Gigantii SoselelorInformaţii la ziOnline

Un proiect extrem

Activitatea în pădure este una dintre cele mai solicitante, din punctul de vedere al rezistenţei mașinilor utilizate. Eficienţa se calculează nu numai în consum de combustibil, dar și în durata de exploatare fără reparaţii majore. Șocurile induse de încărcarea buștenilor atât la nivelul șasiului mașinii, cât și în braţul macaralei şi suprastructurii, drumurile neamenajate, temperaturile extreme, sunt câteva dintre condiţiile care fac ca numai cele mai bune utilaje și echipamente să poată face faţă.

Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva compania naţională care se ocupă cu protejarea, conservarea și dezvoltarea fondului forestier proprietate publică a statului Român, aflată sub autoritatea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor a achiziţionat la sfârşitul anului 2015 prin procedura  de licitaţie publică, 22 de vehicule Renault Trucks K Heavy cu motor de 13 litri, respectiv 15 autobasculante şi 7 camioane pentru uz forestier echipate cu macara şi remorcă.

Licitaţia pentru actuala flotă s-a desfăşurat în luna septembrie şi pentru a deveni operaţionale în cât mai scurt timp, cele 22 de unităţi a fost livrate în luna decembrie 2015. În ianuarie 2016 deja toate autovehiculele îşi demonstrau fiabilitatea pe teren. Dotarea camioanelor, dar și a echipamentelor montate a fost una de excepţie, fiecare componentă fiind atent analizată înaintea montării.

Macaraua montată pe camioanele destinate transportului de bușteni este de asemenea una de excepţie, fiind selecţionată în acest sens marca producătoare Penz Crane Gmbh, un lider mondial în producţia macaralelor articulate pentru camion, specializate pentru domeniul forestier și de reciclare. Compania austriacă a deţinut pentru mulţi ani patentul de fabricaţie pentru macaralele tip Z, care între timp a devenit standardul mondial în domeniu.

Astfel, sistemul de macara destinat ridicării buștenilor a fost ales special, având o structură de oţel complet sudată şi tratată prin recoacere, fără piese din fontă, baza lubrifiată cu vaselină specială de înaltă presiune, iar furtunurile sunt echipate cu blocatori de stropi pentru a spori siguranţa în zona operatorului de macara. Suporţii de calare sunt controlaţi din scaunul de lucru, cu ambele mâini, pentru a preveni acţionarea accidentală, iar monitorizarea stabilizatorilor şi a înălţimii se face cu avertizare vizuală şi acustică în cabina camionului.

Macaralele sunt prevăzute cu braţ hidraulic (format din două tronsoane telescopice) de 8,7 m și pot manevra o sarcină de 1.785 kg la o rază de 8 m, fiind echipate cu graifer forestier original dezvoltat de inginerii companiei Penz în peste 20 de ani de cercetare și dezvoltare. Tot aceștia au implementat un sistem mecano-hidraulic original, care permite rotorului ce acţionează graiferul să se poată roti la permanent 360° fără a avea nici un furtun la interior.

Macaralele sunt doate în echiparea standard cu balansier, sistem mecanic integrat în baza macaralei ce preia șocurile apărute în utilizare și/sau în deplasarea autoșasiului pe terenul accidentat.  Acest element prelungește durata de viaţă a bazei macaralei, fiind alături de colonă unul din cele mai solicitate elemente structurale.

Nu în ultimul rând, confortul operatului reprezintă un factor deloc de neglijat, producătorul optând spre o configuraţie „prietenoasă”: scaun încălzit, posibilitatea reglării turaţiei motorului din scaunul de lucru, posibilitatea opririi/pornirii motorului din scaunul de lucru, aprinderea celor trei proiectoare LED de lucru.

Cele şapte unităţi forestiere operează în prezent judeţele Neamţ, Caraş-Severin, Maramureş şi Vâlcea.

Importatorul oficial pentru România al mărcii de macarale Penz este  compania CTE Trailers (www.ctetrailers.ro).

Similare

1 din 901