News

MB Arocs

Sectorul construcțiilor a fost în ultimii ani mult mai puțin studiat de către marii constructorii de autocamioane. Aceștia au preferat să lanseze noi game în special destinate transportului pe distanțe lungi și medii, un rezultat firesc dacă ținem cont de faptul că, cel puțin în Europa, începând cu anul 2008, construcțiile au cunoscut un declin puternic, la fel ca și comenzile de mașini noi pentru acest sector.

Nici să construiești un camion pentru construcții nu este ușor, deoarece trebuie să facă față unor aplicații extrem de diverse, de multe ori motorul său având misiunea dificilă de a scoate din noroi colosul de 40 tone. Aici, totul funcționează altfel decât la un camion long-distance: cuplul mare, viteză mică, consumul trebuie să fie însă limitat, chiar dacă există numeroase opriri pe parcursul unei zile e lucru. Viața pe șantier este dură, praful punând filtrele la grea încercare, dar și posibilitatea ridicată de a lovi camionul de diferite obstacole, care deobicei nu se întâlnesc pe o șosea.

Toate aceste motive sunt suficiente pentru un constructor ca acesta să dezvolte cu cheltuieli mari și în perioade mari de timp un model cu totul nou. Dar și când o face, de obicei noul camion de construcții reprezintă o chintensență a capacităților inginerești ale companiei, imaginației și tradiției.

Din aceste motive, nu putem decât să ne bucurăm, ca ziariști specializați, atunci când un producător de talia Mercedes-Benz Trucks aduce în noua as gamă de camioane unul special conceput pentru munca pe șantier.

La scurt timp după lansarea noului model Actros destinat transportului pe distanţe lungi şi a Antos, conceput pentru distribuţia heavy-duty pe distanţe scurte, în aprilie, la expoziţia internaţională de la Bauma – Munchen din acest an, vom asista la premiera mondială a noului specialist în lucrările pentru construcţii, Arocs.

Astfel, începând de anul acesta toate camioanele şi capetele-tractor Mercedes utilizate pentru aplicaţii off-road în domeniul construcţiilor vor fi cunoscute sub numele de Arocs.

Sectorul construcţiilor, caracterizat printr-o diversitate a aplicaţiilor, nu a mai văzut niciodată o gamă atât de largă de vehicule care să îndeplinească cerinţele clienţilor din acest domeniu, afirmă constructorul german.

Noile basculante, mixere de beton, capete-tractor şi şasiuri sunt disponibile în configuraţii cu 2, 3 sau patru axe şi 16 variante de putere, între 238 şi 625 CP. Încă de la început, motoarele acestei game au fost concepute pentru a îndeplini cele mai stricte norme de poluare de până acum, EURO VI. Dotate cu tehnologia Blue Tec 6, aceste motoare sunt proiectate cu 6 cilindri în linie, turbocharger şi intercooler pentru a furniza o putere de tracţiune excelentă la o turaţie puţin mai ridicată decât nivelul de ralanti. Forţa de tracţiune maximă este cuprinsă între 1.000 şi 3.000 Nm şi va fi atinsă de motoare cu capacitate de 7,7, 10,7, 12,8 şi 15,6 litri, ultimul dintre acestea, modelul OM 473, fiind complet nou.

Gama Arocs va stabili noi standarde odată sistemul său de transmisie, în acest caz fiind vorba de transmisia automată Mercedes Powershift3, utilizată pentru prima dată în cazul unui vehicul de construcţii, care va face parte din echiparea standard. De asemenea sunt disponibile programe de conducere, special dezvoltate de Mercedes pentru gama largă de aplicaţii a vehiculului.

Gama Arocs dispune de o multitudine de configuraţii, începând cu varianta 4×2 cu tracţiune pe spate până la varianta 8×8/4 cu tracţiune integrală sau două axe viratoare pe faţă, scopul fiind acela de a reduce raza de virare în cazul construcțiilor ce presupun drumuri de acces înguste și în curbă. Versiunile cu patru axe, una pe faţă şi trei pe spate, permit carosări dintre cele mai diferite, precum sistemele de transport ale materialelor pulverulente. Acestea au un sistem ecologic dar și complex de încărcare și descărcare, materialul fiind transportat cu ajutorul aerului comprimat la presiune înaltă. Printre propunerile interesante de camioane specializate pentru șantier care vor fi prezentate în premieră mondială la BAUMA, cea mai mare expoziție din lume dedicată mașinilor de construcții, va fi și un camion Arocs șasiu ranforsat special proiectat pentru transportul și malaxarea betonului. Acesta va avea o singură axă motoare și de direcție cu roți simple, dar special construite pentru a susține sarcina dinamică foarte mare ce apare în astfel de cazuri atunci când deplasarea se face pe drumuri neamenajate. Acestea sunt doar câteva din modelele care demonstrează marea varietate de versiuni Arocs, disponibile direct de pe linia de producţie.

Noua gamă Mercedes-Benz le oferă utilizatorilor şapte cabine cu 14 versiuni diferite de carosare. Ca o completare a cabinelor compacte de 2,3 m în versiune L, M şi S, vehiculele din Gama Arocs pot fi echipate cu variante spaţioase de 2,5 m cu un nivel.

Designul noilor vehicule pentru construcţii Mercedes este la fel de neobişnuit, cum este de altfel întreg camionul. Aceste camioane se remarcă prin grila radiatorului, în formă de dinţi. Elementele de oţel integrate în bara de protecţie, un scut robust pentru radiator și treptele de acces în cabină sau la nivelul platformei din spate integrate și ele în structura de oțel a acesteia, oferă un aspect armonios și ultramodern.

O noutate absolută pentru gama Arocs sunt grupele de produse Loader şi Grouder. Arocs Loader are o greutate proprie redusă, care se traduce într-o sarcină utilă optimizată, capetele tractor 4×2 fiind printre cele mai uşoare vehicule din segmentul de construcţii. Un alt exemplu concludent este mixerul de beton în configuraţia 8×4/cu o greutate maximă de 32 t şi o greutate proprie de numai 9.250 kg, care poate furniza 8 mc de beton la fiecare drum..

Arocs Grounder a fost creat pentru a lucra în condiţii extreme. Acesta este extrem de stabil şi uşor de manevrat, cu caracteristici tehnice care îi asigură fiabilitatea şi robusteţea chiar şi în cele mai grele lucrări pe şantierul de construcţii.

Articole similare

1 din 821