Informaţii la ziNewsOnline

MecDiesel: o firmă de calitate

Una dintre frumoasele povești de succes, începută acum mai bine de 20 de ani, este cea a companiei MecDiesel, unul dintre cei mai importanți importatori de piese de schimb pentru vehicule comerciale de pe piața din România. Acesta deține un portofoliu ce numără peste 3.500 de clienți, deserviți de divizia comercială, formată din 57 de profesioniști în vânzări dar și foarte buni tehnicieni, prezenți 24h/24 , 7j/7, oriunde este nevoie de ei, pe întreg teritoriul țării.

Să convingi un client să achiziționeze de la tine piese de schimb sau motoare reprezintă un aspect al afacerii important, dar cel mai dificil este să-l păstrezi ani de zile pe o piață extrem de concurențială.

Dificil, dar și cea mai bună probă care dovedește puterea unei firme, ne spunea dl. Dan Cornean director comercial al MecDiesel: “Munca de calitate, continuă reprezintă mereu baza succesului, dar noi avem și alte atuuri, și poate cel mai important aspect este faptul că vindem numai piese noi, de calitate garantată, la prețuri foarte bune. De multe ori o piesă nouă la noi în depozit poate ajunge să aibă preț egal sau chiar mai mic decât piesele <<uzate>> de la alți furnizori, și acest lucru ne-a fost confirmat chiar de către clienții noștri”.

Mai mult decât piese de schimb, soluții viabile pentru fiecare afacere

Inima oricărei mașini este motorul, de aici pornind de cele mai multe ori problemele tehnice grave, iar o inimă sănătoasă înseamnă în acest caz garanția unei afaceri care se derulează fără probleme.

Din acest motiv, business-ul cu motoare complete sau semicomplete este  foarte important pentru MecDiesel, specialiștii firmei oferind asistență completă în acest sens tuturor clienților săi.

“Noi oferim soluții complete pentru motoare și piese de schimb, ceea ce înseamnă că un client care ajunge la noi cu o problemă pleacă totdeauna cu o soluție viabilă, începând cu piesele recomandate de consilierii noștri și continuând cu preturile bune oferite și cu disponibilitatea în stoc a acestora, livrare rapidă, programe de fidelizare, asistență post vânzare șamd.” Dan Cornean, director comercial MecDiesel.

Numai în România există un stoc permanent de peste 100 de motoare, existând acces în permanență la un stoc de peste 1.500 motoare complete în Italia, acolo unde funcționează principala firmă a grupului MecDiesel. Stocul acoperă toate mărcile de camioane, vehicule utilitare ușoare și chiar turisme cunoscute pe piața Europeană. Acest business pentru motoare și componente a crescut constant în ultimii ani, ajungând să dețină în prezent o pondere 30% din total vânzări, de la 5% în 2016.

Utilaje&Construcții:  Acoperiți o gamă largă de motoare, sau componente ale acestora, noi sau recondiționate. Cum pot alege clienții cea mai bună variantă pentru propria afacere?

Dan Cornean:   Livrăm toate variantele de motor, în funcție de cerințele clientului, de la bloc ambielat, atunci când chiulasa și componentele de deasupra ei nu sunt afectate, motoare semicomplete, adică fără accesorii – acestea fiind cele mai cerute de către clienții noștri și până a motoare complete.

Avem în portofoliu atât motoare noi cât și recondiționate. Cele recondiționate primesc piese noi, în procesul de reconstrucție folosindu-se doar blocul motor vechi, dar după ce a fost prelucrat la cote de reparație, de aceea în majoritatea cazurilor calitatea este similară cu cea a unui produs nou.

Garanția pe care o oferim este de 12 luni, fără limită de kilometrii cu mențiunea că trebuie să fie montate într-un service autorizat RAR pentru acest tip de reparație și că trebuie să efectueze un plan de revizii prestabilit.

Utilaje&Construcții: În acest an doriți să atingeți un volum de 500 de motoare livrate. Creșterea continuă a numărului de motoare în fiecare an presupune și includerea unor servicii interesante pentru cumpărător și care să ofere o plus valoare afacerii sale?

