Este bine-cunoscut faptul că utilizarea alimentatoarelor crește calitatea așternerii. Din aceste motive, în multe țări, acestea sunt concepute pentru a face față unui număr tot mai mare de proiecte de construcții. Acest lucru a fost demonstrat recent, în cadrul unui proiect desfășurat pe autostrada A 81 Black Forest, din Germania, în care un alimentator MT 3000-2i Offset a asigurat transferul materialului către un finisor SUPER 800-3i Mini Class, din lateral, umplând cavitatea dintre două bariere de siguranță situate pe porțiunea de mijloc a autostrăzii, în mod continuu și, bineînțeles, eficient.
Dotat cu o banda rotativă, alimentatorul model MT 3000-2i Offset oferă flexibilitate echipelor care se ocupă de asfaltare și deschide, în același timp, aplicații noi pentru companiile de construcții. Pe șantierul de pe autostrada situată în Pădurea Neagră, inovativul PowerFeeder a adus lucrării un avantaj în plus, cu ajutorul benzii rotative: tehnologia în sine este atât de robustă, încât face față cu succes nu doar asfaltului, ci și și materialului din substratul constructiv sau, precum în cazul autostrăzii A 81 – agregatelor minerale.
Alimentarea finisorului de asfalt din lateral mărește eficiența
Pe șantierul de pe autostradă au putut fi văzute împreună, într-un mod unic, cel mai mare și cel mai mic utilaj VÖGELE care și-au unit forțele, pentru a lucra ca o adevărată echipă. Acest lucru a adus după sine o serie de avantaje: odată ce finisorul de asfalt a fost alimentat cu material din lateral, a fost posibilă menținerea traficului la valori normale, activitatea desfășurându-se în condiții de maximă siguranță. Alternativa – umplerea cavității cu ajutorul unui excavator sau al unul încărcător pe pneuri – necesita o zonă adițională de manevrare și rotire, camioanele trebuiau să descarce materialul pe banda de trafic, iar traficul nu putea fi întrerupt. “Munca pe autostradă a fost rareori atât de relaxantă. Traficul se desfășura pur și simplu în condiții normale, fără să afecteze lucrarea de construcție în vreun fel anume. Camioanele încărcate cu agregate minerale se deplasau pur și simplu în fața alimentatorului și transferau materialul, fără prea multe bătăi de cap”, povestește Wagner, șef de șantier în cadrul companiei J. Friedrich Storz Verkehrswegebau GmbH & Co. KG, descriind experiența sa cu alimentatorul VOGELE MT 3000-2i Offset.
În plus, nu a fost nevoie de o compactare adițională, deoarece, atunci când se folosesc agregatele minerale cu ajutorul finisorului SUPER 800-3i echipat cu grindă model AB 220 TV, acest lucru nu mai e necesar. Rezultatul: noile bariere de siguranță din beton, care formează o separare structurală a benzilor de trafic de 7 km lungime, au fost umplute rapid și în siguranță.
- Înființată în anul 1991, WIRTGEN ROMANIA este membru al WIRTGEN GROUP, care operează la nivel mondial din sectorul de mașini de construcții și care cuprinde mărcile tradiționale de produse: WIRTGEN, VÖGELE, HAMM, KLEEMANN și BENNINGHOVEN.
- În calitate de lider tehnologic, compania oferă clienților săi soluții de mașini mobile pentru construcția de drumuri și de reabilitare a drumurilor, instalații pentru minerit și pentru prelucrarea mineralelor sau materialelor reciclate, precum și pentru producția de asfalt. Pentru un suport tehnic complet, reprezentanții firmei se află în permanență în contact direct cu principalele uzine ale WIRTGEN GROUP.
- Compania a dezvoltat începând cu 1997 sediul central Otopeni unde dispune astăzi de 450 mp hale de reparaţii cu toate dotările specifice necesare şi 350 mp depozit de piese de schimb cu circa 2.000 repere precum şi dezvoltarea centrelor teritoriale din Cluj, Timişoara şi Bacău, promovând astfel o legătură „mai aproape de client”.
- În 2016, WIRTGEN GROUP a realizat o cifră de afaceri consolidată de 2,53 miliarde de euro. În prezent, WIRTGEN GROUP are 7.500 de angajați.