Capacitatea Ruukki de a realiza sudură cu laser permite producerea unor plăci de oțel foarte subțiri și foarte late, oferind numeroase beneficii pentru o varietate de aplicații. Oțelul de înaltă rezistență Optim și oțelul rezistent la uzură Raex își păstrează excelentele proprietăți în timpul acestui procedeu, astfel că pot fi utilizate fără probleme.
Mai puțină muncă de atelierduce la creșterea productivității
Atunci când producătorul turc de bene, ÖzTreyler, a început să folosească oțelul rezistent la uzură Raex®450 în foi obținute prin procedura de sudare cu laser ca materie primă pentru produsele lor, viteza de producție a crescut în mod evident cu 15%. Munca de atelier s-a redus considerabil din momentul în care Ruukki a avut posibilitatea livrării foilor de tablă la dimensiunile necesare pentru podeaua și pereții benei. Acest procedeu de sudare cu laser permite îmbinarea oțelurilor de grosimi diferite. În cazul producătorului Oz Treyler îmbinările s-au făcut între foi cu grosime de 4/5mm și 3/4mm. Datorită acestei posibilități de realizare a foilor la dimensiunile solicitate, valoarea deșeurilor a fost diminuată.
Mai ușor și mai eficient din punct de vedere al costurilor
Datorită folosirii oțelului Ruukki de înaltă rezistență, Optim® 700MC, cu o grosime de 3 mm greutatea cisternei a fost redusă, în funcție de mărimea acesteia, cu 40-50%. În mod similar, folosirea unor profile din același oțel rezistent la întindere, Optim® (700MH, grosime 4mm) mai subțiri decât cele folosite înainte, a ajutat producătorul să reducă greutatea șașiurilor cu aproximativ 30%. Astfel, greutatea totală a vehiculului a fost redusă cu 30-40%, ceea ce înseamnă posibilitate de încărcare mai mare. Ca informație adițională, foile sudate cu laser livrate clientului au lățime de 2,5 metri, de două ori mai mari decât cele anterioare. Acest lucru determină costuri de sudare și de prelucrare mai mici.
Ușor ca oțelul, rapid ca trenul
Panourile laterale ale trenului sunt formate prin sudare cu laser a oțelurilor de 2 mm grosime, Optim® 500 MC și Optim® 700MC. Prin procedura de sudare cu laser, suprafața sudată este mult mai fină decât în cazul sudurii tradiționale. Un panou lateral cântărește mai puțin de 500 kg. În realizarea acestor vagoane s-au folosit mai multe dimensiuni de panouri, însă cel mai mare are dimensiunile de 18mx2,5m.