Dan Cornean:   Clienții noștri, precum și partenerii din țară apreciază faptul că organizăm în permanență cursuri de specialitate, atât pentru angajații noștri, în cadrul sistemului de perfecționare continuă, cât și pentru clienții noștri, în funcție de cerere. Spre exemplu, de curând am avut un curs pentru o firmă care a achiziționat un anumit tip de Diagnoză, acesta fiind susținut chiar de producător. Cursurile se susțin atât în formă teoretică, cât și practică de specialiștii noștri, oferind astfel clienților nu doar un produs, ci un pachet întreg de servicii.

“Acționăm pe o piață competitivă, dar câteva avantaje esențiale ne diferențiază în ochii clienților: cel al prețului, al gamei largi de produse, disponibilității imediate direct din stoc dar și consilierea profesionistă oferită de către specialiștii noștri.

Lucrăm în general cu clienți finali, deținători de flote de autovehicule comerciale și cu service-uri specializate pe reparații motoare. Prin departamentul de licitații de asemenea avem acces și la societățile de transport în comun, printre se numără Societatea de Transport București. Printre clienții noștri importanți sunt și regiile de transport și colectare deșeuri ce dețin flote de specializate, cum ar fi RER București, Polaris, Iridex. Alți clienți importanți: Astaldi, Tecnoscavi, Aquila, Dunca, Rusu Marin, Aktor, Rosal, Vlase, etc

Evoluția noastră și semnalele primite de la clienți ne fac să avem ca țintă titlul de furnizorul numărul unu din România de piese de motoare pentru autovehicule comerciale

Utilaje Construcții:  Cum procedați cu clienții noi? – este o informație extrem de utilă pentru cititorii noștri.

Dan Cornean: În funcție de canalul de unde vine clientul nou avem o abordare specifică. Dacă intră din stradă, vine în contact direct cu persoanele de la customer service, care vor identifica ce au nevoie și le propune cea mai bună soluție. Ulterior, se procesează comanda, se livrează sau se ridică de la depozitele noastre, 13 la număr, în funcție de cum este mai convenabil pentru client.

Daca suntem contactați on-line, solicitarea clienților ajunge la noi sub forma unei cereri sau prin formulare completate online, prin intermediul campaniilor pe care le desfășurăm, și care se regăsesc la noi pe site. Este identificată zona din care face parte și imediat un coleg de la vânzări, din zona respectivă, ia legătură cu acesta, urmând ca acesta să înțeleagă exact problemele clientului, urmând să  recomande piesele potrivite în funcție de problema pe care o are.

Daca vorbim de clienți de flote, cu aceștia se discută încă de la început un contract comercial, nu înainte însă de a face o evaluare corectă a potențialului pe care îl are. Avem si clienți care își fac cont online pe webshop.mecdiesel.ro, unde găsesc toate reperele care se află în stocul nostru sau în stocul din Italia și le pot comanda direct, urmând să fie livrate la adresa menționată în 24-48h, dacă piesele există în stocul din România și 72 ore daca vorbim de stoc Italia.

Utilaje Construcții:  Care sunt planurile de viitor ale MecDiesel?

Dan Cornean: Avem planuri de viitor mari, și spun acest lucru bazându-ne pe prezent: noi nu ne-am oprit nici în această perioadă critică pentru atât de multe afaceri. Nu am închis nici un depozit sau birou, mai mult decât atât, am continuat și continuăm să facem angajări, am deschis în luna septembrie un nou punct de lucru la Voluntari, astfel încât în zona București avem depozitul central care se afla la Dragomirești, dar și această nouă locație. Continuăm extinderea rețelei la nivel național, ne propunem ca anul următor să mai acoperim și alte orașe din țară, prin deschiderea de noi locații care includ birou comercial și depozit de piese. Avem foarte multe proiecte la care lucrăm, cu siguranță că vom anunța la momentul potrivit toate detaliile.

 

Similare

1 din 922