Informaţii la zi

Special construcții 2013

 Dacă generațiile de motoare din ce în ce mai puțin poluante au adus și consumuri de combustibil reduse, cea mai mare provocarea vine de la sectorul construcțiilor. Aici consumul se calculează mai mult la oră decât la kilometru, motorul fiind în sarcină perioade de timp considerabil mai lungi decât în cazul unui transport pe distanțe lungi. De asemenea, în cazul unui mixer de beton de exemplu, consumul de motorină este implicit mare, în plus motorul trebuind să asigure o putere suficientă pentru a se deplasa în regim de drum asfaltat de la locul de producere a materialului până la cel destinat punerii în operă. Din acest există constructori tradiționali de  camioane pentru construcții, a căror vocație a fost de la început evidentă în această direcție, precum producătorul german MAN.

Înainte de a vorbi despre un camion de construcții MAN, trebuie să testezi unul cu tracțiune integrală, și bineînțeles pe un drum de pământ, în pantă, după o ploaie zdravănă. Și dacă mai pornești de pe loc, încărcat la maxim și îngropat până la osie în noroi, senzația că nu mai pleci niciodată de pe loc este deplină. Cu un motor V8 sau chiar V12, totul va părea o joacă de copii, mai ales dacă vorbim de un camion de construcții cu patru axe motoare (MAN TGS 8×8) și o masă totală de 50 t.

Competența MAN în domeniul tracțiunii integrale a început acum 75 de ani, cânt au fost produse primele camioane 4×4, de atunci camioanele sale putând fi întâlnite în cele mai dure medii de lucru și la temperaturi extreme, pe întreg mapamondul.

Odată cu lansarea noilor motoare EURO VI eficiența camioanelor MAN destinate construcțiilor a crescut la cote mai înalte, lansarea de la Bauma 2013 având ca moto „Consecvent eficient“. Consum mai redus de combustibil, dar și eficiență pentru proprietar.

Eficiența, atunci când vorbim de un autocamion, poate reprezenta eficiența consumului, a serviceu-lui, a utilizării, dar atunci când vorbim de unul pentru construcții, eficiența trece de multe ori prin costuri de reparații reduse. Este greu să crezi că o mașină care lucrează pe șantier, pe orice anotimp și în orice condiții de mediu va rezista mult timp fără să fie lovită, chiar și ușor. Cele mai multe deformări ale structurii apar de cele mai multe ori la partea frontală inferioară a mașinii. MAN propune acum o mașină de construcții cu garda la sol înaltă și o bară de protecție formată din trei bucăți, fiecare dintre ele putând fi înlocuită separat în cazul unei lovituri (modelele MAN TGS și TGX).

MAN HydroDrive®– camion de șantier&șosea

MAN PriTarder®– un plus unic 

Articole similare

1 din 838