Să fii transportator de utilaje și piese industriale agabaritice reprezintă o adevărată artă. În afara trailerelor specializate, o companie are nevoie de șoferi specializați, tehnicieni, coordonatori… șamd. Costurile legate de achiziția, întreținerea, exploatarea unui singur trailer sunt destul de mari, iar calculele costurilor trebuie făcute foarte precis, mai ales acum când vorbim de o economie precum cea din România, în continuă scădere de ani buni, și deci unde concurența pe fiecare segment de business este mare, astfel încât diferența între să fii pe plus sau să pierzi este foarte mică.
Și totuși, totul merge mai ușor atunci când lucrurile se fac și cu pasiune. Societatea Rubian Company are o flotă care numără nu mai puțin de 11 trailere specializate, cu 4,5 și 7 axe, unele dintre ele specializate pentru transportul pieselor lungi, altele, low-bed, destinate în principiu deplasării utilajelor de construcții de mari dimensiuni de la un șantier la altul. O afacere putem spune de familie, în care pasiunea pentru „orice are roți“, așa cum se caracterizează directorul general al firmei, doamna Magda Tănase, se împletește cu o muncă intensă, care depășește ceea ce se numește pe șantiere „lucrul zi-lumină“.
De fapt, aici sunt zile în care se muncește 24 de ore din 24, datorită specificului celor două afaceri principale derulate: transportul cerealelor, activitate începută în anul 2000 și transportul pieselor și utilajelor agabaritice.
Societatea este cunoscută în zona Dobrogei pentru activitatea de transport al cerealelor, flota sa de 12 autocamioane special echipate fiind în permanentă mișcare. În schimb, istoria flotei de trailere are o dată mai recentă, primul dintre ele fiind achiziționat în anul 2011. Dezvoltarea rapidă a acestei afaceri a dus la o cunoaștere din ce în ce mai bună nu numai a pieței, dar și a propriilor necesități, pretențiile ca și cumpărător fiind din ce în ce mai bine definite, astfel că unul dintre cele mai noi trailere cumpărate a fost un Faymonville model MULTIMAX, achiziționat prin societatea CTE Trailers, reprezentantul pentru România al acestei mărci.
De ce un trailer nou și mai ales, cum a fost aleasă această marcă? – o achiziție făcută în cunoștință de cauză și pe baza unei experiențe deosebite din partea cumpărătorului, am putea spune.
Dar, de fapt, factorii care impun o marcă sau o anumită configurație sunt mult mai mulți și mai complecși. De exemplu, axele sunt părțile intens solicitate ale oricărui trailer, deci acestea au tendința de a se defecta primele. Din acest motiv, verificarea lor se face în mod normal la 24.000 sau 25.000 km, problema gresării lor trebuind să fie permanent în atenția departamentului de întreținere. Pentru a preîntâmpina numeroasele probleme ce apar în mod inerent în cazul unei exploatări intense, producătorul Faymonville produce trailere dotate cu instalație centrală de gresare, astfel că intervalul de verificare a crescut la 45.000 km, verificarea zilnică din partea șoferului nemaifiind necesară. Cu o lungime maximă de 26.600 mm, MULTIMAX reprezintă exact ceea ce este nevoie pentru contractele prezente, adică transportul componentelor morilor eoliene (nu mai puțin de 45 de elemente formează o singură moară de vânt), dar și pentru viitor, deoarece acesta permite transportul unor piese sau utilaje cu masa de 59.000 kg, la viteze de 80 km/h sau de 76.000 kg la viteze mai mici, de până la 30 km/h.
Platforma dublu extensibilă permite o lățime maximă de încărcare de 9.400 mm, înălțimea ei la sarcina maximă fiind de 925 mm, suficient pentru a traversa orice tip de denivelare ce poate fi întâlnită pe drum, inclusiv vârfuri de pantă, acestea necesitând o maximă atenție ținând cont de lungimea platformei.
Consumul de combustibil reprezintă un element extrem de important în calculul economic al fiecărui transport acesta reprezentând principala cheltuială. Astfel, cele 12 platforme din propriul parc au lucrat timp de 7 luni în acest an, costul motorinei utilizate ridicându-se la peste 1.600.000 RON. Pentru a reduce consumul de combustibil, mai ales atunci când platforma este se deplasează fără sarcină, producătorul Faymonville a reușit să reducă masa proprie în cazul trailerelor MULTIMAX până la 16.500 kg.