la cerințele reale: alternator, compresor, pompă de servo cu debit variabil și pompă de apă.
În condiții de șantier, motoarele Ecotorq Euro 6C au demonstrat deja și în România capacităților lor deosebite, precum un consum redus de combustibil, sistemul de frânare a motorului eficient și rezistența la cele mai dure condiții de lucru.