OnlineProductie, transport, si turnare asfalt si beton

Utilajele Ammann reabilitează autostrada A7 din Germania

Autostrada A7 în apropiere de Altenstadt, Germania a fost redeschisă traficului în iunie anul acesta, după ce timp de douăsprezece săptămâni, pe o porțiune de 3,5 km au fost efectuate lucrări de refacere a stratului asfaltic. Șantierele de mari dimensiuni pe autostrăzi constituie o provocare nu doar pentru șoferi, ci și pentru companiile de construcții, care trebuie să finalizeze lucrările în cel mai scurt timp posibil.

Constructorii cu experiență, precum compania germană Heim KG știu cum să programeze lucrările și să se adapteze perfect la programul extrem de strâns de lucru pe care l-a presupus refacerea totală a 3,5 km de asfalt pe autostrada A7, în doar douăsprezece săptămâni. Straturile de asfalt anterioare, îndepărtate din timp pe o lungime de 3,5 km și o lățime de 15 metri au fost reciclate. Un nou strat de infrastructură și de bază au fost așternute și compactate, urmate de noi straturi de asfalt. Rezultatele finale foarte bune și timpul redus de execuție s-au datorat parteneriatului pentru elaborarea strategiei de compactare între Heim KG și AMMANN, companie ce a furnizat tehnologia de compactare pentru acest proiect.

Două compactoare pe pneuri și cinci cilindri compactori tandem AMMANN au fost utilizate pentru compactarea stratului de bază și a binderului. Șapte compactoare tandem AMMANN au compactat apoi stratul de uzură.

“Cea mai mare provocare, cu care s-a confruntat proiectul A7, a fost programul extrem de strâns”, explica Dietmar Nille, senior construction manager misunea sa. “Strategia noastră de compactare ne-a dat nu numai avantajul de a intra în faza de licitație, cu un raport foarte bun prețperformanță, ci și un timp tampon.” Cât de important a fost acest tampon de timp, a devenit evident încă de la începutul proiectului, când vremea a pus probleme deosebite-precipitații continue, grindină și temperaturi scăzute au împiedicat avansarea lucrarilor. Fiecare greșeală ar fi avut un impact catastrofal asupra unui program care era deja extrem de strâns. Angajații de pe șantier au lucrat ture de douăsprezece ore de luni până sâmbătă, și, uneori, chiar și în ture de noapte.

Stratul de bază, binder-ul și stratul de uzură au fost așternute și compactate pe întreaga lungime a site-ului de construcție în doar douăsprezece zile lucrătoare. Acest lucru a fost posibil cu utilajele de compactare specializate AMMANN, atent aliniate unul lîngă altul pentru a lucra sincron în fiecare etapă. Dietmar Nille laudă organizarea: “Până la șapte cilindri au fost pregătiți la timp în fiecare etapă. Totul a mers perfect.”

Faza 1: Așternerea stratului de bază dublu în șase zile lucrătoare, cu ajutorul clindrilor compactori Ammann

Constructorii știu foarte bine că nu trebuie să se piardă nici un moment odată ce finisorul a trecut – perioada în care temperatura asfaltului este ideală pentru compactare este redusă, iar asfaltul trebuie așternut rapid. Soluția a presupus o combinație de două compactoare pneumatice cu acționare hidrostatică AMMANN AP 240 H, direct în spatele finisoarelor de asfalt, în timp ce asfaltul avea încă temperatura ideală. Compactoarele pneumatice oferă o sarcină mare pe pneu și datorită elasticității anvelopei de cauciuc creează un efect de compactare puternic. Ambele utilaje au fost echipate cu AMMANN ACE Navigator. Acest sistem măsoară continuu temperatura asfaltului, arată numărul de treceri pe fiecare culoar, precum și evitarea încrucișărilor. Operatorul poate vedea întotdeauna temperatura ideală pe ecran și numărul de treceri efectuate. “Am fost capabili să obținem cea mai bună viteză de așternere și compactare uniformă pe întreaga lățime, cu două pînă la patru treceri Tehnologia ACE a fost decisivă!”, spune Dietmar Nille, laudând rezultatul.

