Sufocată tot mai tare de maşini, Capitala încearcă să îi facă pe bucureşteni şi pe cei care locuiesc în judeţul Ilfov să renunţe, pe cât posibil, la transportul individual şi să apeleze la cel public. Dar pentru asta ai nevoie de o infrastructură urbană bine pusă la punct, căci transportul în comun trebuie să fie rapid şi confortabil. Altfel, „maşina mică” va câştiga mereu.
Unul dintre proiectele gândite pentru a reduce traficul în Bucureşti, cu tot ceea ce înseamnă acest lucru-străzi mai libere, poluare mai mică şi zgomot redus, este în desfăşurare în zona de Nord-Vest a Capitalei, lângă lacul Străuleşti. Un proiect ambiţios şi complex, în valoare de peste un miliard de lei, care presupune deschiderea a două noi staţii de metrou, Laminorului şi Străuleşti, construirea unui depou şi a unui parc multi-modal, primul de acest gen în Bucureşti. Staţiile de metrou sunt funcţionale deja, iar acum se lucrează intens la construirea depoului şi a parcului multi-modal care va avea peste 600 de locuri de parcare. Practic, cei care locuiesc în afara Capitalei vor ajunge în acest parc fie cu maşina proprie, fie cu autobuzele sau microbuzele, şi vor fi preluaţi de garniturile de metrou. Astfel, vor putea ajunge rapid în centru, sau în alte cartiere. Acest proiect nu ar putea însă exista fără constructori și utilaje performante.
Lucrările sunt realizate de o asociere de firme, Somet Construct, Astaldi Spa Italia, Tiab şi UTI Grup. „Este un proiect mare şi complex, care presupune un efort logistic ridicat. Nu ne permitem greşeli şi muncim contracronometru, aşa că avem nevoie de cele mai bune utilaje, care să nu lase la greu. Orice utilaj defect perturbă întreaga activitate. Din acest motiv, pentru activitățile grele am ales Liebherr”, ne spune Valentin Ioniţă, directorul de mecanizare al companiei Conspec, care face parte din grupul Somet. În acest moment, pe şantierul parcului multi-modal lucrează un boldozer, două excavatoare şi două automacarale Liebherr. Mai exact, un buldozer Liebherr PR 726 XL, un excavator R926, un excavator A 924 cu pneuri, adaptat pentru deplasarea pe calea ferată şi două macarale mobile Liebherr, model LTM 1040-2.1 şi LTM 1055-3.1.
Buldozerul Liebherr, precizie remarcabilă
Buldozerul pe șenile PR 726 – având o greutate de operare de aproximativ 17 tone și o putere de 163 CP este utilajul ideal pentru o largă varietate de aplicații. Utilajul are o manevrabilitate excelentă datorită mecanismului de antrenare hidraulic care prezintă un avantaj atunci când se lucrează în spații înguste. Mecanismul hidraulic de antrenare prezintă un avantaj suplimentar la deplasare, deoarece nu necesită selectarea unor trepte de viteză , ceea ce înseamnă că puterea motorului este transmisă fără întreruperi la mecanismul de rulare – chiar și în timpul schimbării direcției. Toate manevrele de comandă a direcției, inclusiv pivotările pe loc, se pot realiza repede și fără dificultăți datorită transmisiei hidrostatice. Modul inteligent de amplasare a componentelor mecanismului de antrenare permite o manevrabilitate rapidă și sigură, chiar și pe pante sau denivelări. Motorul diesel Liebherr funcționează în permanență la o turație constantă și economică, independent de viteza de deplasare. Aceasta garantează un consum redus de combustibil. Toate punctele de service ale motorului diesel sunt accesibile de pe o singură parte a utilajului. Astfel, operațiunile de service se pot efectua rapid și eficient. Liebherr are peste 30 de ani experiență în construcția utilajelor pe șenile acționate hidraulic. Cabina nouă îi oferă operatorului un spaţiu de lucru generos şi confortabil, şi este echipată cu elemente de control ergonomice, care pot fi opțional ajustate conform necesităților utilizatorului.
