Ideea realizării unei noi game de camioane, care să facă față tuturor cerințelor, a apărut în rândul proiectanților de la Renault Trucks încă de la lansarea camioanelor cu motoare Euro 4. Anul 2014 și motoarele Euro 6 au fost privite ca o dată limită pentru realizarea unor mașini absolut noi, care să reprezinte o revoluție mai mult decât o continuitate a modelelor deja în producție.
Proiectarea celei mai revoluționare game lansate în întreaga istorie a Renault Trucks a început în anul 2006, atunci fiind stabilite exact direcțiile de dezvoltare.
Impactul vizual: hotărâre și eficiență
Partea frontală reprezintă, la prima vedere, elementul distinctiv al unui camion, dar oferă și prima impresie, care ulterior este păstrată ca o amintire caracteristică pentru acel model. Eficiența este reflectată în consumul de combustibil, eficiența din punctul de vedere al siguranței la rulare, aici putând discuta de unghiul vizual al șoferului, rezistența la diferite tipuri de impact sau protejarea persoanelor sau a altor vehicule. Numeroase variabile, care au dus la un camion cu o formă frontală diferită față de tendința generală. Astfel, calandrul are forma literei pi, o tendință diferită față de camioanele actuale care au în general o deschidere în formă de V. O alegere practică care a inclus indirect și opțiunea de a înclina parbrizul la un unghi de 12˚, unghiul perfect relevat în urma testelor în tunele aerodinamice, care oferă cea mai mică rezistență la înaintare și deci cel mai mic consum de combustibil. Forma părții frontale oferă o stabilitate mare pe șosea sau pe drumurile neamenajate, un element definitoriu atunci când vorbim de camioanele de șantier. Cabina înaltă oferă două tipuri de lățimi, în funcție de tipul de utilizări, dar indiferent dacă vorbim de camioanele din seria C, standard sau seria K destinată aplicațiilor grele, interiorul cabinei a fost realizat pentru a oferi același confort ca și în cazul camioanelor de lungă distanță.
Proiectarea cabinelor noii serii a pornit inițial ținând cont de experiența avută cu modelul Magnum, probabil primul camion european care a importat ideea de spațiul interior de la modelele americane, aici spațiu fiind mai mult decât generos. Astfel, cabinele seriilor C și K au lungimi de 2,5 metri, demne de un camion de transport pe distanțe lungi, inginerii de la Renault reușind câteva performanțe de excepție, precum reducerea tunelului motor la cabinele joase cu 200 mm, avantajul fiind câștigarea unui spațiu important pentru șofer. În plus, curbura planșei de bord oferă șoferului acces rapid la toate comenzile mașinii, acestea fiind practic grupate în special în jurul mâinii drepte.
Deoarece oricât de rapid, de sigur și de economic este un camion, șoferul este totdeauna responsabil de performanțele mașinii, Renault Trucks a ales să îi ofere acestuia toate condițiile posibile pentru a lucra la randament maxim. Astfel, acesta beneficiază de cel mai mare ecran LCD montat pe un camion, acesta oferind informațiile într-un mod intuitiv, fără a distrage atenția conducătorului, dar și de un scaun ce poate fi reglat cu până la 200 mm pe înălțime și un volan ce se reglează în funcție de preferințe pe 3 direcții. La exterior, șoferul dispune de o platformă la nivelul intrării în cabină, montată spre spate, pentru a putea supraveghea încărcarea benei cu materiale de construcții în condiții de siguranță maximă.
K completează C sau invers?
La prima vedere poate fi un pic derutant să alegi între două camioane destinate segmentului de construcții, mai ales că amândouă sunt proiectate să reziste la sarcini pasive și active mari. Dacă spui că seria C oferă o sarcină utilă de până la 22,8 tone, iar K poate ajunge, în cazul aplicațiilor speciale, la 120 t, chiar dacă diferența este clară din punctul de vedere al sarcinii utile, totuși se pune întrebarea cât de utilă este gama K în condițiile utilizării zilnice pe un șantier?
Pentru început, trebuie spus că seria K de la Renault Trucks nu trebuie privit ca un camion clasic de șantier, ci ca unul care se apropie ca utilizare de calitățile unui dumper. Mai precis, camioanele destinate activităților de șantier au limitări serioase atunci când vorbim de teren moale, mlăștinos, de transportul unor roci de dimensiuni mari sau transport pe pante abrupte, în condițiile unui teren neamenajat.
Din acest motiv, Renault Trucks oferă pentru prima dată un camion care să poată să se deplaseze pe șosea la fel ca și un vehicul rutier normal, dar care să facă față unor condiții off-road extreme, ce depășesc capacitățile unui vehicul standard.
Privită din acest punct de vedere, seria K oferă utilizatorilor cel mai mare unghi de atac dintre toate camioanele de construcții disponibile pe piață, de 32˚, precum și o gardă la sol de 380 mm măsurată sub axe și de 515 mm până la rezervoare. Și cum o pompă de beton sau un mixer sunt necesare oriunde pe un șantier, atât seria C cât și K sunt pregătite atât din punct de vedere electric, al sistemelor de comandă hidraulice cât și mecanic (sunt disponibile și în varianta cu PTO) pregătite pentru a face față oricărui tip de transport.
Gama de motoare este de asemenea extrem de extinsă, pe măsura necesităților de transport, incluzând motoare tip DTI 8 cu puteri de 250, 280 și 320 CP; model DTI 11 cu puteri de 380, 430 și 460 CP și gama DTI 13, cu puteri de 440, 480 și 520 CP.