- Sistemul de monitorizare Komtrax,
- Inteligent Machine Control iMC 2.0,
- Tehnologia de lucru Hybrid,
- Noua generație de motoare Komatsu EU StageV .
Dezvoltarea tehnologică este esențială pentru producătorii de utilaje terasiere, cei mai importanți investind masiv, în fiecare an, pentru a aduce pe piață generații noi de mașini, mai rezistente, mai eficiente și cu un cost mai mic. Și totuși, în această cursă care duce utilajele spre o eficiență care acum 20 de ani nici măcar nu se credea posibilă alegerea unor direcții strategice, de dezvoltare, pe termen lung, reprezintă un element extrem de dificil, care poate duce la un succes important în viitor, sau la pierderea în anonimat. Unul dintre cei mai mari constructori mondiali de utilaje pentru construcții, Komatsu, conduce de peste 30 de ani în această cursă a viitorului, fiind considerat, datorită alegerilor sale strategice corecte de viitor, un leader de necontestat în domeniul promovării tehnologiilor de vârf.
În ultimele trei decenii, constructorul japonez Komatsu a lansat pe piață nu numai utilaje din ce în ce mai performante, dar și tehnologii care la momentul lansării lor au părut atât de revoluționare, încât au surprins, dar au și convins, chiar și pe cei mai experimentați constructori de talie mondială.
Astfel, acum aproape 30 de ani, primele basculante cu șasiu rigid Komatsu autonome erau livrate pentru marile exploatări miniere din Australia. Pe atunci, conceptul de deplasare și lucru autonom era încă pe masa de studiu al majorității producătorilor de mașini din lume, acesta făcându-și loc pe piață, și fiind încă în faza de teste, de mai puțin de cinci ani.
Introdus în anul 2006, sistemul de monitorizare KOMTRAX este considerat ca fiind cel mai complet produs de monitorizare și gestionare a flotei de utilaje Komatsu. Acesta a fost primul sistem cu funcții complete de monitorizare lansat pe piața utilajelor de construcții, și de asemenea primul care a fost montat din fabrică pe toate utilajele producătorului japonez. Astăzi, peste 500.000 de mașini din întreaga lume sunt echipate cu tehnologia KOMTRAX și mii de clienți se bucură în siguranță de avantajele sale.
Komatsu prezintă viitorul… pe șantierele din Europa
Dacă în cadrul BAUMA 2013 producătorul japonez surprindea profesioniștii din domeniul construcțiilor cu noul sistem inteligent de comandă și control prezentat în premieră – iMC (Inteligent Machine Control), acesta fiind prezentat ca făcând parte din viitoarea etapă de dezvoltarea a mașinilor de construcții, în prezent acesta este considerat o tehnologie care a demonstrat eficiența sa pe mii de șantiere, convingând utilizatori din întreaga lume, înregistrând peste un milion de ore de funcționare doar pe șantierele din Europa.
Piața europeană a construcțiilor este foarte importantă pentru producătorul japonez, aici tehnologiile revoluționare fiind rapid integrate pe șantiere, constructorii europeni fiind foarte deschiși la viitor… Poate din acest motiv lansarea de la mijlocul anului 2020 noii generații de excavatoare inteligente cu sistemul iMC 2.0 a fost foarte bine primită de către firmele de specialitate.
Noile game de excavatoare PC210LCi ‐ 11 și PC290LCi ‐ 11/PC290NLCi ‐ 11 cu sistemul Intelligent Machine Control 2.0 integrat oferă o productivitate mai mare, eficiență și costuri de exploatare și mai reduse, comparativ cu modelele similare clasice. Acesta este considerat ca fiind cel mai bun sistem din lume de control al utilajelor. Noile excavatoare îndeplinesc integral toate cerințele standard de siguranță, confort precum și de întreținere pentru care excavatoarele Komatsu au devenit renumite la nivel mondial.
Odată cu lansarea noilor generații de excavatoare cu sistem iMC integrat, acestea au putut să integreze și noi funcții de lucru, precum Komatsu Auto Tilt Control, destinată controlului sistemului de înclinare al cupei sau noua funcție Bucket Angle Hold, aceasta permițând operatorului să nu mai utilizeze manetele de reglaj pentru a menține înclinarea cupei la același unghi la fiecare trecere. Odată selectat unghiul dorit, această comandă îl menține automat pe măsură ce brațul se deplasează.
