Informaţii la ziNewsOnlineUtilaje pentru construcţiiUtilaje terasiere

LiuGong revoluționează piața încărcătoarelor

Producătorii de utilaje de talie internațională uimesc în fiecare an, la fiecare expoziție importantă, prin inventivitate și soluții tehnologice ce conțin tehnologii digitale de ultimă oră. Producătorii chinezi sunt din ce în ce mai prezenți pe toate piețele importante, precum cea europeană sau nord-americană, unde concurența este extrem de dură. Aceștia au înțeles de mult că fără inovație nu vor face față concurenței firmelor din prima linie, așa că în ultimii ani investițiile în cercetare tehnologică au fost absolut imense, iar rezultatele încep să se vadă.

CONEXPO este una dintre cele mai importante expoziții mondiale și cu siguranță cea mai mare dacă vorbim de continentul american. O dată la trei ani cele mai importante branduri din industria constructoare de utilaje și echipamente vin să expună, dar și să facă față concurenților într-un spațiu special amenajat în aproprierea orașului Las Vegas. Printre ei, o marcă care cu siguranță a făcut deja carieră în Europa și se dezvoltă rapid peste ocean: LiuGong.

Și dacă dorește o felie de piață, trebuie cu adevărat să convingă că este cel puțin la fel de bună precum… cei mai buni. Se pare că a reușit acest lucru, LiuGong aducând un nou model de încărcător care, grație unei combinații de mecanică și hidraulică de înaltă clasă, poate să ridice mult mai mult decât celelalte utilaje din clasa sa.

Trebuie spus că, din momentul în care a fost inventat încărcătorul frontal de către Ed Wagner & Sons în anul 1953, acesta nu a mai suferit nici o modificare tehnică importantă, de abia după 64 ani de la inventarea sa, LiuGong anunâțând un nou model inovativ. Specialiștii grupului LiuGong promit ca noul utilaj să fie unul dintre cele mai eficiente de pe piaţă. Este vorba despre un model inovativ, echipat cu un sistem vertical ce permite încărcarea mai rapidă a camioanelor. „Cu acest utilaj poţi să ridici mai mult, fără să fie nevoie de un încărcător mai mare”, spune Edward Wagner, directorul Test&New Technology LiuGong. Noul încărcător este construit pe un şasiu articulat obişnuit, iar cele mai multe piese care îl compun sunt similare cu cele existente deja pe piaţă. Ceea ce îl face special este sistemul vertical care îi permite să ridice până la 16 tone, spre deosebire de modelele de pe piaţă, care au o capacitate de numai 12 tone. Noul încărcător frontal poate fi echipat cu o cupă de 4,3 metri cubi, care poate fi ridicată până la o înălţime de 3,5 metri. În mod convenţional, cupele pot fi ridicate până la 2,9 metri şi au o capacitate de 3,37 metri cubi. Drept urmare, încărcătorul frontal LiuGong are cicluri de funcţionare mai scurte, încărcarea realizându-se mult mai rapid, productivitatea find cu 30 % mai mare.

Care este secretul acestei capacităţi crescute de ridicare? Inginerii LiuGong au reuşit să proiecteze acest sistem performant, cu ajutorul căruia cupa este ridicată cât mai aproape de centrul de greutate al încărcătorului, spre deosebire de alte sisteme, care presupun ridicarea pe distanţe mai mari, dar care au nevoie de o putere mai mare. Principiul său de funcţionare este unul simplu şi şi-a demonstrat deja eficienţa în cazul încărcătoarelor multifunctionale. În cazul braţelor clasice, utilajul îşi întinde cupa mult în faţă, iar acest lucru înseamnă o contragreutate mai mare în spatele încărcătorului. În cazul utilajului LiuGong, noul sistem ridică direct în sus, aşa că nu are nevoie de prea multă greutate în spate. Drept urmare, încărcarea camioanelor se poate face de către utilaje mai mici, care înseamnă şi costuri mai mici. Costuri mai mici, în primul rând, la achiziţionarea echipamentului şi, în al doilea rând, costuri mai mici de operare. Singurul „minus” al acestui utilaj ar fi ampatamentul ceva mai mare, dar inginerii LiuGong promit că operatorul încărcătorului nu va simţi acest lucru în munca de zi cu zi, pentru că va putea lua virajele ca orice alt echipament. În acest moment, utilajului i se fac ultimele ajustări, dar va ieşi pe piaţă la finalul acestui an, fiind disponibil cu o motorizare care să facă față celor mai dure cerințe de protecție a mediului.
„Într-o primă fază, va apărea acest încărcător de 20 de tone, dar el va fi urmat în scurt timp de o întreagă gamă de încărcătoare mai mici sau mai mari”, mai spune Edward Wagner.

Unicul importator pentru România al mărcilor LiuGong și Dressta este compania Costa Utilaje SRL (www.costautilaje.ro).

Articole similare

1 din 979