slide

Imagini in premiera. Noul motor PACCAR MX-11 Euro 6.

Atingerea acestei probabile ultime frontiere în domeniul normelor de poluare, reprezentată de cerințele UE cunoscute sub numele EURO 6 reprezintă de fapt numai un start spre noi generații de motoare, care să consume mai puțin, să fie mai simple constructiv și mai ales, mai compacte. Acesta a fost mesajul care l-am perceput atunci când am vizitat centrul de cercetări în domeniul motoarelor, toți cei prezenți punându-ne în mod firesc întrebarea: ce va urma?

Deoarece motoarele hibride sau cu combustibili alternativi sunt încă departe de a fi capabile să substituie actualele motoare diesel, următorii 20 de ani anunțându-se ca fiind dominați tot de camioanele cu motoare termice, se pare că în continuare cercetările vor merge spre găsirea de noi soluții pentru a reduce consumul, greutatea proprie și a simplifica arhitectura interioară a acestora. Cercetătorii și proiectanții producătorului DAF implicați în proiectul dezvoltării noii generații de motoare EURO 6 s-au gândit că, dacă acesta este viitorul, de ce să nu realizeze direct un motor care să acopere și cerințele viitorului? Astfel, a apărut noul PACCAR MX-11, cu o cilindree de 10,8 litri și puteri variind între 290 și 440 CP. Noul stat-of-the-art de la DAF este compact, utilizând eficient combustibilul și având o greutate scăzută și un nivel de zgomot mic, în combinație cu performanțe excelente și fiabilitate maximă. Acesta este programat să intre în producție în toamna anului 2013 și va fi disponibil pe noile modele DAF CF Euro 6 dar și pentru seria XF.

 

“Noul motor PACCAR MX-11 se aliniază perfect tendinței de a realiza motoare cu randament ridicat, dar cu o cilindree mai mică”, ne-a declarat Ron Borsboom, membru al consiliului de administrație al DAF Trucks, responsabil pentru dezvoltare: ” capacitatea de 11 de litri reprezintă varianta ideală pentru realizarea unor motoare puternice, cu puteri de până la 440 CP, care să răspundă cerințelor normelor Euro 6. La elaborarea noului motor PACCAR MX-11 am început cu o foaie de hârtie curată, pe care am trecut în primul rând principalele criterii ce trebuie atinse de noile motoare: performanță înaltă, greutate redusă și consum de combustibil mic, precum și o fiabilitate maximă, în acest sens motorul PACCAR MX-11 este proiectat pentru intervale de service de până la 125.000 km “.

Articole similare

1 din 412