Ret Utilaje SRL este unul dintre cei mai vechi distribuitori de utilaje de construcții de pe piața românească, înființată în 1994. Firma a început activitatea prin comercializarea echipamentelor de mică mecanizare, dezvoltându-se odată cu piața românească. Societatea are un portofoliu extins de mașini, utilaje și echipamente pentru construcții de la branduri renumite precum Kubota, Magni, Hidromek, Terex, Atlas Copco, și mulți alții. Oferind atât produse cât și servicii de cea mai înaltă calitate, Ret Utilaje SRL s-a impus ca partener serios de afaceri pentru toți clienții săi.
Ret Utilaje este importatorul unic în România pentru gama de telehandlere MAGNI – Italia. Istoria mărcii începe cu Ricardo Magni, omul care a inventat, brevetat si fabricat primele telehandlere in Europa, dezvoltând aceste produse vreme de 27 de ani. În prezent, MAGNI oferă un portofoliu impresionant de modele, fixe și rotative, cu sarcini de lucru între 4 și 50 de tone si înălțimi de lucru între 18 și 51 m. In prezent este numărul unu pe piața americană și numărul doi în Europa, ținta fiind aceea de a deveni în scurt timp cel mai mare producător la nivel mondial.
4 mașini într-un singur utilaj: stivuitor, încărcător, macara de teren accidentat, platformă de lucru
În anul 2023 MAGNI a lansat noua gama de telehandlere, cu capacități de ridicare si înălțimi de lucru mai mari decat cele ale modelelor anterioare. De asemenea, noul soft de comandă face aceste utilaje și mai sigure în exploatare dar și mai ușor de controlat, dintr-o cabină ți mai ergonomică decât înainte, revoluționând domeniul. Astfel, a lansat RTH 6.51, telehandlerul rotativ cu cea mai mare înălțime de lucru, de 51 m nnnprecum și modelul RTH 10.37, care are cea mai mare capacitate de ridicare din clasa sa, de 8 tone la o înălțime de 37 m.
Telahandlerele MAGNI oferă capacități bune de ridicare cu utilajul calat sau stabilizat pe propriile roți, pentru întreaga diagramă de lucru. De asemenea, pot lucra în spații restrânse datorită unei raze foarte mici de virare la nivelul roților. De asemenea, turela se poate roti continuu la 360°, la toate modelele. Mecanismul de acționare a rotirii este realizat cu ajutorul unei tehnologii LIEBHERR, pentru modelele cu capacitate de peste 6 tone, asigurând o mișcare lină, cu o precizie înaltă, atunci când este nevoie, mai ales la înălțimi mari de lucru.
Frâna de parcare este acționată automat ori de câte ori viteza vehiculului se apropie de zero și este decuplată tot automat când selectorul de deplasare este acționat și este atinsă pedala de accelerație (cu excepția modelului RTH 5.18) . Cabina cu design patentat oferă un acces ușor și o vizibilitate totală atât în lateral, datorită ușii cu geam la partea inferioară, cât și în față datorită geamului din partea inferioară și a parbrizului dintr-o singură bucată. Cabina este 100% izolată și presurizată, având un sistem de filtrare totală a aerului, care îi permite lucrul chiar și în medii cu atmosferă contaminată (praf, noxe, etc). Sistemul de aer condiționat automat se regăsește în dotare standard la toate modelele, acestea fiind echipate in standard cu radio
Sistemul de comandă este bazat aproape în întregime pe un afișaj LCD cu comandă tactilă (touch screen), ecrane de 7’’sau 12’’, sau la alegere, cu comandă manuală cu numai 6 butoane. Pe ecranul tactil LCD se pot afișa 6 pagini diferite pe ecranul tactil LCD pentru toate funcțiile utilajului, dispuse simplu și intuitiv, în 12 limbi diferite și cu posibilitate de accesare și control și printr-un joystick suplimentar.
