Informaţii la ziNewsOnlineslidesusUpdateUtilaje pentru construcţii

Suprastructuri profesionale destinate transportului de utilaje

Societatea KONTEX s.r.l. este prezentă pe piața din România începând cu anul 2000, fiind specializată în construcția de suprastructuri pe vehicule comerciale și remorci pentru diferite aplicații. Societatea beneficiază de o infrastructură concepută și construită pentru a corespunde obiectului său de activitate. Aceasta este compusă din birouri, hale de producţie, depozite, spaţii de parcare, care acoperă o suprafaţă de 6.800 mp.

Capacitățile sale de producție sunt extrem de flexibile, putând acoperi o gamă extrem de largă de suprastructuri precum: platforme cu obloane, acoperiri cu prelată cu închidere normală, culisabilă lateral sau intregral (tavan) sau cu înălțime variabilă. De asemenea, acestea pot fi configurate pentru transporturi specializate, precum cele pentru băuturi, izoterme frigorifice șamd.

Pentru sectorul construcțiilor KONTEX produce basculante de șantier sau platforme pentru transport utilaje și echipamente. De asemenea, pentru aplicații specializate municipale efectuează montaje de structuri cu Hookloader sau Skiploader.

Producția extrem de diversificată, bazată pe satisfacerea exactă a cerințelor clienților acoperă o gamă mai largă de aplicații decât cele prezentate mai sus.

Platforme KONTEX pentru un întreg șantier

Domnul ing. Ștefan Halász, directorul firmei este mândru de departamentul de proiectare, care realizează integral toate proiectele de execuție, indiferent dacă este o suprastructură sau o remorcă. Aici se lucrează cu programe avansate precum Autocad și TrailerWin, fiind însă implicați și în cercetare, în acest sens existând un contract de colaborare cu Universitatea din Oradea.

În continuare, orice proiect de execuție este preluat de departamentul de producție, care dispune de un atelier complet utilat pentru orice tip de carosare. În hala de producție sunt instalate echipamente de mare putere pentru îndoirea și tăierea subansamblelor cu lungimi de până la 4 metri, precum o ghilotină, un abkant cu comandă numerică, aparate de debitat cu oxigaz comandă CNC. Aici există și un atelier de sablare, deoarece toate suprastructurile sunt sablate înainte de vopsire, un cuptor de mari dimensiuni pentru vopsire, aparat de sertizat furtune hidraulice, aparate de sudură MIG-MAG, atelier de confecționat prelate șamd.

Domnul Halász a făcut o prezentare pe scurt a ofertei de platforme și echipamente destinate industriei construcțiilor. Astfel, configurația de bază poate fi realizată în varianta cu rampă hidraulică sau varianta cu rampă hidraulică și macara hidraulică. Rampele pot asigura încărcarea unor utilaje de capacitate medie, cele mai folosite pe șantierele obișnuite, acestea asigurând o portanță de 5, 9, 16 sau 20 to. De asemenea, acestea pot avea cateva specificații care se configurează in funcție de necesități.

În funcție de tipul transportului, suprastructura poate fi fabricată în varianta de platformă cu prelată, în acest caz rampa fiind una plină, având și funcția de închidere a spatelui suprastructurii. În cazul în care se construiește doar o platformă deschisă, atunci se folosește varianta de platformă tip figure, pentru o  rezistență minimă la înaintare și deci un consum mai redus de combustibil.

Pentru transportatorii specializați de utilaje de obicei este aleasă varianta cu platformă articulată, astfel încât în timpul încărcării aceasta să formeze un unghi cât mai mic cu solul. Acest lucru permite încărcarea/descărcarea unor utilaje cu o gardă la sol mică.

În general, din motive de securitate și pentru a asigura posibilitatea transportului unor utilaje cu ecartamente diferite, sau chiar cu trei roți, precum cele destinate lucrărilor de întreținere rutiere, rampele utilizate au lățimea suptrastructurii.

“Un avantaj al firmelor de construcții care lucrează cu noi este că le putem oferi o versatilitate mare a structurilor montate, astfel că pot să le utilizeze și pentru alte activități de transport. De exemplu, autovehiculul poate fi dotat și cu o macara hidraulică, în general montată după cabină. În cazul în care se dorește să se poată transporta și alte mărfuri platformele pot fi dotate și cu obloane laterale, inclusiv în zona înclinată din spate a suprastructurii. Un rol important în configurarea suprastructurii îl au inelele de ancorare. Acestea sunt îngropate în podea și permit fixarea și transportul în siguranță a utilajelor încărcate. De asemenea, la cerere, se poate monta un troliu având sarcina de tractare de la 6 la 9.9 tone.” – ing. Ștefan Halász, director KONTEX.

Utilaje&Construcții: În general termenele de livrare pentru suprastructuri depășesc pe piața europeană termene de 6 luni. KONTEX reușește să ofere clienților mai rapid ceea ce au nevoie pentru a lucra eficient?

Ștefan Halász: Este o provocare în acest moment să construiești, deoarece livrarea autoșasielor de la importator nu este constantă. Din aceasta cauză există în timpul anului goluri de producție, dar și perioade în care se lucrează cu ore suplimentare. Termenele de livrare sunt în funcție de complexitatea lucrării, de la 3 săptămâni până la 2 luni.

 

Utilaje&Construcții: Mai specific, ce tipuri de utilaje se pot transporta cu structurile construite de KOMTEEX?

Ștefan Halász: Se pot transporta utilaje cu șenile precum excavatoare sau utilaje pentru forat dar și cu roți precum skeed-loadere, telehandlere sau stivuitoare. Rampele au sarcinile de încărcare de 3, 5, 9, 16 și 20 de tone, deci se pot încărca și utilaje de până la 20 to, inclusiv încărcătoare frontale. Este posibil și transportul mai multor utilaje mici pe aceeași platformă, în funcție de sarcina utilă a autoșasiului și de dimensiunea suprastructurii.

 

Utilaje&Construcții: Pentru echipamentele de ridicare și hidraulică cu ce producători lucrați în general?

Ștefan Halász: Rampele montate sunt Dhollandia, iar macaralele marca Palfinger, Hyva și Hiab, dar la solicitarea clientului putem monta și alte mărci de macarale.

Articole similare

1 din 994