Informaţii la zi

Interviu în exclusivitate cu Pat Olney, preşedintele Volvo CE

Pat Olney, preşedintele Volvo Construction Equipment (Volvo CE), a prezentat în luna aprilie, la Târgul Internaţional pentru Utilaje de Construcţii, Bauma 2013, o nouă tehnologie de reducere a emisiilor de carbon, care va fi montată pe toate utilajele grupului pentru a satisface normele de mediu Tier 4 final/Stage IV. Sistemul, montat pe toate gamele de autocamioane vândute de Volvo în ultimii ani, este pregătit pentru a fi lansat când noua legislaţie va intra în vigoare, în ianuarie 2014.

Declaraţiile Preşedintelui VOLVO CE pentru cititorii revistei UnderConstruction

Preşedintele Pat Olney a anunţat la Bauma 2013 un program amplu de dezvoltare, care va schimba complet gama de maşini în următorii doi ani, acesta ţinând cont şi de potenţialul de dezvoltare al pieţei din estul Europei.

Un exemplu reprezentativ: Volvo a demarat în această lună producţia de excavatoare la noua fabrică din apropierea

oraşului Kaluga, Russia. Prezenţi la Bauma 2013, redactorii revistei UnderConstruction au dorit să cunoască care sunt planurile de dezvoltare ale noii divizii de utilaje pentru construcţia drumurilor. Preşedintele Olney a spus: „segmentul de drumuri este foarte important pentru compania noastră, încă de când am cumpărat divizia de la Ingersoll Rand acum aproape şapte ani. Între timp am făcut investiţii semnificative şi am adăugat noi produse. Ultima noastră inovaţie în acest domeniu este noua serie C de compactoare, special proiectate şi fabricate în Europa şi care sunt utilizate nu numai în Europa, ci şi pe alte pieţe din întreaga lume, bineînţeles şi în Europa de Est. Suntem foarte mândri de această gamă, dar şi de celelalte echipamente. Suntem foarte implicaţi în segmentul echipamentelor pentru construcţia drumurilor”.

Întrebat despre oferta de finanţare, Olney a mai spus că „aceasta poate totuşi varia de la ţară la ţară, în funcţie de reglementări, dar în general este una unitară, la nivelul Europei. Oferta pentru Rusia este diferită, încă nu avem o maturitate a infrastructurii acolo sau a finanţării. Este mai complicat din punct de vedere legal să faci afaceri acolo sau să te stabileşti pe această piaţă”.

Referitor la piaţa din Europa de Est, Olney este de părere că, „aceasta rămâne în continuare o piaţă strategică, foarte interesantă pe termen mediu şi lung. Desigur, când incertitudinea în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei construcţiilor în ţările Uniunii Europene (EU 27) încă persistă, pentru noi este important controlul mult mai strict al fondurilor europene şi investiţiilor. În acest context, capitalul destinat construcţiilor disponibil pentru guvernele şi companiile private din Est este mai redus, dar pe termen mediu şi lung Europa de Est rămâne un punct de interes pentru noi, deoarece din punctul de vedere al infrastructurii mai sunt multe de făcut. Un exemplu

pozitiv este Polonia: când am fost anul trecut am văzut multe proiecte importante de drumuri şi poduri în curs de execuţie, pentru a îmbunătăţi infrastructura ţării”.

Articole similare

1 din 838