Sunt disponibile numeroase tipuri de atașamente interschimbabile cu utilizări multiple, toate echipate cu sistemul R.F.ID pentru recunoaștere automată a accesoriului de lucru și accesarea diagramei de lucru corespunzătoare pe ecranul tactil. Diagramele de sarcini se modifica în timp real și în funcție de modul de calare a utilajului și de rotirea turetei. Diagramele de sarcini afisate pe ecran ofera posibilitatea suplimentara de a vizualiza dinamic greutatea si pozitia curenta a sarcinii, procentul din sarcina maxima si din distanta de telescopare maxima in pozitia curenta, unghiul de rotire al turetei, bula de nivel electronica. Ecranul permite operatorului să păstreze o vedere constantă asupra încărcăturii.
Există trei moduri de vizualizare a diagramei de sarcini:
- Diagrama în vedere statică: În această configurație, un semn verde ① pe afișaj identifică poziția punctului de aplicare a sarcinii în zona de lucru, ce este împărțită în domenii de sarcină, fiecare limitată în adâncime și înălțime conform sarcina admisibil
- Diagrama în vedere dinamică laterală: În această configurație, diagrama de încărcare se modifică în funcţie de poziţia punctului de aplicare a sarcinii si de sarcina efectivă, cu afișarea limitelor de înălțime și adâncime permise de sistemul de siguranta
- Diagrama în vedere dinamică plană: Zona de lucru în care poate lucre brațul telescopic și accesoriul atașat este afișată, în funcție de sarcina aplicată și înălțimea acesteia
Există posibilitate de setare și limitare a vitezelor hidraulice de lucru, a distanței de calare și a distanțelor laterale, frontale și pe înălțime la care poate ajunge brațul. Ambele sisteme de stabilizare, cu cale pivotante la modelele de 5 tone, sau cu cale foarfecă la cele peste 6 tone, au posibilitate de calare automată a utilajului. Sistemul foarfecă permite calarea chiar și în gabaritul utilajului. Sistemul de nivelare pe pneuri prin înclinarea axelor este montat pe toate modelele din gama RTH (cu excepția RTH 5.18), pentru a se adapta la diferențele de nivel și pentru a garanta o siguranță maximă a operatorului pe toate tipurile de teren și pe orice tip de pantă.
Ambele punți sunt directoare, cu trei moduri de virare: cerc, punte față sau paralel. Sistemul automat electronic de control al direcției permite comutarea de la un mod de virare la altul, fără a fi nevoie ca roțile să fie aliniate manual.
Bratul telescopic patentat MAGNI, cu un singur cilindru hidraulic, înglobează în interior toate furtunurile hidraulice și cablurile electrice, precum și senzorii, asigurând protecția totală a acestora împotriva spargerii furtunurilor și scurgerii de ulei în mediul înconjurător.
Telehandlerele cu înălțime de lucru de până la 26 m sunt echipate cu motoare DEUTZ, iar cele de peste 26 m cu puternicele motoare VOLVO, toate conforme cu normele de poluare Stage V. Sistemul hidraulic load sensing lucrează la o presiune de 350 bar împreună cu cilindrii hidraulici de dimensiuni mai mici (ce au un necesar redus de debit) oferă viteze de lucru mult superioare și un consum redus de combustibil.
Funcția ECO-LIFT, ce gestionează electronic sistemul hidraulic și turează automat motorul în funcție de fiecare comandă de lucru asigură un consum redus de combustibil și un mod de operare simplu.
Funcția ECO-DRIVE are rolul de a reduce automat turația motorului, odată atinsă viteza maximă, reducând astfel consumul de combustibil. În cazul în care utilajul, din motive care țin de configurația terenului, precum intrarea pe o pantă accentuată, necesită un efort mai mare a motorului, funcția ECO DRIVE este dezactivată prin creșterea turației necesare depășirii obstacolului; reluând deplasarea pe plan orizontal, când se apropie viteza maximă, dacă nu este dezactivată intenționat, funcția ECO DRIVE scade turația motorului.
Sistem electric proiectat cu tehnologia 100% CAN BUS – mult simplificat, necesită cu o treime mai puțină cablare, reducând riscul de defecțiuni în sistem și sporind fiabilitatea generală a mașinii.