Ultra-condensatorul Komatsu, o tehnologie unică pentru utilajele Hybrid
Anul 2020 a marcat și producerea în Europa a celui de al 1000 excavator Komatsu cu tehnologia Hybrid. Tehnologia hibridă originală Komatsu, lansată oficial în anul 2008, nu mai are nevoie de nici o confirmare din partea utilizatorilor, însumând numai pe continentul nostru 3 milioane de ore de lucru, trei generații de utilaje și nouă ani de vânzări.
Cu o economie medie de combustibil cuprinsă între 20 și 30%, în funcție de modul de lucru, comparativ cu excavatoarele hidraulice convenționale, cele 1.000 de excavatoare Komatsu Hybrid produse în Europa au adus beneficii impresionante. Utilizatorii lor au consumat cu peste 11 milioane de litri de combustibil mai puțin, ceea ce a dus la reducerea facturilor cu mai mult de 11 milioane de euro, dar și la o reducere a emisiilor de CO2 cu peste 28.000 de tone, o masă mai mare decât greutatea combinată a celor 1000 de excavatoare hibride vândute în Europa!
Făcând o comparație cu singura tehnologie avansată existentă pe piață este cea care utilizează baterii electrice, o tehnologie care însă nu permite lucrul cu utilaje cu masă mai mare de 2 tone, putem spune că datele sunt net favorabile, din toate punctele de vedere, tehnologiei Hybrid de la Komatsu.
O invenție extraordinară, ultra-condensatorul Komatsu, stă la baza tehnologiei Hybrid, acesta având rolul de a stoca, la fel ca o baterie, energia electrică și apoi, când este necesar, de a elibera energia care pune în mișcare în timpul lucrului mecanismul de rotire al excavatoarelor HB215 și HB365.
Dar, acesta este cu mult mai eficient decât o baterie electrică, fie ea chiar și de ultimă generație deoarece ultra-condensatorul oferă timpi de încărcare și descărcare semnificativ mai scurți decât o baterie, reacționând în timpul lucrului mult mai rapid decât un acumulator clasic. De asemenea, dacă viața unei baterii este limitată la un anumit număr de cicluri, performanța ultra-condensatorului rămâne aceeași pe întreaga durată de viață a utilajului.
Ultra-condensatorul oferă o densitate de putere de 10 ori mai mare pentru același volum, comparativ cu o baterie clasică, în plus eficiența sa este de aproape 100%, datorită rezistenței interne neglijabile. Și, dacă este să abordăm o tematică încă fierbinte în cazul bateriilor clasice, condensatorul, precum și procesul său de fabricație nu utilizează substanțe chimice periculoase sau materiale toxice.
Motoarele Komatsu – performanță înaltă cu costuri de utilizare reduse
Noile standarde UE Stage V se aplică unui număr mare de motoare cu puteri cuprinse între 19 și 56 kW, impunând restricții drastice asupra masei de particule (PM) și numărului de particule (PN) emise de acestea. Cu toate acestea, noua generație de motoare Komatsu deși este mai puțin poluantă ca niciodată, a rămas la fel de eficientă din punctul de vedere al puterii și consumului, performanțele legendare ale motoarelor producătorului japonez rămânând la același nivel bine-cunoscut și apreciat de către utilizatorii din întreaga lume.
Un filtru de particule diesel Komatsu (KDPF) este acum integrat în sistemul de tratare a gazelor arse la evacuarea acestora. Deoarece mai mult de 98% din regenerarea KDPF se realizează pasiv, operatorul nu trebuie să acționeze asupra acestuia, iar regenerarea automată nu influențează funcționarea utilajului
Pentru a asigura o combustie completă a amestecului carburant, sistemul Common rail de înaltă presiune (HPCR) este controlat de o unitate electronică, care are rolul de a trimite o cantitate precisă de combustibil prin injecții multiple sub presiune în camera de ardere reproiectată a motorului.
Societatea MARCOM RMC ’94 este unicul distribuitor autorizat pentru România a întregii game de utilaje terasiere Komatsu. Pentru orice informație și pentru comenzi puteţi apela la telefon 0722.30.30.26 sau scrie la adresa de email office@marcom.ro.