Un nou set de reguli și limite mai riguroase privind noxele produse de echipamentele mobile care nu sunt destinate circulației pe drumurile publice, cum ar fi utilajele terasiere pentru construcții sau echipamentele agricole, a fost propus de către reprezentanții Comisiei Europene. Scopul este acela de reduce emisiile și simplifica întregul cadru legal din acest sector.
Potrivit Comisiei Europene, aceaste tipuri de echipamente (cele pentru grădinărit, construcții, agricultură, vagoane de tren sau tramvai, locomotive, nave maritime) sunt responsabile pentru 15% din emisiile de oxizi de azot (NOx) și 5% din pulberile sedimentabile înregistrate la nivelul statelor din Uniunea Europeană.
Pe lângă îmbunătățirea calității aerului din Uniunea Europeană, noile reguli au fost concepute pentru a avea aplicabilitate în viitor. De asemenea, reprezentații CE au avut în vedere asigurarea unui nivel de competitivitate în industria europeană și evitarea competiției neloiale din segmentul importurilor low-cost al echipamentelor nereglementate.
Propunerea are la bază trei componente principale – introducerea unor noi limite ale emisiilor, reflectând astfel progresul tehnologic în domeniu și politicile europene în acest sector și urmărind atingerea obiectivelor în ceea ce privește calitatea aerului; armonizarea pieței Uniunii Europene și a celei internaționale; introducerea de măsuri care să simplifice procedurile administrative și să permită o mai bună monitorizare a pieței. Totodată, Comisia Europeană a propus limite de poluare mai drastice pentru lansarea pe piață a noilor motoare instalate pe echipamentele off-road.