La finele lunii aprilie, în prezența a zeci de invitați, Holcim România, unul dintre cei mai importanţi producători de ciment, betoane şi agregate, a lansat pe plan local primul brand global LafargeHolcim – betonul autocompactant premium Agilia, un produs lider utilizat deja în peste 50 de țări.
Cu ajutorul noului produs, arhitecții, proiectanții și constructorii români au la îndemână o nouă soluție, cu un plus de durabilitate, eficiență și rezultat estetic pentru proiectele lor, susținută prin servicii și soluții dedicate.
Cum funcționează
Agilia poate fi pus în operă fără vibrare, chiar și în cazul secțiunilor subțiri, a geometriei complicate a elementelor, accesului dificil la punctele de turnare, a existenței unei rețele foarte dese de armătură sau a acoperirilor cu beton mai reduse, de 1,5 – 2 cm. Atributele sale deschid o gamă largă de aplicații, începând de la construcții simple până la elemente de construcție cu arhitectură complexă, elemente din beton aparent, secțiuni compacte cu turnare dificilă sau consolidări de înaltă calitate pentru construcții civile, industriale, structuri monolite sau lucrări de artă, precum poduri, viaducte și tunele.
Rețetele brandului Agilia sunt special dezvoltate, implicând o strictă monitorizare în producție, și includ un pachet de servicii asociate, care sprijină aplicarea corectă din faza de concept până la finalizarea construcției:
Servicii de transport: Prioritate la încărcare, 60 de minute timp de așteptare autobetonieră în șantier incluse în preț, interval de maxim 30 de minute între două încărcări, livrare fracții – de minim 3 mc fără costuri suplimentare și echipament de pompare adecvat.
Servicii de consultanță tehnică: Suport tehnic și asistență laborator la turnare, training echipă de constructori și consultanță pe toată durata proiectului.
Servicii dedicate: Rentabilizarea investiției prin evaluarea proiectului, reducerea costurilor și calculul beneficiilor, servicii de punere în operă printr-o rețeade aplicatori pregătiți conform standardelor de calitate Holcim.
“Pentru ca România să construiască mai bine”
Betonul Agilia are la bază proceduri riguroase de fabricație și control al calității, conform standardelor ridicate impuse de notorietatea acestei mărci internaționale. Acesta își menține proprietatea de autocompactare cel puțin timp de două ore în autobetonieră, inclusiv pe timp călduros, fără a fi necesară adăugarea unor aditivi pentru corecția consistenței. Prin urmare, turnarea efectivă este realizată eficient și sigur, cu un rezultat de calitate superioară a suprafețelor construite.
„Vorbim despre un produs care a fost testat internațional în multiple medii și care acoperă pe deplin necesitățile constructorilor locali, oferindu-le garanția expertizei cercetătorilor LafargeHolcim. Soluția a fost adaptată la materiile prime locale, am dezvoltat și testat foarte multe rețete și suntem mândri să putem garanta că Agilia va performa în România așa cum o face peste tot în lume. Și nu ne vom opri aici”, a declarat Anca Alexandru, Director Divizia Betoane și Agregate Holcim România.
„Agilia este o soluție completă, prin care ne pregătim pentru evoluția sectorului de construcții. Este primul brand global al Grupului lansat în România, ce încorporează întregul know-how al specialiștilor LafargeHolcim obținut în proiectele implementate în peste 50 de țări. Nu dorim să ne poziționăm doar ca cea mai inovatoare companie producătoare de materiale de construcții, ci și ca cea mai sustenabilă. Avem datoria de a crea soluții care să răspundă ambițiilor și să îndeplinească visurile clienților noștri. Pentru ca România să construiască mai bine.” – Sofiane Benmaghnia, CEO Holcim România.
“Procesul de preluare a brandului Agilia nu a fost deloc unul ușor, dar specialiștii LafargeHolcim au fost foarte bine pregătiți. A fost un proces foarte lung pentru că am fost evaluați, echipa din România fiind verificată tehnic, administrativ și operațional. Am avut de evaluat inclusiv toate sursele de materiale existente în România (agregate, filere, ciment, etc.), apoi am testat zeci de rețete, pentru a ne încadra în limitele cerute de Centrul de Cercetare și Dezvoltare de la Lyon. A fost o muncă titanică, dar suntem mândri să spunem că am fost acceptați în a utiliza acest brand în România” – Anca Alexandru, Director Divizia Betoane și Agregate, Holcim România.
Despre Agilia, pe scurt
- Rezistența la compresiune – la 28 de zile – poate fi asigurată în domeniul 50Mpa
- Consistența sa, determinată prin metoda răspândirii, este cuprinsă în intervalul 65-75 cm
- Stabilirea compoziției și producerea betonului respectă specificațiile cu privire la materiile prime, procesul de fabricație și de control al producției
- Agregatele utilizate sunt strict selectate pentru a asigura mobilitatea betonului proaspăt, abilitatea de trecere printre barele de armătură, stabilitatea amestecului și compactitatea betonului din element
- Rețeta Agilia asigură omogenitatea amestecului și diminuarea riscului de segregare statică
- Durabilitate superioară datorită compactității sporite.