Cei trei cilindri compactori tandem Ammann AV 95-2 ACE care au venit în urma celor pe pneuri au fost de asemenea echipați cu sistem de compactare inteligent. În plus, ACE măsoară continuu creșterea gradului de compactare când tamburul trece peste asfalt. “Factorul decisiv în favoarea tehnologiei Ammann a fost reglarea automată a parametrilor de compactare. Sistemul ACE setează amplitudine și frecvență vibrațiilor în mod continuu, luând în considerare temperatura asfaltului și gradul de compactare deja atins. Valorile măsurate sunt stocate în legătură cu poziția utilajului pe lucrare, existând posibilitatea verificării în orice moment”, spune Nille explicând tehnologia. “Am fost capabili să realizăm o inspecție finală pozitivă în favoarea noastră și știu că nu ne vom confrunta cu refaceri ale lucrării.”

Cilindrii de 9,5 tone AV 95-2 ACE au fost urmați de două compactoare tandem AMMANN AV 85-2 echipate cu tăietor și compactor lateral de margine. Sarcina lor a fost de a ajusta marginile asfaltului și alinierea acestuia.

Faza 2 : Instalare binder-ului în cinci zile lucrătoare, cu aceleași utilaje

Binderul a fost așternut după opt zile. Asfaltul pentru acesta, ca și stratul de bază au fost furnizate de Donau – Asphalt – Mischwerke GmbH & Co KG, companie care face parte de asemenea din Grupul Heim și are baza în Ulm – în imediata apropiere a site-ului de construcție. Temperatura ideală a asfaltului a fost, prin urmare, din nou, garantată de stația de asfalt localizată foarte aproape de șantier. Compactarea încercată și testată în timpul Fazei 1 a fost din nou desfășurată cu mare succes.

Faza 3: Stratul de uzură așternut în două zile lucrătoare, cu șapte cilindri pivotanți AMMANN

Stratul de uzură a fost în cele din urmă așternut în timpul Fazei 3. Lucrarea a fost realizată cu șapte cilindri tandem pivotanți cu tamburi de oțel, dintre care trei utilaje AMMANN AV 95, echipate cu sistemul ACE, pentru controlul parametrilor de compactare. Este important ca structura de suprafață a asfaltului să rămână intactă la compactarea stratului de uzură. Acest lucru a fost garantat de corelarea tehnologiei “Ammann Compaction Expert-ACE” cu sistemul de vibrare care transferă în asfalt forța centrifugă generată.Post-compactarea a fost realizată de doi cilindri AMMANN AV 95- 2, urmați de doi cilindri AMMANN AV 85-2 dotați cu răspânditoare de criblură. Special la aceste răspânditoare cu disc, este că operatorul poate regla fin atât lățimea, cât și cantitatea de material răspândit.

Parteneriat de lungă durată

Managerul site-ului principal a fost încântat de finalizarea la timp a proiectului. Autostrada a fost redeschisă pentru trafic conform programului, pe 27 iunie. “Așternerea rapidă a stratului de asfalt ne-a permis să recuperăm o parte din timpul pierdut din cauza vremii nefavorabile. Inspecția finală de acceptare a mers foarte bine. Compactarea a întrunit specificațiile necesare. Sistemele ACE ne-au oferit informații extrem de valoroase, iar colaborarea cu cei doi experți AMMANN, Wolfgang Brandl, Product Manager și Willi Reutter, Machinery Sales Manager, a fost perfectă.”

Ammann și Grupul Heim au lucrat împreună, în ultimii ani, la o serie interesante, cum ar fi procesul de asfaltare, cu asfalt optimizat pentru zgomot, pe un drum principal în apropierea Ulm”.

Articole similare

1 din 872