Șoferul unui camion de construcții este tot timpul în alertă, pregătit pentru tot ce este mai rău: chiar dacă vezi la timp toate obstacolele dintr-un șantier, ocolești grupele de muncitori, rulezi cu viteză mică, niciodată nu știi ce ascunde o groapă plină cu apă sau o groapă pe care nu o vezi noaptea la timp.
Un șantier oferă capcane non-stop și un camion încărcat la maxim trebuie să le ocolească pe toate sau măcar pe cele mai adânci. Dar niciodată nu ești suficient de prevăzător… iar reparațiile costă totdeauna mult. Din acest motiv noul camion VOLVO FMX este special construit pentru ca șoferul să fie sigur că nimic rău nu i se poate întâmpla.
Direcția dinamică
Pornind de la observația că, la deplasarea pe un șantier, șoferul este mereu aplecat în față pentru a face față șocurilor ce apar în coloana de direcție a volanului datorită obstacolelor de pe drum, care pot schimba direcția de deplasare, mai ales dacă autocamionul este foarte încărcat, specialiștii Volvo au introdus pe noua generație de camioane de construcții, Volvo FMX, sistemul Volvo Dynamic Steering.
Cu noul sistem, servoasistarea este progresivă, iar la viteze mici Volvo FMX poate fi manevrat cu un singur deget. Această inovație face posibilă manevrarea extrem de simplă a unui camion încărcat la maxim, chiar și atunci când drumul prezintă numeroase viraje în unghi mare. Controlul volanului este permanent, deoarece este furnizată forţa potrivită în fiecare moment, acesta rotindu-se la fel de fiecare dată, indiferent de gradul de dificultate a drumului. Practic, motorul electric cu comandă electronică, ataşat pe caseta de direcţie reprezintă marea inovaţie tehnologică. Motorul electric funcţionează împreună cu direcţia hidraulică a autocamionului şi este reglat de mii de ori pe secundă de către unitatea sa electronică de comandă, preluând eforturile suplimentare ce apar în coloana de direcție și asigurând traiectoria impusă de către șofer mașinii, fără nici o abatere.
Direcția dinamică preia șocurile produse de gropi, dar și trepidațiile ce apar pe drumurile neasfaltate. Din punctul de vedere al șoferului, sistemul Volvo Dynamic Steering anulează șocurile înainte ca acestea să fie resimțite la nivelul volanului. Dacă în mod clasic aceste vibrații continue duc la mișcări de amplitudine mică ale volanului și șoferul trebuie să reducă viteza, cu noul sistem această problemă dispare și mașina rulează cu viteză constantă, crescând implicit productivitatea.
Direcția dinamică dezvoltată de către VOLVO TRUCKS oferă rezolvări la mult mai multe probleme decât cele legate de performanța de zi cu zi, având implicații direct asupra stării de sănătate a șoferului. Majoritatea problemelor legate de bolile profesionale ale șoferului dispar datorită acestei invenții unice. Scăderea efortului la care este supusă coloana vertebrală, prin apăsarea volanului și rotirea lui cu efort sau dispariția șocurilor și vibrațiilor ce sunt simțite la nivelul volanului sau chiar al scaunului, în cazul camioanelor ce lucrează preponderent pe șantier, reprezintă tot atâtea motive pentru a reduce suferința de mai târziu a unui șofer profesionist.
Un alt avantaj constă în faptul că Volvo Dynamic Steering revine automat în poziţia centrală atunci când este activat marşarierul.
Combinația perfectă: I-Shift și sistemul All Wheel Drive îmbunătăţit
Transmisia I-Shift este deja foarte eficientă în cazul manevrării la viteze reduse şi este de acum disponibilă şi cu punte faţă motoare. O altă nouă caracteristică a transmisiei I-Shift este intervalul mai mare de schimbare a uleiului (45.000 km).
Sistemul de tracţiune faţă a fost de asemenea îmbunătăţit pentru a oferi performanţe superioare şi rezistenţă pe teren accidentat. Puntea faţă motoare a fost mutată cu 100 mm mai în faţă, în aceeaşi poziţie ca şi punţile nemotoare. Pe lângă aceasta, bara transversală de direcţie a fost mutată mai sus, într-o poziţie mai bine protejată. Consola faţă mai scurtă asigură un unghi de atac mai mare. Puntea faţă motoare este disponibilă la autotractoarele şi rigidele 4×4 şi 6×6, precum şi la rigidul 8×6.