Exploatari de suprafata si subteranUtilaje de cariera si minerit

Sandvik, centrat pe nevoile clienţilor

Prezent la cea de-a 30 ediţie a expoziţiei internaţionale Bauma, producătorul suedez Sandvik a profitat de ocazie nu doar pentru a aduce în atenţia vizitatorilor noii membri ai gamelor sale de utilaje şi echipamente pentru construcţii, ci şi de a expune pachetele de soluţii complete care au făcut din Sandvik un partener de încredere în industria de construcţii globală.

De-a lungul anilor, Sandvik a expus la Bauma numeroase inovaţii din ariile sale de expertiză, iar anul acesta nu a fost o excepţie. Standul producătorului a fost organizat în jurul temei „Nevoile dumneavoastră în centrul atenţiei noastre“, portofoliul Sandvik îmbogăţindu-se cu noi produse şi servicii menite să le permită clienţilor să-şi crească profitabilitatea,
îmbunătăţească eficienţa şi minimalizeze impactul asupra mediului.
La standul Sandivk am avut plăcerea de a-l cunoaşte pe domnul Roy Rathner, Business Line Manager Surface Drilling. Tunneling and Rocktools Sandvik Construction, care ne-a acordat un scurt interviu.

Utilaje&Constructii: Care este părerea dumneavoastră despre piaţa de construcţii din România? Există şanse de dezvoltare în
următorii ani?
Roy Rathner: Eu cunosc foarte bine România, de mai bine de 20 de ani, am fost acolo atunci când am demarat primele
proiecte de săpare de tuneluri. Primele maşini de foraj vândute în România lucrează în zona portului Constanţa. Avem o flotă destul de mare de utilaje pentru foraj, folosite în România. Sunt câteva proiecte europene care au fost amânate, dar care vor reporni anii viitori.
Există câteva proiecte de drumuri, iar lucrările de construcţii vor începe şi acolo. De obicei în asemenea cazuri, primul pas sunt operaţiunile de forare şi împuşcare, de exploatare a mineralelor, iar după 6-7 luni aproximativ încep şi lucrările de construcţii propriu-zise. În acest moment activtatea în România este destul de liniştită din acest punct de vedere, dar sperăm ca lucrurile să se schimbe.
U.C: Care este specificul pieţei din România şi care din utilajele pe care le-aţi lansat la Bauma se adresează acestei pieţe?

R.R.: Pentru partea de concasoare fixe şi utilaje pentru foraj în România avem reprezentanţă directă. Iniţial România
aparţinea zonei de vânzări Italiano-Mediteraneene până la sfârşitul anului trecut, dar începând cu 1 ianuarie 2013, Germania este responsabilă din nou pentru România şi cred că acesta este un important pas înainte pentru România şi piaţa de aici.
Din punctul de vedere al utilajelor, nevoile pieţei din România sunt asemănătoare cu cele ale pieţei din Germania, spre exemplu.
Pe partea de utilaje de foraj, cum sunt cele utilizate în zona Constanţa, avem expusă la stand noua serie DTi, de utilaje inteligente pentru tuneluri. La aceste utilaje consumul de combustibil este un element important, deoarece este un cost important al activităţii şi de aceea s-au proiectat aceste utilaje sofisticate. Au multe componente electronice care ajustează motorul la ceea ce are nevoie utilizatorul, pentru a nu face risipă de energie. Utilajele din gama DTi sunt computerizate, i-ul din denumire vine de la „intelligent“. Odată ce nu mai este aşa mare nevoie de aer pentru aplicaţia de forat se poate reduce
turaţia compresorului şi prin aceasta turaţia motorului utilajului. De exemplu 1 metru cub de aer echivalează cu 7 kW/h pentru motor, iar dacă poţi reduce consumul de aer, poţi reduce semnificativ şi consumul de combustibil.
Utilizând aceste utilaje consumul se ridică la 0,8 l/ m forat. Comparat cu vechea tehnologie, consumul s-a redus cu  aproximativ 50%.
De asemenea, ce am remarcat a fost creşterea cererii pentru sistemele de monitorizare prin satelit pentru utilajele de foraj. Companiile au nevoie să ştie unde să construiască drumurile şi trebuie să le demonstreze autorităţilor că au făcut totul conform planurilor. Aceste maşini salvează automat informaţiile, iar în versiunea 3D arată chiar locul exact unde este nevoie să se sape următoarea gaură. Computerul face treaba pentru operator şi ajută la eliminarea greşelilor. Din punctul de vedere al lucrărilor de foraj, la început se pot face cinci greşeli, iar unele dintre acestea sunt umane: poţi fora în unghiul greşit, la adâncimea nepotrivită, în locul nepotrivit. Acestea sunt greşeli tipice pe care acest nou sistem le elimină, pentru că maşina face toate acestea în locul operatorului. Acestea sunt utilajele viitorului.

Similare

1 din 101