Gigantii SoselelorOnline

Politica viitorului – dezvoltarea

IVECO reprezintă una dintre cele mai puternice mărci de camioane din România, mărturie fiind anii în care economia țării se dezvolta accelerat și cererea depășea cu regularitate capacitățile de producție. În acea perioadă producătorul italian se afla permanent în topul vânzărilor de autovehicule comerciale, fiind ajutat și de o rețea de service extinsă, ce acoperea practic cerințele utilizatorilor de camioane până la nivelul unui județ.

Căderea brutală a vânzărilor de camioane noi după anul 2008 a atras după sine și o scădere a interesului pentru clasamente. Chiar dacă anul 2013 se anunță unul dezamăgitor, cererea de camioane noi scăzând comparativ cu anul 2012, un semn al unei economii care încă nu își găsește calea spre creștere, Iveco România a înregistrat o evoluție pozitivă, pregătindu-se pentru viitor.

Cum se vede piața locală de pe poziția de director general al Iveco România? Care sunt așteptările pentru anii următori? Cum se pregătește Iveco pentru viitor? – câteva întrebări deloc comode la care a răspuns cu multă franchețe domnul Victor Ilinca, director general Iveco România.

Utilaje&Construcții: Care au fost motivele pentru care Iveco a decis deschiderea primului dealer de proprietate, Iveco Truck Services?

Victor Ilinca: Aceasta nu este o premieră numai pentru România, dar și pentru Europa de Est. Faptul că în întreaga regiune, primul dealer de proprietate a fost deschis la noi se datorează faptului că Iveco crede în piața din România și în potențialul de dezvoltare al pieței de aici. De altfel, este o premieră numai pentru această parte din Europa, în Vest conceptul există de mai mult timp.

U&C: Cum evoluează piața a camioanelor noi în acest an și care este poziția Iveco în acest context?

V.I.: După primele 9 luni ale anului 2013, putem spune că piața este în continuare în scădere, însă față de 2012 scăderea este mai mică. Iveco în schimb, a câștigat cotă de piață, cel puțin până în acest moment, deoarece ne-am păstrat nivelul vânzărilor similar cu cel de anul trecut. Suntem mulțumiți de asemenea că am păstrat și poziția de lider pe segmentul de camioane din gama medie, cuprinsă între 6 și 16 t.

U&C: Cum se vede piața construcțiilor din punctul de vedere al importatorilor de autocamioane?

V.I.: Numărul de camioane pentru construcții, per total piață, este la un nivel absolut minim. Chiar dacă piața de utilaje se menține la un anumit nivel, cea a camioanelor noi este în continuă scădere. Cred că acest fenomen se datorează în primul rând numărului mare de camioane uzate existente la firmele specializate. Totuși, în viitorul apropiat se poate înregistra o creștere de până la 10 – 15% pentru camioanele de construcții, deloc spectaculoasă dacă ținem cont de numărul mic de vânzări anuale. Din punctul nostru de vedere, avem o gamă foarte bună camioane pentru construcții. Oferim Iveco Trakker, un camion consacrat pe piață, iar pentru aplicații speciale și condiții extreme de lucru, Iveco Astra rămâne prima opțiune pentru activități off-road, fiind solicitat pe configurații speciale de tipul 8×6.

U&C: Dintotdeauna Iveco a fost o marcă care s-a remarcat prin inovații ce au devenit rapid standard pe piață. Astfel, a fost prima companie care a introdus turbo în gama de motoare diesel, prima companie care a adoptat motoarele Common Rail şi prima care a lansat vehiculele Euro V. Ce noutăți aveți pentru piața din România?

V.I.: Portofoliul nostru include modelul Iveco Daily CNG, un vehicul ce funcționează cu CNG. În momentul de față am livrat primul Iveco Daily CNG și avem în producție pentru unul din clienții noștri încă două vehicule, iar pentru un alt client este în producție un autotractor CNG. Toate vehiculele au ca și combustibil alternativ gazele naturale, costurile de exploatare precum și indicele de poluare fiind foarte reduse. Deoarece în România încă nu avem o rețea națională de distribuție a acestui combustibil alternativ, noi furnizăm clienților la cerere și sistemele de alimentare cu CNG.

U&C: Aveți de gând să continuați politica de investiții și anul viitor?

V.I.: Consolidarea rețelei de dealeri Iveco, precum și găsirea unor noi parteneri de service autorizat pentru îmbunătățirea rețelei naționale de service sunt principalele obiective pentru 2014. Anul acesta ne-am concentrat spre vânzarea de camioane Euro 5, promovarea noului model Euro 6 urmând să înceapă anul viitor, când se vor face şi demonstraţii şi teste de consum. Avem mai multe discuții începute pentru comenzi de camioane Euro 6, iar primul vehicul va fi livrat cel mai probabil până la sfârșitul anului.

Iveco este primul producător care a dezvoltat o tehnologie Euro 6 cu consum redus, dar și mult mai simplă față de competitori, doar cu SCR, fără EGR. În plus, noul Stralis are și cheltuieli de întreținere mici. De exemplu, pentru o variantă pe cinci ani, în limita a 600.000 km, costul de mentenanță lunar este sub 200 de euro. Și, desigur, ținând cont de strategia Iveco pentru piața din România, pentru anul 2014 ne dorim o creștere a cotei de piață.

Iveco Truck Services primul dealer de proprietate Iveco din Europa de Centrală și de Est

Deschiderea noului centru de vânzări și service Iveco Truck Services reprezintă un eveniment major pe piața transporturilor din România, acesta anunțând un plan vast de relansare a mărcii Iveco pe piața locală. Iveco Trucks Services este bine reprezentat la nivel național, prin cele două locații din București, dar și prin cele trei centre de vânzări și service din orașele Oradea, Focșani și Târgoviște.

Ofensiva Iveco va continua și la nivelul anului 2014, dorindu-se conform declarațiilor domnului Victor Ilinca, director general Iveco România o acoperire echilibrată a întregului teritoriu al țării cu dealeri locali sau cu noi centre coordonate de către Iveco Truck Center.

Deschiderea oficială a noului dealer de proprietate Iveco Truck Center a avut loc la mijlocul lunii octombrie la sediul central situat în apropierea municipiului București. Cu această ocazie, au fost prezentate și principalele activități ale companiei, de vânzare și consiliere a clienților, servicii after sales și vânzare de piese de schimb direct din depozitul zonal.

De asemenea, în afara vânzării de vehicule noi sau rulate, Iveco Truck Center oferă clienților un sistem de servicii integrate oferite la nivelul standardelor europene, precum și servicii financiare prin intermediul Iveco Capital Leasing IFN. Iveco Truck Center este în proprietatea 100% a grupului Iveco.

Similare

1 din 862