AIC Trucks reprezintă un adevărat model de afacere în domeniul transportului comercial în România. Cu o experiență de peste 28 de ani în sectorul auto românesc ca furnizor de produse și servicii integrate pentru transportatorii profesioniști, este recunoscută ca fiind unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule utilitare.
Pentru segmentul destinat transportului comercial, AIC Trucks este una dintre puținele firme specializate din România care pot oferi camioane de orice tonaj, pentru orice tip de transport: până la 2,8 T GVW, prin marca Piaggio Commercial, între 7-15 T GVW, cu marca Otokar Atlas, respectiv peste 18 T GVW cu Ford Trucks. Pentru transportul de persoane, portofoliul include și gama de autobuze, oferită de Otokar.
De asemenea, AIC Trucks este cel mai important vânzător din România, prin Cefin Trucks, de vehiucle comerciale uzate, ce integrează servicii de cumpărare, schimb și vânzare de camioane și semiremorci second hand multi-marcă.
Cea mai nouă marcă intrată în portofoliul companiei, Piaggio, este considerată în prezent unul dintre cei mai mari specialiști în domeniul transportului rutier comercial ultra-ușor, vehiculele sale reușind performanța de a avea o masă proprie mai mică decât sarcina utilă. În plus, deși un camion Piaggio poate transporta peste o tonă de materiale, acesta nu depășește maximul de tonaj admis în interiorul aglomerărilor urbane, de 3 tone.
Piaggio, un lider mondial în industria automotive
Istoria grupului italian începe acum 140 de ani, în prezent producând vehicule pe 2 roți, scutere și motociclete precum și vehicule utilitare ușoare, modelele Ape și Porter. În anul 2021, Piaggio Commercial a lansat Porter NP6, o nouă gamă de vehicule comerciale ușoare, fabricate în Italia.
Grupul Piaggio este un jucător important pe piața vehiculelor comerciale ușoare cu 3 și 4 roți pentru transportul de pasageri și mărfuri. Printre mărcile Grupului din acest sector se numără Porter cu 4 roți și iconicul și versatilul Ape cu trei roți. Grupul a implementat un important program internațional de dezvoltare a vehiculelor comerciale care a început odată cu consolidarea recentă a prezenței sale pe piețele cu potențial ridicat din America Latină, Africa și Asia.
La sfârșitul lunii ianuarie 2021, Grupul Piaggio a prezentat o nouă gamă de vehicule utilitare ușoare cu 4 roți, Porter NP6, echipate cu motoare ecologice pe benzină/GPL sau pe benzină/metan. Noua gamă Porter NP6 este produsă în uzina Pontedera a Grupului Piaggio din Italia și distribuită în principalele țări europene printr-o rețea de dealeri specializată în vânzarea și suportul de vehicule comerciale, axată pe satisfacția maximă a clienților.
Piaggio Porter NP6, un adevărat camion de oraș
Cunoscut pe piața internațională ca primul „City Truck”, acesta este un vehicul comercial compact, ușor, performant, versatil, confortabil, convenabil și ecologic. Piaggio Porter NP6 este special proiectat pentru a transporta marfa în mediul urban, în cele mai aglomerate zone, acolo unde există și cele mai restrictive norme privind emisiile.
Utilizatorul poate alege între două sisteme de propulsie, numite CombiFuel, total ecologice cu alimentare benzină+GPL sau benzină +metan, care alimentează un motor modern, de 1,5 litri, cu 4 cilindri în linie, Euro 6.
Faptul că sarcina sa utilă este mai mare decât masa proprie reprezintă un record greu de egalat pe piața de specialitate. Astfel, versiunea cu roți simple poate transporta până la 1.275 kg și 1.610 kg pentru versiunea cu roată dublă, în condițiile în care masa totală nu depășește 2.800 kg, ceea ce îi permite să circule oriunde în mediul urban, indiferent de restricțiile de greutate.
O astfel de performanță ridicată în ceea ce privește capacitatea eficientă de încărcare, care la propulsat direct la vârful clasei sale, este posibilă datorită unei structuri de bază speciale, originale, formată dintr-un cadru realizat din oțel de înaltă rezistență ranforsat cu bare din oțel, sudat și integrat cu structura cabinei, acesta garantând robustețea și greutatea redusă. Suspensia față MacPherson și puntea rigidă din spate cu arcuri lamelare cu două foi, permit o capacitate de încărcare de 1.000 kg pe puntea față și până la 2.020 kg pe puntea spate.
Datorită tracțiunii sale pe spate, greutatea mărfii oferă mai multă aderență pe roțile motoare, asigurând o aderență remarcabilă pe asfalt, chiar și atunci când este umed sau acoperit cu gheață. Stabilitatea sa excelentă este asigurată de o serie de funcții moderne de asistență pentru conducere, inclusiv ESC, ASR, ABS și EBD, care ajută șoferul în timpul manevrelor și optimizează performanța vehiculului, sporind astfel siguranța sa activă.
Fiecare șantier are propriul Porter NP6
Posibilitatea de a combina versiunile cu ampatament scurt (L1) sau lung (L2), cu puntea spate simplă (SW) sau cu roată dublă (TW) și posibilitatea de livrare în două versiuni gata de utilizare cu bena fixă sau basculantă, fac din gama Porter NP6 una extrem de completă, în ciuda dimensiunilor compacte.
Combinând diversele versiuni disponibile, Porter NP6 oferă până la 1.400 configurații diferite, permițând o configurare personalizată pentru orice tip de șantier sau preferință profesională.
Versiune cu benă fixă – Porter NP6 Fixed Deck reprezintă tot ceea ce este mai bun pentru constructorii care doresc o benă de încărcare plată și regulată, complet utilizabilă și ușor accesibilă. Platforma este situată la doar 800 mm de sol, ceea ce conferă întregii mașini o stabilitate deosebită, mai ales când este încărcată. De asemenea, obloanele construite din aliaj de aluminiu se deschid pe cele trei laturi. Platforma de încărcare este disponibila în două lungimi diferite, standard sau extra, oferind suficient spațiu pentru 4 europalete.
Versiune benă basculabilă – Porter NP6 Tipper Deck este dotat cu un sistem basculant electrohidraulic, cu un unghi maxim de înclinare de 45 °. Ideal pentru transportul și descărcarea mărfurilor vrac și a materialelor grele, este, prin urmare, vehiculul care satisface cel mai bine nevoile întreprinderilor mici și mijlocii din domeniul construcțiilor. Platforma de încărcare este dotata standard cu o protecție a cabinei și obloanele din aliaj de aluminiu care se deschid pe trei laturi.
Versiune șasiu – permite aproape orice tip de suprastructură, incluzând echipamente de lucru, destinate unor activități diferite, precum cele de logistică urbană, livrare de alimente, amenajarea spațiilor verzi, întreținere, ateliere mobile, construcții, panouri publicitare mobile sau lucrări publice.
De asemenea, Porter NP6 are pre-instalată o priză de putere, care furnizează până la 16 kW. Aceasta preia rotația direct de la motor sau poate fi instalată și pe transmisie, unde este orientată în jos și este mai ușor de cuplat la echipamentele plasate în spatele cabinei. Astfel, în funcție de necesități, se pot monta echipamente de curățenie stradală, mini-macarale sau alte echipamente ce necesită o acționare mecanică externă.