Informaţii la ziNewsOnlineslideUtilaje pentru construcţii

O victorie zdrobitoare pentru CASE

Munții Apenini împart Italia în două părți și ca atare, sunt traversați de drumuri naționale de maximă importanță, cu un trafic foarte intens. Zona muntoasă, dar și ploile puternice produc nu de puține ori alunecări de teren care duc la distrugerea acestor drumuri, cum este cazul drumului național 73 bis, care traversează munții la o atitudine de 1.044 metri.

Un drum cu o importanță strategică, dar și istorică, construit prima dată la ordinul împăratului Iustinian în anul 553. Locația drumului actual a fost săpată și realizată între anii 1822 și 1830, după un plan aprobat inițial de către împăratul Napoleon. Recent, o alunecare masivă de teren exact în zona de înălțime maximă a distrus drumul. În timpul lucrărilor de refacere a lui, a fost găsit un proiectil din al doilea război mondial, fiind închis încă o perioadă lungă de timp, până când bomba a putut fi îndepărtată în siguranță.

 

O refacere rapidă a unui drum important

La scurt timp după refacerea completă a sa, la sfârșitul lunii octombrie, o a doua alunecare de teren a dus la închiderea sa. Compania italiană de autostrăzi ANAS a trebuit să acționeze foarte repede pentru a reda circulației această zonă, și a încredințat unei firme cu o vastă experiență în domeniul infrastructurii și construcției de drumuri lucrările de curățare a versantului de urmările alunecării de teren, dar și reconstrucția ulterioară a sa. Datorită alunecărilor repetate de teren și a problemelor geologice și geotehnice, de această dată compania însărcinată cu refacerea drumului trebuia să rezolve o dată pentru totdeauna această situație cu caracter repetativ.

 

Practic, pe parcursul a șapte luni, compania trebuia nu numai să treacă peste toate problemele tehnice și să predea noul drum la cheie, dar să ofere utilizatorilor permanenți ai drumului o alternativă rutieră pentru întreaga perioadă a construcției.

Stabilitate și versatilitate datorită brațului de săpare articulat

Piesa de bază pentru acest șantier important este un excavator  CASE CX240D care va număra în luna iulie un an de exploatare intensă și probabil se va apropria de 2.000 de ore de funcționare. Acesta a fost configurat special pentru necesitățile firmei specializate în construcția de drumuri, fiind livrat cu un braț format din două părți. Construcția deosebită a sa a avut la bază necesitatea de a ridica sarcini importante la înălțimi mari, ceea ce în mod normal ar mai fi necesitat aducerea unei macarale suplimentare pe șantier. Dar, deoarece condițiile de lucru în cadrul acestui șantier la atitudine de peste 1000 metri sunt extreme, sa preferat utilizarea unui singur utilaj pentru ridicare și săpare.

 

Tot datorită condițiilor deosebite, excavatorul CASE a trebuit să fie proiectat special, fiind extrem de stabil, masa sa operațională fiind de 26 t, iar șenilele fiind construite cu nervură dublă, aceste calități fiind esențiale pentru a lucra în condiții extreme.

 

O amprentă la sol mică pentru spații mai înguste

Al doilea utilaj important pentru acest șantier este CASE CX145DSR, un excavator compact cu rază scurtă care este utilizat pentru a sprijini construcția și transportul traverselor pasive, care reprezintă o altă fază cheie a acestui proiect. Acesta are o suprafață redusă de sprijin pe sol, dată de șenile, în schimb performanțele sale de lucru sunt foarte bune, fiind echivalente cu cele ale unui utilaj tradițional din clasa de tonaj de 13 până la 18 t. Avantajele pentru șantier sunt clare, deplasându-se ușor în medii înguste și spații restrânse.

CASE CX145DSR este utilizat pentru transportul unor tronsoane formate din carcase de oțel de înaltă rezistență, armătură și beton.

Șantierul constă din montarea unor pilieri cu diametru mare, și anume 120 de stâlpi cu o lungime de 20 m și diametru de  0,80 m. Apoi, de îndată ce peretele de beton este construit, tiranții pasivi (aproximativ 100 în total) vor fi ancorați de munte cu o înclinație de 20 de grade față de axa curbei.

Compania italiană specializată în construcția de drumuri în condiții speciale deține mai multe utilaje CASE în flota sa, inclusiv două mini încărcătoare pe roți 321D și un excavator  de clasă mijlocie CX80D. În plus, compania a comandat deja două noi excavatoare CX240D și un CX160D. O flotă completă și eficientă, capabilă să garanteze companiei finalizarea multor lucrări deja planificate pentru anul 2021.

Articole similare

1 din 992