Informaţii la ziInfrastructuraInvestitiiNewsOnlineslide

A fost aprobat Master Planul General de Transport

Guvernul României a aprobat Master Planul General de Transport al României în vederea transmiterii acestuia la Comisia Europeană pentru îndeplinirea de către România a condiționalității ex-ante necesare pentru accesarea de fonduri structurale în cadrul Programului Operațional Sectorial Infrastructură Mare.

În sinteză, principalii indicatori ai Master Planului General de Transport al României se prezintă astfel:

Pentru sectorul de transport rutier:

Autostrăzi: 1300 km, valoare 13,739.17 mld. euro;

Drumuri expres: 1825,9 km, valoare 9,978 mld. euro;

Drumuri Transregio: 2874 km, valoare 1,691 mld. euro;

Drumuri TransEuro: 343 km, valoare 190,05 mil. euro;

Pentru sectorul feroviar:

Reabilitare linie de cale ferată: 2883 km, valoare 10,740 mld. euro;

Electrificare: 489 km, valoare 1,122 mld. euro;

Linii de cale ferată pentru marfă: 439 km, valoare 1,436 mld. euro;

Linii de cale ferată PPP: 421 km, valoare 810,40 mil. euro;

Linii de cale ferată cu viteze sporite: 1001 km, valoare 274,15 mil. euro;

Pentru sectorul naval: total investiții: 3,395 mld. euro din care:

Portul Constanța: valoare investiții 865,363 mil. euro;

Portul Galați: valoare investiții: 110,758 mil. euro;

Portul Drobeta Turnu Severin: valoare investiții:20,201 mil. euro;

Alte porturi: 685,240 mil. euro;

Șenal navigabil: 640 km, valoare 279 mil. euro;

Pentru sectorul aerian: (15 aeroporturi) total investiții: 1,327 mld. euro din care:

Aeroportul București Otopeni: 668,900 mil. euro;

Aeroportul Timișoara: 111,573 mil. euro;

Aeroportul Cluj Napoca: 131,143 mil. euro;

Aeroportul Iași: 93,525 mil. euro;

Pentru Centre Multimodale: 10 centre multimodale, cu o valoare de 281,45 mil. euro;

Valoarea totală a proiectelor identificate în cadrul Master Planului General de Transport este de 45,451 mld. de euro, care include proiecte de investiții în infrastructura de transport a României pentru sectorul de transport rutier, feroviar, aerian, naval și multimodal.

În sectorul rutier, Guvernului României sunt considerate a fi prioritare, în ceea ce privește dezvoltarea rețelei de autostrăzi investiții precum: Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Brașov-Bacău, Târgu Neamț- Pașcani – Iași – Ungheni, Brașov – Comarnic(PPP), Pitești – Craiova(PPP) sau Suplacu de Barcău – Borș, cu o valoare totală estimată la aproximativ 9,642 mld. eur. Aceasta înseamnă construcția a 1.094,80 km de autostradă, cu un cost estimat de 8,8 mil. euro/km, ținând cont de faptul că 118 km din lungimea acestor autostrăzi urmează să fie construiți în zona de munte.

În ceea ce privește strategia de finanțare a Master Planului General de Transport, suma disponibilă este de 2,7 miliarde de euro din Fondul de Coeziune (aici fiind inclusă și cofinanțarea de la bugetul de stat), respectiv 2,1 miliarde de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională. Aceste sume sunt destinate sectorului rutier.

Suma totală pe care România o are la dispoziție, în perioada de programare 2014-2020 pentru cele 4 sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 mld. euro. La acestea se adaugă un plafon suplimentar de 7 mld. euro aprobat de Guvernul României (care vor proveni din împrumuturi publice – IFI- și din acciza pe carburanți), în vederea asigurării surselor de finanțare necesare implementării proiectelor din sectorul rutier, cu prioritate pentru autostrăzi. Astfel, valoarea totală a finanțării pentru sectorul infrastructurii rutiere, în perioada de programare 2014-2020, este de 13,8 mld. de euro.

Articole similare

1 din 955