Informaţii la ziNewsOnlineslideTransport rutierUtilaje pentru construcţii

MAN prezintă noua axă față pentru automacarale cu sarcină mare

Cererea pentru camioane cu automacarale cu sarcină mare este în creștere și acum macaralele montate pe un șasiu de camion pot rezolva o mare parte din sarcinile pentru care în trecut era utilizată o macara clasică. Avantajul este că un camion cu automacara este mai compact și poate fi mutat rapid între locațiile unde este nevoie de acesta și, de asemenea, se montează și se demontează mult mai ușor.

Noua generație de camioane MAN, cu șasiuri adaptabile pentru utilizări diverse, este potrivită și pentru automacaralele cu sarcină mare. Pentru a face față celor mai intense solicitări, noua axă față are o capacitate de încărcare de 10 tone.

Macaralele pliabile, o variantă egală cu o macara pe șasiu, dar mult mai eficientă

MAN echipează modelele din gamele TGS și TGX, cu trei și patru axe, cu soluții adaptate pentru construcții, iar pentru o eficiență și mai mare oferă acum și o variantă cu o axă față cu o capacitate de încărcare de 10 tone, față de nouă tone până acum. Acest lucru mărește sarcina de încărcare pentru suprastructura macaralei și crește spațiul de lucru pentru macaralele cu braț lung. În acest fel crește gama de macarale care poate fi utilizată, dar și sarcina la care lucrează acestea.

O macara vine cu o capacitate de ridicare de 10 tone. Montată și extinsă la maximum, macaraua poate ajunge la o înălțime de aproximativ 29 de metri. În aceste condiții mai poate ridica până la 650 de kilograme, adică echivalentul a 13 saci de ciment.

Comparativ, o macara comparabilă montată pe un model MAN TGX cu axa față standard de 9 tone ar putea ajunge la o înălțime maximă de 25 de metri, ceea ce înseamnă etajul 9 al unui bloc, față de etajul 10 cât este posibil cu noua versiune a axului față. În vechea configurație macaraua ar fi putut ridica doar 8 saci și jumătate de ciment, adică 420 de kilograme, până la înălțimea maximă.

 

Exemple de utilizare în construcții și alte domenii

De exemplu, atunci când cadrul pentru structura acoperișului urmează să fie livrat și instalat pe un șantier, se folosesc macarale cu sarcină de încărcare mare. De cele mai multe ori, o alee îngustă și un spațiu de instalare mic împiedică poziționarea optimă a vehiculului, iar capacitatea de încărcare utilizabilă și întinderea macaralei sunt limitate, mai ales atunci când se lucrează în partea din față, peste cabina vehiculului. Un ax față cu o capacitate de încărcare de 10 tone, permite utilizarea unor macarale cu o sarcină și rază de acțiune mai mari, ceea ce în cazul ridicării unui acoperiș este extrem de important.

Un ax față cu o capacitate mare de încărcare este foarte important și pentru alte segmente industriale. Pe vehiculele de deszăpezire se poate monta un plug mai mare sau o suflantă de zăpadă mult mai puternică.

De asemenea, o basculantă pe un model MAN TGS cu patru axe, folosită pentru transportul de materiale de construcții sau de resurse minerale în mine, are o capacitate de încărcare mult mai mare dacă este echipată cu noul ax față.

În unele țări, se calculează sarcina maximă a vehiculului cumulând suma sarcinilor pe fiecare osie. Astfel, o basculantă cu patru axe cu două axe față de 10 tone are o încărcătură utilă suplimentară cu două tone, ceea ce reprezintă clar un avantaj atunci când vine vorba de volumele transportate.

Șasiuri adaptate pentru fiecare industrie pe modelele MAN TGS și TGX

Noua axă frontală, cu amortizoare pe foi de arc, cu sarcina de 10 tone este disponibilă în variantele de șasiu 6×4 și 8×4 pentru modelele din gama MAN TGS și MAN TGX pentru toate versiunile de cabină. Varietatea de opțiuni este disponibilă pentru versiunile de șasiu cu înălțime normală și medie.

MAN optimizează șasiurile pentru a le adapta nevoilor individuale ale fiecărui client. Astfel,  în funcție de cerințele clienților și cerințele tehnice ale producătorului macaralei, se poate monta un cadrul suplimentar cu o grosime de 9,5 milimetri și se mai pot face inserții suplimentare cu plăci metalice în cadru pentru a crește rigiditatea și capacitatea de încărcare.

Montarea suporturilor laterale pentru o funcționare sigură a macaralei ocupă spațiu pe cadru. Dacă este necesar, sistemul de evacuare, rezervoarele de combustibil și AdBlue, rezervoarele de aer comprimat sau cutiile pentru baterii pot fi montate în altă parte încă din fabrică. În cadrul departamentului MAN Individual se pot face o serie de alte conversii și ajustări pentru ca vehiculul să corespundă în final tuturor nevoilor utilizatorului final.

În plus, clientul are o singură persoană de contact în cadrul MAN, fără a fi nevoit să discute și cu producătorul macaralei sau carosier, iar în final primește un vehicul certificat MAN cu o garanție completă

Macaraua corectă pentru fiecare activitate

MAN TGX este un camion care poate duce greul în orice șantier, dar… de această dată inginerii germani au reușit să ofere chiar mai mult decât atât: un camion  polivalent care poate fi utilizat nu numai pentru transportul materialelor de construcții.

Macaraua pliabilă montată pe șasiu ocupă un spațiu restrâns în spatele cabinei, așa că, în funcție de configurație (trei sau patru axe), camionul poate fi încărcat cu materialele de construcții ce trebuiesc ridicate, dacă este cazul, și până la etajul zece al unei clădiri.

Mai precis, până la etajul 9 se pot ridica 1,300 kg și 650 kg pentru etajul 10 (29,20 m înălțime maximă de lucru). Calculele de eficiență pot fi făcute de către fiecare companie: să aduci materialele și să le și ridici pe șantier, fără nici un alt utilaj ajutător, este … cu adevărat eficient.

De fapt macaraua poate ridica o sarcină de până la 10 t, dar bineînțeles la o înălțime mai mică. Un acoperiș, grinzile de rezistență de la o hală de montaj, și aplicațiile sunt nenumărate.

Șantierul nu lucrează 12 luni pe an, dar MAN TGX cu macara nu trebuie să se oprească

Deși poate să pară prea puțin, același camion cu macara poate să transporte o sărăriță de mare capacitate, cu tot cu răspânditorul mecanic. Dacă aceasta este demontabilă, macaraua face toată treaba, atunci când nu există nimic de construit, și de obicei se întâmplă iarna, bena poate fi coborâtă și înlocuită cu bena pentru materiale antiderapante, iar camionul poate lucra astfel 12 luni pe an, aducând profit proprietarului.

În plus, unicul importator al mărcii de camioane MAN pentru România, firma MHS Truck & Bus, poate adapta camionul pentru orice configurație dorită, fiecare proprietar al unui astfel de camion MAN TGX cu macara putând să obțină un profit mult mai mare prin utilizarea unui mijloc de transport și ridicare polivalent.

Similare

1 din 981