Informaţii la ziNewsProductie, transport, si turnare asfalt si betonTransport rutier

Ford Trucks a depășit pragul de 4.000 de camioane vândute în România

Au trecut deja 7 ani de când marca de camioane Ford Trucks a intrat pe piața din România. În momentul lansării sale oficiale, în 2017, Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, un specialist cu o experiență de aproape 30 de ani pe piața automotive din România, anunța intenția sa de a face din marca Ford Trucks unul dintre cele mai vândute camioane.

Și vânzările au crescut așa cum puțini specialiști din domeniu se așteptau, în scurt timp Ford Trucks devenind lider de piață absolut pe segmentul de vehicule specializate și ocupând primul loc la vânzări pentru camioanele de construcții. Cifrele vorbesc de la sine: 2.000 de unități vândute până la finalul anului 2021 și 3.000 camioane Ford Trucks livrate pieței din România în total la sfârșitul anului 2022.

Un brand puternic, în care transportatorii au încredere

Dar 2024 a fost anul în care Ford Trucks a demonstrat că este un brand puternic. Acesta a fost un an particular pentru Ford Trucks, acesta lansând  noua gamă de camioane pentru construcții F-Line, AIC Trucks, importatorul exclusiv al Ford Trucks pentru România concentrându-se asupra unei poziționări corecte a acestuia pe piața de specialitate din țara noastră.

Dar, 2024 a fost și un an în care cererea de camioane noi a scăzut cu nu mai puțin de 10% la nivel național. În aceste condiții, Ford Trucks a demonstrat că este un camion în care utilizatorii au încredere, înregistrând un recul al vânărilor de numai 2%, comparativ cu 2023. Rezultatul imediat a constat într-o creștere a cotei de piață de la 6,7% la 7,2%.

Din primele date oficiale oferite de către importator, rezultatul financiar total nu a fost afectat, cifrele de afaceri fiind similare cu anul 2023. Astfel, au fost înmatriculate 552 camioane noi Ford Trucks in Romania, și 600 de camioane uzate, vândute de divizia de specialitate Cefin Trucks.

Dar ceea ce este mai interesant este faptul că, deși 2024 a fost anul în care a fost lansat noul camion de construcții Ford F-Line, toți specialiștii așteptându-se la o perioadă de adaptare a cererii în funcție de performanțele dovedite ale noilor camioane, cifrele de vânzări au marcat o creștere continuă, comparativ cu anii precedenți, fiind livrate 183 unități. Cifrele arată că în general noua generație de camioane F de la Ford Trucks (F-MAX pentru comerciale și F-Line pentru construcții) a fost primită foarte bine de către transportatori, pe amândouă segmentele înregistrându-se o creștere a vânzărilor.

O politică de dezvoltare și servicii after-market bine pusă la punct

Vânzările Ford Trucks sunt alcătuite dintr-un mix sănătos din perspectiva împărțirii pe flote și clienti retail. Peste 50% din portofoliul importatorului este format din flote de 10-30 unități, atat în segmentul de construcții cât și specializate, atrăgând și clienți noi din retail. Creșterea numărului de flote de camioane destinate transportului internațional F-Max , marca intrând în atenția transportatorilor mari din România. De asemenea, departamentul de consultanță și brokeraj în servicii financiare are un rol major în creșterea cifrei de vânzări, aici clienții primind cele mai bune soluții adecvate fiecărei tip de cereri.

AIC Trucks oferă servicii integrate care acoperă orice problemă a clienților, un rol important având și divizia de vehicule în chirie, clienții găsind soluții adecvate de exploatare pe termen scurt sau lung.

Ford Trucks nu este însă singura marcă din portofoliul AIC Trucks, firma fiind reprezentantul pentru România al mărcilor Otokar și Piaggio. Anul 2024 a fost primul an plin din punctul de vedere al vânzărilor pentru aceste mărci, specialiștii grupului considerându-l ca fiind important pentru cunoașterea cererii pieței, și mai departe pentru pregătirea strategiei viitoare. Brandul Otokar a înregistrat deja rezultate foarte bune, în special în vânzarea de autobuze și autocare, fiind vândute 134 de unități de autobuze Otokar și Atlas.

Brandul Piaggio este considerat ca fiind încă în perioada de creștere, firmele din România trebuind să se obișnuiască cu utilitatea unui camion de mici dimensiuni pentru oraș, care vine cu o eficiență foarte mare a costurilor. În acest condiții au fost vândute 44 de unități, există deja o flotă în portofoliu și multe negocieri în curs, conform informațiilor de presă oferite de către importator, ceea confirmă că acest segment are mult potențial în transportul urban. Anul 2025 va fi însă anul în care primele modele electrice vor fi disponibile pentru ambele mărci, reprezentând o soluție viabilă și de viitor pentru transportul urban.

Articole similare

1 din 887