Transportul rutier de marfă nu este o sarcină uşoară, oricât de multă experienţă ai avea în domeniu. Clienţii pretenţioşi, termenele limită, drumurile lungi, cheltuielile prevăzute şi neprevăzute provocate de defecţiunile tehnice, toate cer nervi tari. Din acest motiv, în viaţa unui transportator momente ca o „pată de culoare” nu prea există.
De o lună însă, pe drumurile din România şi din restul Europei a apărut o asemenea „pată”, care fie te face să întorci capul şi să zâmbeşti, fie să râzi în hohote. Important este că îţi provoacă o reacţie atunci când o vezi pe şosea sau într-o parcare de camioane. De fapt, în acest moment sunt trei astfel de „pete” pe şosele, trei semiremorci Faymonville pentru transportul sticlei. Şi toate sunt… roz, împreună cu camioanele care le trag.
„Vă spun, pe stradă ieşim în evidenţă imediat. Lumea întoarce capul după noi. Unii se distrează, alţii sunt nedumeriţi, sunt şi oameni care ne fac poze prin parcări. De când conduc acest ansamblu, să ştiţi că zâmbesc mai mult, asta e clar”, ne-a mărturisit George Panait, unul dintre şoferii companiei Alexnel Corporate România, firma din judeţul Călăraşi care deţine aceste vehicule.
De altfel, semiremorcile Faymonville pentru sticlă au fost primele vândute în România, reprezentantul companiei belgiene în ţara noastră fiind compania CTE Trailers.
Faymonville nu are nevoie de prea multe prezentări. În cei 50 de ani de existenţă, compania belgiană a ajuns unul dintre liderii europeni în proiectarea şi producţia de semiremorci destinate transporturilor speciale şi agabaritice. Inginerii
Faymonville s-au specializat atât de mult încât pot produce orice fel de remorci şi semiremorci între 20 şi 2.000 de tone. Trei dintre ele au ajuns în această toamnă şi în România.
Faymonville Float MAX – sarcină utilă mare, costuri de întreţinere reduse
„Firma pe care o administrez transportă zilnic sticlă, atât în ţară, cât şi în străinătate. La un moment dat, am început să caut nişte semiremorci noi, care să corespundă cerinţelor noastre, dar şi celor mai recente norme în domeniu. Am vrut să fie una uşoară, rezistentă, pentru că, practic, semiremorca este cea care duce greul într-un ansamblu. Şi am găsit la CTE
Trailers semiremorca Faymonville FloatMAX, care m-a încântat. Este ultra-uşoară, aşa că pot duce mai multă sticlă la un singur transport. Iar culoarea a fost aleasă ca să iasă în evidenţă pe stradă şi ca lumea să o asocieze imediat, voluntar sau nu, cu numele companiei noastre”, ne-a mărturisit Nelu Lăţcan, administratorul Alexnel Corporate România.
Faymonville FloatMAX este o semiremorcă cu trei axe, echipată cu suspensii independente, pneumatice, deci ideală pen tru transportul unui material atât de sensibil cum este sticla. Ea poate fi configurată în numeroase variante, în funcţie de nevoile fiecărui client: economy, light, superlight, intermodal (optimizată pentru trafic mixt şi încărcare pe şine) sau cu platformă de încărcare.
Semiremoca FloatMAX are o masă totală de până la 32.400 de kilograme şi este construită dintr-un oţel extrem de rezistent, tratat după etapa sudurii cu un strat special, compus din 85% zinc şi 15% aluminiu. Este echipată cu sisteme hidraulice moderne, care fac ca încărcarea şi descărcarea panourilor de sticlă de 4.000 sau 6.000 de milimetri să nu mai necesite mari eforturi logistice. Sistemul suspensiilor este atât de complex încât un calculator ajustează garda la sol, începând de la viteze de 50 km/h, pentru un plus de confort şi de siguranţă, viteza maximă a semiremorcii fiind de 100 km/h. Uşa din spate este închisă sau deschisă cu ajutorul unui sistem pneumatic, pentru a evita deschiderile accidentale. Iar atunci când semiremorca de 10 metri lungime şi 2,5 metri lăţime circulă goală, prima sau cea de-a treia axă pot fi ridicate, pentru un consum mai mic de carburant şi pentru a evita uzura inutilă a anvelopelor.
„Avem de străbătut toata Europa, iar maşina are un rol foarte important. Trebuie să poţi avea încredere, să te bazezi pe camionul tău, atât pe capul tractor, cât şi pe semiremorcă. Pot spune că am observat diferenţa de când conduc o remorcă uşoară. Sincer, nici nu simt că aş trage ceva după mine, iar consumul este de necrezut pentru mulţi. Cu toate acestea, este foarte solidă şi poate duce multă sticlă”, ne-a mai spus George Panait.
Cum se simte în conturile firmei…
„Când faci transporturi, eficienţa este cuvântul la care te gândeşti de dimineaţă până seara. E unul dintre principalele motive pentru care am ales această remorcă. Fiind superlight, ne permite să ducem mai multă marfă la un singur drum. Faţă de o semiremorcă obişnuită, FloatMAX poate duce patru tone în plus. Patru tone la o singură încărcare, când un singur camion parcurge cam 12.000-13.000 de kilometri lunar, înseamnă enorm. În plus, descărcarea se face automat, adică nu mai este nevoie de atât de multe salarii plătite, deci un cost final mai mic pentru client. Asta te face şi mai competitiv pe piaţă, şi mai interesant pentru un potenţial client. Şi ca să fim eficienţi până la capăt, am cumpărat şi trei camioane noi, Euro VI. Vorbim aşadar despre nişte ansambluri care, da, au însemnat o investiţie mare, dar care funcţionează mult mai eficient, cu costuri mult reduse. Într-un an de funcţionare, vorbim despre diferenţe de ordinul zecilor sau chiar sutelor de mii de euro, deci investiţia iniţială se recuperează destul de repede. De ce să arunci banii pe motorină, când îi poţi folosi ca să te dezvolţi? Superlight înseamnă viitorul, aşa că, în 2017, intenţionăm să mai achiziţionăm 10 sau 15 semiremorci”, susţine Nelu Lăţcan.