Producătorul austriac Schwarzmüller este cunoscut pe întreg continentul european datorită semiremorcilor și trailerelor sale, remarcabile prin rezistența lor și funcționalitatea lor unică. De peste 140 de ani, Schwarzmüller, o companie austriacă de familie, construiește vehicule comerciale pentru provocări specifice. Cu o gamă largă de servicii sales si after sales, ce acopera întregul ciclu de viață al produsului, Schwarzmüller ofera clientilor un motiv in plus pentru alegerea vehiculelor si suprastructurilor din paleta de produse proprie.
Schwarzmüller România deține unul dintre cele mai moderne centre de vânzare și service din România. Situat în apropierea autostrăzii A1, la 13 km de București, acesta permite realizarea de reparații la orice tip de remorci, semiremorci, suprastructuri de transport, și anumite tipuri de capete tractor, centrul de vânzări și after-sales fiind aprovizionat în permanență cu vehicule noi, second-hand, piese de schimb atât OEM cât și after market.
Vehiculele Schwarzmüller stabilesc în prezent standarde de referință în domeniu în ceea ce priveşte sarcina utilă, flexibilitatea, manevrabilitatea sau durata de utilizare.
Este singurul producător european cu o paletă completă de vehicule premium, suntem capabili să transpunem orice cerință în soluția optimă. Angajații companiei cunosc foarte bine cerințele din principalele branşele şi utilizează competențele lor pentru soluții specifice și eficiente în ceea ce priveşte vehiculele, peste 60% dintre produse sunt adaptate unor cerințe individuale.
Domnul Gorun Ivancu, director general al Schwarzmüller Romania, prezent la evenimentul din această toamnă Forest Romania, desfășurat în apropierea orașului Brașov, ne-a acordat un interviu în exclusivitate pentru cititorii revistei noastre:
Utilaje&Construcții: Schwarzmuller este recunoscut printre profesioniștii din România ca fiind un producător de semiremorci de calitate, inclusiv în domeniul forestier. Aveți și remorci preparate special pentru cerințele pieței din România?
Gorun Ivancu: Schwarzmüller asigura o gamă variată de vehicule, cu posibilitatea de personalizare a acestora, conformă cu solicitările utilizatorilor de pe toate piețele pe care este prezentă compania. Know how-ul acumulat pe parcursul anilor, dorința de a veni în întampinarea solicitărilor, flexibilitatea în configurarea vehiculelor, face ca oferta noastră de vehicule și dotări să răspundă cerințelor în funcție de provocările specifice din activitatea clienților.
Utilaje&Construcții: Care sunt caracteristicile solicitate de catre transportatorii de busteni autohtoni? – de exemplu, există discuții legate de flexibilitatea unei semiremorci, in sensul ca poate fi utilizata si pentru alte tipuri de transporturi?
Gorun Ivancu: O caracteristică a vehiculelor comercializate pe piața românească este dotarea cu podea, în afară de racoanțe, atât a remorcilor cât și a semiremorcilor. În acest fel clienții noștri pot transporta atât material lemnos cât și marfă paletată, iar prin dotarea vehiculelor cu inele de ancorare (pe ramele laterale), Schwarzmüller oferă posibilitatea de ancorare a paleților sau oricarui orice alt tip de marfă. Pe parcursul anilor Schwarzmüller Romania a vândut doar câteva unități fără podea, restul unităților fiind dotate atât cu racoanțe cât și cu podea, clienții obținând astfel flexibilitatea de care au nevoie în utilizarea vehiculelor. O altă caracteristică a pieții românești este dotarea remorcilor cu suspensie mecanică (în loc de varianta pneumatică). Deși varianta pneumatică oferă mai mult confort la rulare, infrastructura existentă îi determină pe clienți să opteze pentru varianta mecanică a suspensiei.
Utilaje&Construcții: Ce tipuri de semiremorci pentru exploatare si pentru transport forestier produce Schwarzmuller?
Gorun Ivancu: Schwarzmüller produce semiremorci și remorci de transport material lemnos cu trei axe, remorcile fiind diponibile și în varianta cu două axe (dispuse în varianta standard sau central). De asemenea, compania produce și suprastructuri personalizate, în funcție de specificația autoșasiului pe care urmează a fi montate. Aș dori să subliniez faptul că vehiculele noastre sunt dotate (în standard) cu axe off road. Deși în multe cazuri varianta de axă și suspensie aleasă are în standard sisteme suplimentare de stabilizare, clienții solicită bare stabilizatoare ca dotări separate.
Utilaje&Construcții: Există și dotări opționale pentru remorcile forestiere? Suprastructurile pot fi dotate cu consola pentru montare macara, anvelope speciale pentru rulare in padure etc.
Gorun Ivancu: Bineînțeles, Schwarzmüller are posibilitatea de a oferta și ansambluri formate din suprastructură, remorcă și macara (în parteneriat cu producătorii de macarale). Remorcile pot fi doate cu diferite tipuri de proțap: standard, cu lungime reglabilă, cu offset etc. Racoanțele pot fi și ele fixe sau extensilibile, de greutăți și rezistență diferite, în funcție de tipul de material lemnos transportat de client.De exemplu, remorca prezentată de Schwarzmüller la târgul Forest Romania a fost dotată cu suport pentru manevrare “pe loc”, cu greiferul, fără a fi cuplată la vehiculul tractor.