Liebherr R 926 – chiar și în cele mai grele aplicații
Excavatorul R926 face parte din clasa medie de excavatoare Liebherr cu greutate de operare de 28.380 kg și o putere de 190 CP, fiind echipat cu un dispozitiv SCR (sistem ce reduce emisiile de particule și microparticule, respectând astfel normele de poluare Tier 4 F). Excavatoarele Liebherr sunt concepute pentru productivitate maximă, aceasta realizându-se printr-o interacțiune optimă între sistemul hidraulic și sistemul electronic. Se pot atașa diferite tipuri de accesorii, atât agricole cât și de construcții, crescând astfel versatilitatea utilajului. R926 beneficiază în configurația standard de sistemul LPC – ,,Liebherr positive control” – un sistem unic de management și control electronic ce asigură, prin intermediul unui circuit hidraulic dublu și al unei rețele de senzori montați în punctele cheie ale utilajului, un randament ridicat al acestuia, indiferent dacă vorbim de mișcări de schimbare a poziției sau de mișcări de lucru.
Eficiența sistemului se poate constata practic prin:
– Viteze maxime de lucru atât în cazul comenzilor individuale, cât și a celor simultane
– Control direct și total al mașinii de către operator
– Control precis și eficient al mișcărilor la nivelul echipamentului de lucru
– O interacțiune optimă între sistemul hidraulic și componentele electronice.
În plus, elemente ale angrenajelor de rotire, motorul, rulmenții, componentele electronice, hidromotoarele, cilindrii hidraulici, toate acestea sunt produse în fabricile Liebherr.
Macaralele mobile Liebherr LTM 1040-2.1 şi LTM 1055-3.1 sunt şi ele esenţiale pe şantierul de la marginea Capitalei. LTM 1040-2.1 are o capacitate maximă de ridicare de 40 de tone, iar braţul său telescopic are o lungime de 35 de metri. Este echipată cu un motor Mercedes-Benz de 278 CP, are două axe şi poate atinge o viteză maximă de 80 km/h. Graţie dimensiunilor de gabarit reduse, ea poate fi amplasată şi în spaţiile înguste. LTM 1055-3.1 are o capacitate maximă de ridicare de 55 de tone, iar braţul său are o lungime de 40 de metri. Este echipată cu un motor Liebherr de 367 CP, are trei axe motoare și directoare şi poate atinge o viteză maximă de 80 km/h. Cutia sa de viteze este una automată cu 12 trepte pentru mersul înainte şi două pentru mersul înapoi, numărul mare de trepte asigurând un consum redus de carburant. În plus, LTM 1055-3.1 este o macara foarte flexibilă din punct de vedere operațional, ea fiind capabilă să lucreze atât cu contragreutate parțială, cât şi totală. „Ambele macarale sunt utilaje de nădejde şi nu ne-am putea descurca fără ele. E foarte important să fie fiabile, să nu avem întârzieri din cauza defectării lor. Am mai muncit şi cu altfel de echipamente, dar nu au fost la fel. Liebherr îmi oferă fiabilitate şi robusteţe, îmi oferă, practic, timp să mă gândesc la lucrare în sine, nu că s-a mai stricat ceva”, mai spune Valentin Ioniţă, directorul de mecanizare Conspec Construct, din grupul Somet Construct. Somet Construct a luat fiinţă în 1991, provenită din CCIB Metrou, având în componenţă o mulţime de specialişti în lucrări complexe, specifice metroului.
Grupul Liebherr este prezent pe piața din România de la înființarea firmei Liebherr-România S.R.L., în anul 2005. Prin sediile din Constanța, Piatra Neamț, Cluj, Timișoara și București oferă servicii de consultanță și întreținere pentru întreg teritoriul României. Pentru mai multe informații, puteți apela telefon: 0372 163 721 sau email: info.lro@liebherr.com.