Informaţii la ziNewsOnlineUtilaje de cariera si minerit

Eficiență crescută și productivitate cu Metso

Una dintre cele mai mari firme din regiunea Bavaria – Germania specializate în lucrări de infrastructură feroviară și transport logistic a ales să își extindă flota de concasare cu o nouă stație mobilă cu un ciur de la Metso, și anume Lokotrack LT1213. Activitatea de refacere a stratului de balast pentru calea ferată presupune cantități foarte mari de piatră spartă și foarte bine sortată.

Faptul că piatra trebuie să se încadreze între anumite dimensiuni este esențial, deoarece aceasta după așezarea în prisma de balast este compactată (burată) printr-o tehnică specială, și orice eroare poate duce la pierderea orizontalității sau chiar deplasarea laterală a șinei de cale ferată, pe care de multe ori se deplasează inclusiv trenuri de mare viteză sau de marfă. Așadar, sortarea exactă reprezintă elementul esențial pentru a avea o cale ferată sigură.

Concasare într-o singură etapă după spargerea pietrei

Prima sarcină a noii stații de concasoare este de a prelucra 300.000 de tone de calcar cu duritate medie, destinat stratului de suprafață al căilor ferate dar și stratului de rezistență al autostrăzilor. Obiectivul companiei, atunci când a ales utilajele necesare stației a fost clar: o productivitate de 220 tone pe oră, care va trebui să fie menținută timp de aproximativ un an și jumătate, fără opriri sau reduceri ale capacității de livrare. De asemenea, sorturile solicitate pentru infrastructură erau de 0-45 mm, 0-56 mm și 0-63 mm.

În plus, cea de a cincea stație Metso este utilizată inclusiv pentru reciclarea asfaltului, compania germană procesând anul trecut nu mai puțin de 120.000 de tone de asfalt reciclat.

Concasorul cu impact Metso NP1213M poate prelua bolovani mari de calcar, cu dimensiuni de până la 1,3 x 0,9 m (dimensiunea gurii de alimentare) într-un proces simplu și eficient. Scopul cumpărătorilor a fost acela de a utiliza un singur utilaj care să simplifice cât se poate de mult procesul de spargere al pietrei.

Astfel, spargerea bolovanilor a fost integrată pe circuitul stației de concasare încât să existe siguranța că materialul rezultat va ajunge în totalitate în concasorul cu impact. Astfel, un proces laborios a ajuns să fie redus la o singură etapă de lucru.

Această organizare aduce astfel o economie importantă din punctul de vedere al întregului proces de concasare de la bolovanii mari și până la obținerea sorturilor finale. Modul de lucru al Lokotrack LT1213S în circuit închis, ce include retrimiterea refuzului de ciur, prin preluarea materialelor cu dimensiuni prea mari de către o bandă transportoare și retrimiterea lor spre concasor face ca pierderile să fie inexistente.  De asemenea, sorturile finale sunt utilizate pentru straturile de bază ale infrastructurii rutiere și de căi ferate.

LT300HP, un utilaj de productivitate mare destinat obținerii balastului de cale ferată

Înainte de achiziționarea concasorului cu impact LT1213S, societatea deținea deja două unități LT1213 și un concasor LT120 cu fălci, dar și un concasor cu con LT300HP.  În cursul anului 2019, aproximativ 400.000 de tone de granit dur au fost procesate în cadrul unui proces de lucru în două etape cu aceste utilaje.

Responsabilul stației de concasare a subliniat faptul, că în urma experienței sale legata de utilizarea concasoarelor și stațiilor de sortare Metso, poate spune ă LT300HP este un utilaj productiv, fiabil, ușor de operat si întreținut, probabil cel mai bun concasor din lume pentru a produce balast de cale ferată. Prelucrând bolovanii de granit de la o exploatare din apropiere, randamentul mediu al stației a fost de 320 de tone pe oră.

În plus, pentru ritmul de livrare de material, a fost extrem de important faptul că Metso poate livra 95% din toate piesele de schimb și de uzură necesare în ziua următoare.

Folosind numai concasorul cu fălci Metso LT120, s-a obținut o cantitate uriașă de 7.900 de tone de produse finale, dimensiuni de 0-200 mm, pe parcursul unei zile de lucru cu trei schimburi.

„Și ceea ce este minunat la Metso este faptul că ne poate livra 95% dintre toate piesele de schimb necesare și uzate chiar în ziua următoare, ceea ce nu este un lucru obișnuit în rândul producătorilor din industria construcțiilor.” Folosind singurul concasor cu fălci LT120, VE-Log a obținut o cantitate uriașă de 7.900 de tone de produse finale 0-200 mm pe parcursul unei zile de lucru în trei schimburi. VE-Log GmbH, fondată în 2004, s-a specializat în servicii de logistică feroviară și de transport. Compania are aproximativ 60 de angajați și își are sediul în Erlangen, lângă Nürnberg. De asemenea, VE-Log a realizat cu succes mai multe proiecte străine în România, Bulgaria, Bosnia-Herțegovina și Danemarca.

Concasorului cu impact Lokotrack LT1213 consumă mai puțin combustibil în 24 de ore de funcționare și oferă o capacitate operațională de prelucrare mai mare – concluzia finală a utilizatorilor germani.

Articole similare

1 din 935