Volvo Trucks este primul producător de autocamioane din lume care oferă cuplare automată pentru transmisia integrală la camioanele de construcţii. Noul Sistem de Control Automat al Tracţiunii activează tracţiunea roţilor de pe puntea din faţă dacă roţile din spate pierd aderenţa pe teren alunecos sau afânat.
„Mulţi şoferi cuplează tracţiunea faţă sau blochează diferenţialul cu mult timp înainte de a ajunge pe teren dificil, pentru a evita riscul de a se împotmoli. Sistemul de control automat al tracţiunii de la Volvo cuplează tracţiunea pe roţile din faţă când autocamionul este în mişcare, doar pentru intervalul scurt de timp în care este necesar”, spune Jonas Odermalm, managerul Volvo Trucks pentru segmentul de construcţii.
Sistemul de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo, echipament standard de acum pentru modelul Volvo FMX cu tracţiune faţă, este deja folosit de Volvo Construction Equipment la transportatoarele articulate.
Soluţia constă într-un software conectat la senzorii de viteză din roată, care detectează şi controlează tracţiunea. Când o roată din spate începe să alunece, puterea este transferată automat către roţile din faţă, fără să se piardă din puterea sau viteza camionului. Prin sistemul de control automat al tracţiunii, aderenţa pneurilor din faţă este concentrată pe menţinerea direcţiei până la apariţia oricărei situaţii critice. Aşadar, şoferul se bucură de o manevrabilitate superioară mai mult timp și evită astfel un consum excesiv de combustibil şi uzura lanţului cinematic şi a anvelopelor.
Sistemul de Control Automat al Tracţiunii este echipament standard pe modelul Volvo FMX în versiunile 4×4, 6×6, precum şi 8×6, şi este oferită împreună cu gama completă de motorizări pentru standardele Euro 3, 4, 5 şi 6.