Informaţii la ziInfrastructuraNewsSuprastructuri rutiere

Gama de compactoare tandem de mare productivitate de la Dynapac

Atunci când se începe construcția sau repararea unui drum, fiecare șantier este unic. Cerințele de trafic, materialele utilizate, condițiile meteo, topografia terenului, restricțiile rutiere și chiar intervalul în care acesta trebuie realizat diferă totdeauna. Câteva cerințe rămân însă neschimbate: calitatea drumului, optimizarea costurilor, reprezintă o provocare pentru fiecare constructor. În acest context reducerea timpilor morți și creșterea gradului de eficiență al utilajelor sunt problemele principale pentru fiecare constructor.

Compactoarele mari de asfalt din seria CC4000 VI – CC6200 VI ale producătorului suedez Dynapac sunt proiectate special pentru a acoperi cerințele legate de calitate, dar și de costuri, ale oricărui tip de șantier, indiferent de regiune geografică și condițiile de lucru. Gama Dynapac de compactoare pentru asfalt cu tambur dublu oferă totul, de la cele mai compacte echipamente pentru lucrări de reparații până la utilaje mari pentru cele mai mari șantiere, cu alternative selectabile, cum ar fi frecvențele înalte de vibrare și oscilația.

Compactare la cel mai înalt nivel

Operatorul poate alege, în funcție de șantier și de cerințele tehnice, între mai multe opțiuni de compactare, cu vibrații standard, oscilație sau prin utilizarea unei versiuni combinate, în care roțile din cauciuc înlocuiesc tamburul din spate pentru a obține o suprafață mai etanșă, cu o textură diferită de material.

Compactarea prin vibrații standard utilizează tamburii standard, care pot alterna între amplitudinea înaltă cu frecvența joasă a vibrațiilor și amplitudinea joasă cu frecvență înaltă, în funcție de cerințele proiectului. În plus,

compactoarele pot obține un nivel ridicat de compactare pentru straturi groase, cu amplitudine mare și frecvență „normală”.

Utilizarea oscilațiilor este recomandată pentru compactarea pe straturi subțiri și îmbinări de asfalt, fiind și soluția recomandată pentru compactarea pe poduri și în apropierea clădirilor. Oscilația limitează, de

asemenea, riscul de deteriorare a covorului asfaltic cu agregate mai puțin calitative.

Sistemul de vibrare setează automat frecvența corectă după ce operatorul selectează amplitudinea necesară, înaltă sau joasă, pentru straturi de compactare groase și subțiri.

Compactoarele decid calitatea și eficiența unui șantier

Compactarea stratului de asfalt reprezintă o operațiune care durează în general perioade lungi de timp, în primul rând datorită numărului mare de treceri. De asemenea, pentru șoselele mai late, în general sunt necesare mai mute utilaje care lucrează în paralel. Astfel, alegerea lățimii corecte a tamburului, planificarea numărului de treceri corecte și chiar monitorizarea temperaturii stratului de asfat reprezintă elementele cheie care asigură un strat de rulare de calitate și reducerea costurilor de șantier.

Specialiștii Dynapac au integrat o serie de echipamente și programe automate în fiecare compactor ce face parte din  seria CC4000 VI – CC6200 VI, acestea garantând eficiența maximă în utilizarea acestora. Sistemul PaveComp permite alegerea compactorului de asfalt optim din punctul de vedere al greutății și lățimii tamburului, dar și numărul de utilaje necesar pentru un anumit proiect de infrastructură. Astfel, constructorul poate face o comparație între numărul de utilaje din parcul propriu și cel ideal, alegând varianta cea mai productivă. Dar, cel mai important, sistemul PaveComp garantează cea mai bună utilizare a utilajului și a capacității de compactare, făcând posibilă planificarea numărului necesar de treceri peste o anumită mixtură asfaltică.

Un alt sistem absolut indispensabil pentru a obține cele mai bune rezultate în utilizarea cilindrilor compactori pentru asfalt este Dyn@Lyzer. Acesta ține evidența numărului de treceri efectuate și a locului în care au fost

efectuate, la nivelul întregului șantier, înregistrând și temperaturile asfaltului în timpul compactării, la nivelul întregului șantier. Aceasta este o funcție absolut esențială pentru o bună calitate a suprafeței compactate, deoarece asfaltul prea rece ar putea face dificilă atingerea unei compactări adecvate cu posibilitatea de zdrobire a agregatelor, în timp ce asfaltul prea cald ar putea duce la formarea de fisuri.

