Înnoirea întregii game de camioane a producătorului suedez Volvo prinde viteză: după lansarea în a doua parte a anului trecut a modelului FH, a venit rândul noii game FM să fie prezentată publicului de specialitate și mai ales firmelor de transport din întreaga lume.
Volvo însă are grijă să „țină la cald“ piața transporturilor, anunțând între două lansări de game, o serie de tehnologii noi care aduc beneficii evidente firmelor de transport și au un impact puternic asupra viitorului transportului rutier.
Mai precis, numai în acest an Volvo Trucks a prezentat și a implementat deja în cadrul propriilor produse o parte din aceste tehnologii, precum Volvo Dynamic Steering, o inovație tehnică de talie mondială, care îmbină direcţia hidraulică convenţională cu un motor electric cu reglare electronică, montat pe caseta de direcţie sau sistemul I-See, ce permite reducerea consumului de combustibil atunci când deplasarea se face pe trasee cu multe pante.
VOLVO FM VARF DE GAMA
Revenind la noul Volvo FM, acesta va fi disponibil începând cu toamna acestui an şi reprezintă cu adevărat un vârf de gamă din punct de vedere tehnologic, făcându-se remarcat prin flexibilitatea soluțiilor constructive oferite clienților, dar și prin eficiența sa, calculată sub toate formele: consum, capacitate transport şi costuri de întreținere.
Greutatea mai mică, noile configuraţii ale punţilor, flexibilitatea sporită a şasiului şi interfeţele extrem de clare destinate carosierilor, permit clienţilor să îşi configureze autocamionul perfect pentru nevoile lor. Soluția propusă în premieră de către Volvo este cea cu trei punți directoare, una în faţă şi două în spate pe modelul 8×2 cu tridem sau două în faţă şi una în spate pentru modelul 8×2 cu două punţi faţă. Acestea permit un diametru de bracaj mult mai mic fără ca pneurile autocamionului să taie suprafaţa şoselei, un avantaj important în zonele în care spaţiul este redus, cum ar fi în interiorul unor spații de depozitare. De asemenea, seria FM este disponibilă și cu sistemul de suspensie A-Ride, apreciat în mod special de către transportatori, disponibil acum în combinaţia cu frâne pe disc sau cu tambur.
Calitatea reprezintă o caracteristică a întregii game de camioane de la Volvo, în acest sens noul FM a fost supus unui program de testări şi verificări sistematice care simulează mediile de lucru reale. Garanția că noul camion va funcționa mult timp fără probleme, iar orice defecțiune tehnică va fi detectată din timp este asigurată prin intermediul unui sistem telematics ce are misiunea de a monitoriza uzura şi starea anumitor componente cheie. Volvo Trucks poate oferi astfel proprietarilor de autocamioane un contract de service Gold, care include o garanţie ce asigură faptul că mașina va fi pe drum mereu, perioadele de staționare fiind minime.
Atelierul poate monitoriza prin intermediul computerului uzura reală a diferitelor componente, în final acesta putând contacta firma de transport cu mult înainte, pentru a planifica o lucrare de service în momentul cel mai convenabil.
Noul Volvo FM va fi lansat cu o gamă cuprinzătoare de motoare de 11 şi 13 litri ce se conformează standardului Euro 6, care va intra în vigoare la începutul anului 2014. Motorul Volvo D13 va livra puteri cuprinse între 420 și 500 CP, iar D11 este oferit cu puteri cuprinse între 330 și 450 CP. Consumul este acum și mai redus declară Astrid Drewsen, manager de produs pentru motoare în cadrul Volvo Trucks.„Am rafinat şi mai mult tehnologia SCR (reducere catalitică selectivă). Noile motoare Euro 6 oferă performanţe excelente combinate cu o eficienţă superioară a consumului de combustibil”.
CABINA ULTRAMODERNA
Cabina noului camion este la fel de eficientă şi de sigură, dar și elegantă atât când privită dinafară, cât și dinăuntru. Șoferul este din nou vedeta, acesta beneficiind de un mediu de lucru eficient, pentru a putea utiliza la maxim toate facilitățile oferite de noul Volvo FM.
Cabina este joasă, permiţând un acces foarte uşor, din doi paşi şi o vizibilitate mai bună pentru şofer. Privită din exterior, forma sa aerodinamică este evidentă, grație colțurilor înclinate ușor și rotunjite, un design elegant și eficient. Partea frontală păstrează clar identitatea camioanelor Volvo în ansamblu, chiar dacă au fost aduse modificări importante, secțiunea superioară este fabricate dintr-o singură bucată şi are integrat un mâner. Acesta se poate dovedi foarte util atunci când trebuie curățat parbrizul, accesul șoferului în acest caz fiind nu numai simplu, dar și sigur, deoarece partea inferioară a grilei poate fi pliată pentru a forma o treaptă lată. Pentru a asigura cea mai înaltă calitate şi cel mai sigur mediu de lucru posibil, cabina este fabricată din oţel de mare rezistenţă şi a fost testate conform celor mai riguroase norme de siguranţă din lume.
Chiar dacă vorbim de o nouă linie de faruri, acestea păstrează identitatea Volvo, beneficiind însă de performanțe mai bune atât pentru faza scurtă, cât şi pentru faza lungă. Întreţinerea este mult mai simplă datorită faptului că toate funcţiile farurilor, inclusiv lămpile de semnalizare şi luminile de zi (DRL) înclinate sunt integrate în aceeaşi unitate.
Opțional, autocamionul poate fi echipat cu lămpi Bi-Xenon şi lămpi active, care furnizează o vizibilitate mai bună pe întuneric prin direcţionarea fasciculelor de lumină spre direcţia către care virează autocamionul. Şoferul are la dispoziţie un mediu de lucru mai confortabil şi mai ergonomic datorită panoului de bord complet nou şi a unui număr de noi funcţii din interiorul cabinei.
Volvo FM aduce și un nou scaun pentru șofer, ce poate fi înclinat în faţă cu patru grade mai mult decât varianta anterioară, iar spătarul este acum cu 10 milimetri mai subțire, aceste facilități oferind posibilităţi mai multe de reglare şi o poziţie mai bună la volan, mai ales pentru şoferii înalţi. Noul design al scaunului oferă, de asemenea, suport lombar şi lateral, iar spaţiul pentru picioare este mai mare.
Panoul de instrumente a fost reproiectat la rândul său, fiind înclinat către şofer, toate butoanele şi comenzile fiind astfel vizibile şi la îndemâna acestuia. Volanul prezintă comenzi integrate pentru câteva funcţii, inclusiv controlul vitezei de croazieră, telefon, Dynafleet şi sistemul de navigaţie. Modulul flexibil de comutare poate include numeroase comenzi. Un exemplu este opţiunea de a acţiona transmisia I-Shift prin intermediul a patru butoane în loc de sistemul convenţional de comandă din partea lateral a scaunului.