Informaţii la zi

Ministrul NU

Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, spune că nu s-a semnat contractul de privatizare a CFR Marfă cu Grupul Feroviar Româr (GFR),deoarece aceștia nu au plătit banii. Iar GFR nu a plătit deoarece contractul nu a primit toate aprobările. Numărul acestora nu se cunoaște nici măcar de ministru, în afara de avizul Consiliului Concurenței, care poate acuza GFR de „concentrare economică“.

Dar Consiliul Concurenței spune că nu poate da nici un aviz fără o notificare de la GFR, iar GFR nu trimite nici o notificare deoarece spune că nu are de ce, spunând că nu are semnat contractul de privatizare, care la rândul lui nu este semnat de Guvern deoarece nu s-a primit avizul de la Consiliul Concurenței.

Cei 200 milioane EUR ce trebui plătiți de GFR sunt deocamdată la nivel de ipoteză, ministrul Fenechiu rezolvând această problemă la fel ca și celelalte probleme ale ministerului care îl conduce, printr-o ridicare de umăr și o încurajare: “Din punctul meu de vedere, a doua zi aş demara din nou privatizarea”. De fapt, și Consiliul Concurenței așteaptă un aviz de la Uniunea Europeană la rândul său.

În ceea ce privește cealaltă infrastructură, cea rutieră, ideile geniale din primăvară, precum PPP (Parteneriatul Public Privat) au rămas la nivel de… idei. Cât despre datoriile imense ale statului față de constructorii români, nici unul dintre miniștrii nu mai spune nimic, probabil așteaptă să dea faliment cu toții.

Articole similare

1 din 838