Luna februarie a debutat cu conferinţa de presă a importatorului mărcii MAN în România, compania MHS Truck & Bus Group România. După un an 2016 foarte bun în România, care s-a încheiat cu un eveniment cum de mult nu s-a mai văzut în ţara noastră, MAN Roadshow 2016, importatorul român a anunţat noi planuri și noi direcţii de dezvoltare pentru acest an.
Astfel, anul trecut în ţara noastră au fost înregistrate 1.002 camioane noi MAN, 416 camioane rulate şi 12 autocare MAN/Neoplan. Cu un asemenea volum de vânzări, MHS Truck & Bus Group a înregistrat în a doua parte a anului trecut o cotă de piaţă de 19% şi o cifră de afaceri netă de 115 milioane de euro.
A fost un an excelent şi din punct de vedere al portofoliului de flote, căci MHS Truck & Bus Group a reuşit să vândă şase flote de peste 20 de unităţi, una dintre ele fiind de chiar peste o sută de unităţi. Cele mai multe camioane au fost achiziţionate pentru transportul internaţional, dar şi numărul celor specializate a fost crescut.
Pentru România, anul trecut MAN TGX 18.440. EfficientLine2 a reprezentat cel mai bine vândut camion din întreaga gamă a producătorului german. Tot în 2016 a crescut şi activitatea de After Sales, fiind înregistrată o cifră de afaceri de 15,7 milioane de euro, cu o creştere de 10% a numărului de ore de manoperă service facturate, respectiv cu 5% a pieselor de schimb. MHS Truck & Bus Group a introdus sistemul de sondaj în ceea ce priveşte satisfacţia clienţilor, atât pentru activitatea de Vânzări, cât şi pentru cea de After Sales. În acest fel, a putut fi măsurat indexul de satisfacţie a clienţilor, în vederea menţinerii la cel mai înalt nivel a calităţii serviciilor oferite acestora. În acelaşi timp, MHS Truck & Bus Group a continuat dezvoltarea celor două centre de perfecţionare din Bucureşti şi Sibiu, unde se organizează în mod constant cursuri pentru tehnicienii MAN, conform conceptelor MAN Academy şi a standardelor MAN. „În acest moment, una dintre cele mai mari ameninţări, dacă nu cumva cea mai mare, este lipsa tinerilor mecanici specializaţi. Este foarte greu să ţii tinerii tehnicieni în ţară, ei fiind atraşi de oportunităţile din Occident. Din acest motiv, şi din dorinţa de a le oferi clienţilor noştri servicii de calitate, acordăm o foarte mare atenţie acestor centre de perfecţionare”, susţine Miloš Vujanović, CEO al MHS Truck & Bus Group. De altfel, în 2016, a cincea generaţie de cursanţi a absolvit programul, aceştia devenind specialişti în domeniile mecanică, electrică, tinichigerie şi vopsitorie.
MAN TGX 18.400 EfficientLine2 – să vorbim despre eficienţă
Acesta nu este doar cel mai bine vândut camion în România, dar și camionul cel mai ecologic şi cu cel mai mic consum de la MAN. Calculele demonstrează că economia medie, la o durată de lucru normală, este de circa 12.000 de litri în patru ani de exploatare. Concret, 54.000 de lei economisiţi, bani numai buni pentru alte investiţii!
Dar deja totul este la timpul trecut, pentru că tot anul trecut a fost lansată gama EfficientLine 3, noile camioane fiind prezentate în luna noiembrie în România, în cadrul evenimentului Man Tour 2016. „Anul acesta, ne vom concentra atenţia pe gama de vehicule MAN cu noul lanţ cinematic. Noile produse MAN oferă, în comparaţie cu cele anterioare, mai multă putere, precum şi o creştere a eficienţei şi economiei”, a declarat în timpul conferinţei Michael Schmidt, Preşedintele MHS Truck & Bus Group.
Și veștile bune nu se opresc aici pentru MAN: pentru al patrulea an la rând, TUV Germania a declarat camioanele MAN ca fiind cele mai fiabile de pe piaţă, cu cea mai mică rată de respingere la inspecţiile tehnice periodice, printre alte avantaje. În plus, au cel mai mic cost de operare de pe piaţă (TCO), deci proprietarul unui astfel de camion va cheltui şi mai puţin pe carburant. Noile motoare EfficientLine 3 au intervalul de service crescut de la 90.000 de kilometri, la 140.000, iar filtrul de particule se curăţă la un interval de 850.000 de kilometri. Noua gamă MAN TGX vine cu trei motorizări în şase cilindri Common-Rail, cu puteri cuprinse între 360 şi 640 CP. Cel mai mic dintre ele, D20, oferă 360 de cai putere, în timp ce propulsorul D26 poate avea între 420 şi 500 CP. Cel mai puternic motor MAN este D38, care, la rândul lui, poate fi configurat în trei versiuni: de 540 CP, 560 sau 640. Graţie materialelor folosite şi îmbunătăţirii sistemelor de răcire şi de evacuare, inginerii MAN au reuşit performanţa de a creşte puterea cu 20 CP şi cuplul cu 200 Nm, în comparaţie cu motoarele din generaţia precedentă, în timp ce consumul este mai mic cu 1,5-2 litri, la fiecare sută de kilometri.
În al doilea trimestru din 2017, MAN a anunţat lansarea unui sistem de operare bazat pe actualizarea prin Cloud, care va conecta toţi utilizatorii lanţului logistic, indiferent de brand. Acest sistem numit RIO va creşte eficienţa în transporturi şi va oferi transparenţă tuturor utilizatorilor săi.