Informaţii la ziNewsOnlineslidesusTransport rutierUpdateUtilaje pentru construcţii

Ford Trucks devine și mai puternic cu noua transmisie Eco-Torque

De mai bine de 3 ani de zile camioanele Ford Trucks ne-au obișnuit cu poziția lor de lider de vânzări pentru segmentul de construcții și municipale din România. A intrat în normalitate ca la fiecare început de an la conferința de presă de bilanț anual reprezentanții societății Cefin Trucks, reprezentantul unic al mărcii Ford Trucks pentru România, împreună cu cei ai producătorului să anunțe cifre de vânzări din ce în ce mai performante.

Dar în spatele acestor rezultate se ascunde munca a sute și mii de oameni care proiectează, construiesc și mai apoi au grijă ca toate camioanele Ford Trucks să funcționeze perioade lungi de timp în condiții dure de șantier. Dacă munca celor de la Cefin Trucks și a firmelor de service partenere este apreciată de specialiștii firmelor de construcții, aceștia cumpărând an după an din ce în ce mai multe camioane de construcții Ford Trucks, activitatea celor care proiectează aceste camioane performante este mult mai discretă, deoarece numai cu ocazia testelor pe teren profesioniștii putând să aprecieze cu adevărat inovațiile incredibile care susțin calitatea dar și cifrele de vânzări ale mărcii.

Profesioniștii testează noua transmisie Eco-Torque

Filozofia specialiștilor de la Cefin Trucks este simplă: mai întâi testăm în condiții dure, la noi în țară inovațiile tehnice incluse în camioanele Ford Trucks, cu drive-traineri profesioniști, iar rezultatele le facem publice. A doua etapă: clienții existenți și cei potențiali sunt invitați să testeze singuri capacitatea noilor camioane Ford Trucks și să aprecieze capacitățile lor de lucru în cele mai grele condiții de deplasare.

Astfel, pe un teren special de testare din apropierea Capitalei care include o pistă de pământ cu denivelări, viraje strânse, pante mari, pe scurt cam tot ce poate întâlni pe un șantier un camion de construcții a fost testat un autocamion Ford Trucks 8×4 4142 dotat cu noua transmisie Eco-Torque cu 16 rapoarte automatizate. Camionul este unul standard, cu benă din oțel Hardox cu descărcare pe spate, motorul său dezvoltând 420 CP și un cuplu de 2.100 Nm.

Alexandru Troncotă, driver-trainer Ford Trucks a fost cel care a urcat primul în acest camion, încărcându-l în prealabil cu 16,5 tone de nisip, sarcina maximă legală. Să spunem că totuși a condus mai repede decât un șofer pe șantier, curbele ac de păr atacându-le cu maxim de viteză posibilă. Dar… spectacolul a fost total: cutia de viteze Eco-Torque cu 16 rapoarte automatizate proiectată și produsă de către Ford Trucks s-a dovedit a fi impecabilă: camionul a rămas lipit de sol în toate curbele, fără a derapa nici o secundă. Cutia de viteze s-a dovedit a fi la înălțime, treapta corectă fiind aleasă automat în miimi de secunde, fără a pierde din putere și implicit din aderență. Totul la viteză maximă, fără nici o ezitare.

Vizibil încântat de comportamentul perfect al  transmisiei Eco-Torque, drive-trainerul a declarat la sfârșitul ședinței de testare că nu îi pare rău decât de faptul că nu a mai încărcat cu 8 sau 9 tone suplimentar camionul: „S-a comportat incredibil, deși sunt obișnuit cu puterea pe care o generează motorul de 420 CP. Transmisia a fost incredibilă, îmi pare rău că nu am încărcat mai mult de 16,5 tone, sarcina legală. Cred că mergea la fel de bine și la 8 sau 9 t în plus deoarece practic nici nu am simțit că este încărcat la maxim.”

Ford 4142 DC, recomandat pentru orice flotă

Cu o masă maximă admisibilă de 41.900 kg, camioanele FORD 4142D Euro 6C cu tracțiune 8×4 oferă un cuplu deosebit, necesar în special pentru deplasarea și lucrul în condiții de șantier. Șasiul ranforsat pe toată lungimea, suspensia ranforsată cât și garda la sol impozantă completează imaginea unui camion de șantier 100%.

De asemenea, priza de putere acționată din interiorul cabinei reprezintă un element important ce ridică gradul de confort al șoferului, acesta putând acționa echipamentul montat pe șasiu indiferent de condițiile climaterice. Tot la capitolul confort trebuie bifat scaunul șoferului încălzit, suspensia pneumatică, suportul lombar sau oglinzile retrovizoare  acționate electric și încălzite, geamurile acționate electric și reglajul electric al farurilor.

Motor de 13 L Euro 6C, care dezvoltă 420 CP și un cuplu maxim de până la 2.150 Nm asigură un echilibru incredibil între puterea dezvoltată și consum, dispunând de un sistem de recirculare a gazelor de evacuare,  geometrie variabilă a turbocompresorului, sistem de injecție directă și unitate de control electronic inteligent.

În general, motoarele EcoTorq sunt echipate cu toate sistemele inteligente disponibile în prezent, care contribuie la economia de carburant prin controlul automat al modului de lucru și adaptarea lui la cerințele reale: alternator, compresor, pompă de servo cu debit variabil și pompă de apă.

În condiții de șantier, motoarele Ecotorq Euro 6C au demonstrat cu prisosință pe șantierele din România capacităților lor deosebite, precum un consum redus de combustibil, sistemul de frânare a motorului eficient și rezistența la cele mai dure condiții de lucru.

Articole similare

1 din 994