Aeroportul Tromsø din nordul Norvegiei reprezintă un nod vital de transport aerian pentru numeroase legături interne, precum şi pentru zborurile dinspre şi înspre ţările învecinate, Suedia, Finlanda şi Rusia. Pista este supusă acţiunii constante a vântului extrem de sărat care bate dinspre marea polară. Stratul de uzură trebuie refăcut periodic, aşa cum a fost şi cazul cel mai recent în vara trecută. Pentru operaţiunile de compactare, clientul Avinor a solicitat utilizarea unor cilindri compactori combinaţi cu oscilaţie. De ce? Această tehnologie reprezintă singura modalitate de obţinere a unei compactări de calitate superioară, fără imperfecţiuni – în ciuda vântului constant
şi a temperaturilor sub 10°C.
Lucrările la pista de 2 km lungime a aeroportului Tromsø au fost realizate pe timpul nopţii, deoarece aeroportul a trebuit să rămână funcţional pe timpul scurtei perioade de vară arctică. Cu toate acestea, pentru acest proiect, nu a fost necesară o iluminare specială a şantierului, în ciuda faptului că lucrările au fost executate pe timpul nopţii! Nopţile albe scandinave!
În fiecare noapte, între orele 22:00 şi 06:00, stratul nou de uzură a fost turnat pe o secţiune a pistei de aproximativ 650 m lungime şi 4 m lăţime. Pentru aceasta, antreprenorul Lemminkäinen a utilizat un set de utilaje WIRTGEN GROUP, si anume: un finisor VÖGELE SUPER 1800-2 cu modul SprayJet şi patru cilindri compactori HAMM seria DV pentru lucrările de compactare, pentru decaparea stratului
uzat utilizând o freză WIRTGEN- W200.
Compania de construcţii scandinavă Lemminkäinen are deja o experienţă bogată în realizarea unor astfel de proiecte în regiunile polare, în ultimii ani executând lucrări de reasfaltare la aeroporturile
norvegiene din Værnes, Skagen, Bodø şi Longyearbyen (Spitzbergen), precum şi la baza aeriană militară din Rygge