În final, Dyn@Lyzer înregistrează și cartografiază rigiditatea și evoluția rigidității stratului de asfalt. Preia valorile

înregistrate de la compactometrul ce înregistrează valoarea Evib. Totul se raportează la temperatura asfaltului,

deoarece rigiditatea și valorile Evib cresc atunci când asfaltul se răcește.

Dyn@Link reprezintă sistemul de monitorizare a utilajelor de la Dynapac de la distanță prin intermediul telefonui sau calculatorului atât individual cât și atunci când lucreză împreună. În afara funcțiilor de bază importante, precum monitorizarea în timp real a poziției acestuia sau a unor parametrii importanți precum presiunea uleiului sau supraîncălzirea, acesta permite identificarea rapidă a utilajelor ale căror performanțe sunt necorespunzătoare, maximizând timpii de funcționare prin programarea din timp a întreținerii lor, în cazul unor defecțiuni, acesta garantând repunerea utilajelor în funcțiune cât mai repede posibil prin semnalizarea din timp a problemelor tehnice.

Operatorul, în centrul atenției datorită noii cabine ComfortCab

Reducerea gradului de oboseală al operatorului și păstrarea timp îndelungat a concentrării asupra șantierului garantează o utilizare eficientă a utilajului și a funcțiilor integrate. Astfel, nivelul de vibrații este redus la nivelul cabinei, datorită unui sistem de amortizare eficient, scaunele pivotante cu posibilitatea de rotire completă pentru o vizibilitate mai bună, comenzile poziționate logic și structurile de protecție împotriva răsturnării (Roll Over Protective Structures – ROPS) contribuie toate la manevrabilitatea mașinii, la ergonomia locului de muncă și creșterea siguranței operatorului.

Dynapac oferă operatorului vizibilitate excelentă datorită scaunului care se rotește la 180° și culisează pe toată lățimea cabinei, în timp ce operatorul menține controlul asupra tuturor funcțiilor, pe măsură ce modulul de operare se deplasează complet împreună cu scaunul. Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult datorită

oglinzilor retrovizoare opționale montate pe fiecare parte a tamburului frontal, precum și a scaunui cu rotire completă lal 255°. Rotirea completă a scaunului este însoțită de un mini volan electronic care oferă o direcție

lină și precisă, deoarece urmează modulul operatorului, pentru cea mai bună vizibilitate și ergonomie.Cabina asimetrică permite operatorului să culiseze spre dreapta, dincolo de lățimea tamburului.

Cabina Comfort Cab oferă operatorului condiții climatice bune, fiind prevăzută cu reglare automată a temperaturii și încălzire prin podea pentru a face față oricăror condiții exterioareOperatorul beneficiază în plus de un scaun de lux, radio cu Bluetooth și două prize de încărcare, una de 24 V și una de 12 V.

Pentru o suprafață asfaltică perfectă

Pentru a îmbunătăți stabilitatea marginii exterioare a covorului asfaltic și pentru a preveni pătrunderea apei în acesta, se poate adăuga un dispozitiv de presare a marginilor pe marginea tamburului. Dispozitivele de presare a marginilor pot fi utilizate și pentru a îmbunătăți îmbinarea între două straturi prin compactare înainte de îmbinare. În plus, se poate monta un disc de tăiere a îmbinărilor pe marginea tamburului pentru a îmbunătăți marginea, deoarece adesea marginile cele mai îndepărtate sunt de calitate mai slabă din cauza segregării.

Sistemul Dynapac de comandă electrică a antrenării ajută la pornirea și oprirea lină pentru a preveni deformarea și crăparea straturilor de asfalt. Permite setarea vitezei maxime de la început, pentru a preveni depășirea vitezei și pentru a reduce riscul de ondulare, evitând totodată pierderea eficienței din cauza vitezei reduse.

Articole similare

1 din 888