Constructii civileUtilaje de cariera si mineritUtilaje pentru construcţiiUtilaje terasiereUtilitati publice

Bauma 2013-platformă pentru inovaţii

Utilaje eficiente din punct de vedere al costurilor, niveluri de zgomot şi poluare reduse, ergonomie, siguranţă, acestea sunt doar câteva din provocările cu care se confruntă industria de construcţii. Producătorii de utilaje de construcţii au încercat să găsească soluţii pentru a răspunde acestor cerinţe, iar rezultatele vor expuse cu ocazia Bauma 2013, cel mai important eveniment al anului în domeniul construcţiilor.

Ciocan demolator cu nivel redus de vibraţii

Dorinţa producătorilor de echipamente pentru construcţii, de a creşte gradul de confort al utilizatorului şi a îmbunătăţi ergonomia echipamentelor, este unul din factorii determinant ai inovaţiei în acest domeniu.

Răspunsul Atlas Copco a fost Acela de a fabrica, ceea ce compania numeşte, cel mai uşor ciocan vibrator cu cel mai redus nivel de vibraţii de pe piaţă, echipamentul cântărind doar 9,5 kg. Mecanismul percutor se află în carcasă, reducând semnificativ vibraţiile transmise către mâinile şi braţele operatorului. Acest model beneficiază de asemenea, de un sistem eficient de educere a zgomotului.

Excavator mobil mergător cu design ergonomic

Noul model de excavator mobil, produs de Kaiser AG se axează de asemenea de interfaţa umană. Acest tip de utilaj este conceput pentru utilizarea pe terenuri inaccesibile, situaţie în care operatorul petrece mai mult timp în cabină decât pe orice alt şantier de construcţii. Ţinând cont de aceste considerente, Kaiser a adaptat designul cabinei pentru a fi în concordanţă cu nevoile operatorului. Instrumentele în cabină au fost dispuse ergonomic şi, în plus, a fost adăugat un nou joystick pentru a ajusta mai simplu şi rapid dispozitivele hidraulice şi ataşamentele de lucru. Excavatorul mobil Kaiser este unul dintre echipamentele nominalizate la Bauma Innovation Awards, la categoria design.

Soluţii telematice pentru reducere a costurilor

Dincolo de inovaţiile tehnologice, producătorii de utilaje de construcţii oferă şi soluţii informatice, menite să crească eficienţa şi performanţele echipamentelor. Managementul flotelor este cuvântul cheie în acest sens. Producătorul japonez Komatsu va prezenta în premieră conceptul revolutionary Intelligent Machine Control (iMC), despre care reprezentanţii companiei afirmă că va schimba radical modul de a face afaceri în domeniul construcțiilor.

Astfel, Komatsu va prezenta un nou model de buldozer și un nou tip excavator, construite special în jurul conceptului iMC. Din punctul de vedere al utilizatorului, aceste vehicule oferă exact ceea ce se așteaptă de la ele: reducerea consumului de combustibil, creșterea productivității, scăderea costurilor operaționale și siguranță deplină în exploatare.

KOMTRAX, sistemul de monitorizare şi gestionare a datelor descărcate în timp real prin intermediul sateliţilor geostaţionari va beneficia de un spaţiu special amenajat în standul Komatsu. Cea mai recentă versiune a acestui sistem le oferă utilizatorilor mai multe informaţii şi rapoarte mai detaliate, pentru a răspunde provocărilor aduse de noile standarde de emisii Stage IIIB şi pentru o minitorizare mai precisă a utilajelor Komatsu.

Un alt exemplu este producătorul Kramer Allrad, care oferă un sistem de localizare prin staelită ce furnizează în timp real date despre locaţia utilajelor, dar şi despre timpii de operare, starea motorului şi informaţii relevante de service. Utilizatorii au acces la toate aceste date, utilizând un computer sau direct de le telefonul mobil. Scopul soluţilor telematice este de a maximize capacitatea utilajelor, managementul flotelor şi de a furniza cifre reale de calcul al costurilor şi eficienţei.

O nouă gamă de motoare pentru utilajele JCB

Pentru prima dată, JCB va prezenta la BAUMA noua generație de motoare Ecomax, care îndeplinesc normele de emisii UE Stage IIIB / US Tier 4. Aceste motoare au o caracteristică unică, fiind singurul producător din lume ce produce motoare atât de curate și nu utilizează filtre special de particule diesel (DPF) la evacuarea gazelor arse. JCB a patentat un sistem mai eficient de ardere a amestecului carburant în incinta motorului, la nivelul cilindrilor. Acest lucru a eliminate necesitatea post-tratării gazelor arse prin utilizarea de filtre de particule diesel (DPF) sau aditivi, cum ar fi Ad-Blue, reducând semnificativ și costurile de operare. Motoarele JCB Ecomax funcționează cu ulei de motor standard, spre deosebire de motoarele cu sisteme de post-tratare a gazelor arse, acestea utilizând un ulei scump, clasa CJ4.

Utilaje mai puţin poluante

Producătorul suedez Volvo adduce un sistem absolut revoluționar de evacuare a fumului provenit de la bitumul proaspăt turnat. Astfel, acest sistem oferă un randament de 83%, practic, aproape întreaga cantitate de fum degajată în mod inerent în timpul turnării dispărând, înainte de a ajunge în plămânii operatorilor. Acest lucru este posibil în condițiile în care nu se înregistrează creșteri suplimentare ale consumului de combustibil, fumul fiind evacuat înainte să obstrucționeze accesul vizual al operatorului la canalul șnecului de lucru. Sistemul este disponibil deja pe fini

Articole similare

1 din 581