Firma germană Hofmann Kran-Vermietung folosește acum “BLADES” pentru a transport palele de turbină eoliană de ultimă generație.
Pentru transportul palelor de turbine eoliene extra-lungi, Hofmann Kran-Vermietung GmbH & Co. KG din Paderborn folosește acum noul transportor de lame “BLADES” în combinație cu sistemul de transport tip dolly dezvoltata de către producătorul european de semiremorci Goldhofer.
Compania germană, al cărei portofoliu include platforme de lucru la înălțime, vehicule pentru transporturi speciale și echipamente de montaj industrial, precum și închirierea de automacarale, este una dintre primele companii care a investit în soluțiile de transport tip dolly, aceasta fiind introdusă abia anul trecut.
Unul dintre cele mai recente transporturi a inclus transportul a trei palete de turbină eoliană cu o lungime de 75 de metri de la Rostock la parcul eolian Hopsten-Schale, aflat la mai mult de 400 de kilometri distanță. Noul sistem de transport a fost esențial pentru a garanta un transport sigur și în timp util.
Pentru a transporta cele trei pale de turbină eoliană de pe coasta germană a Mării Baltice până la destinația lor în Hopsten, Westfalia, experții companiei de transport greu din Paderborn s-au bazat în totalitate pe trailerele speciale de la Goldhofer. Călătoria de peste 400 de kilometri de la Rostock a fost în principal pe autostrăzi, ceea ce a făcut posibilă calcularea eventualelor eforturi dinamice ce pot apare în timpul transportului asupra palelor și componentelor trailerului.
Acestea au fost transportate cu ajutorul a trei combinații de vehicule, fiecare cu o lungime de peste 82 de metri, acestea reușind să finalizeze călătoria într-un timp record de trei zile, acest lucru fiind posibil în principal datorită utilizării noului trailer “BLADES” în combinație cu sistemul dolly dezvoltate de Goldhofer. Combinația dintre sistemul de sprijin al capătului lamei direct pe gâtul de lebădă și un sistem dolly cu cinci axe, cu suspensie pneumatică, plus platan rotativ și suport pentru lamă reprezintă un nou punct de referință al industriei.
Cu acest sistem, mai multe sensuri giratorii și viraje strânse au fost traversate fără dificultăți. Deoarece lama turbinei în sine are o structură specială, trailerul a trebuit să asigure o gardă la sol semnificativ mai mare decât alte echipamente similare extensibile, astfel încât lama să treacă pur și simplu peste diferite obstacole.
Noile trailere au fost prezentate pentru prima dată ca un concept pentru transportul economic al palelor de turbine în anul 2019 și au făcut obiectul discuțiilor cu transportatorul Hofmann, după ce au trailerele au fost aprobate pentru transport de către producătorii de turbine: „Am fost imediat convinși de avantaje acestor trailere. Lama este transportată fără a avea vre-un sprijin între dispozitivul de rotire liberă din spatele tractorului și căruciorul de remorcare. Acest lucru permite viteze mai mari de deplasare de până la 80 km/h și, de asemenea, simplifică foarte mult planificarea rutei ”, spune Sven Wolter, planificator de transport la compania Hofmann.
O gamă largă de aplicații
Trailerul „BLADES” de la Goldhofer este disponibil în mai multe combinații diferite. De exemplu, prin utilizarea unui cap tractor cu 5 axe și / sau a sistemului dolly, ansamblul de transport oferă posibilități multiple pentru o varietate de aplicații. Alte tipuri de combinații au fost deja vândute în toată Europa, iar cererea este în continuă creștere.
Ca o caracteristică practică, puntea de remorcare poate fi cuplată direct la dispozitivul de rotire liberă atunci când rulează gol. Acest lucru transformă trailerul „BLADES” într-o remorcă standard cu osii de ridicare cu sarcină variabilă pentru a reduce uzura anvelopelor. Datorită flexibilității sistemului, „BLADES” poate fi utilizat și pentru transportul altor sarcini foarte lungi, cum ar fi elementele prefabricate din beton.