EvenimenteInformaţii la zi

Argument pentru o expoziţie de afaceri

Doamna Maryvonne Lanoe este directorul general al Intermat de mulţi ani, fiind o persoană emblematică pentru această expoziţie de nivel mondial. Am cunoscut-o prima dată acum 12 ani, când a venit în România pentru a promova marele eveniment de la Paris. O persoană cu o cultură deosebită, care sub aspectul unui calm fără limite ascunde o voinţă de fier, dovadă fiind dezvoltarea expoziţiei Intermat chiar și în ultimii ani de profundă criză economică a Europei, criză care a atins și sectorul constructiilor.

Fiecare discuţie cu doamna Lanoe, oficială sau nu, este interesantă în special prin informaţiile care le transmite, simple, la subiect, fără a fi amestecate cu prezentări de marketing. Nu se ferește să vorbească de prezent, de problemele pieţei sau de momentele grele prin care a trecut, neuitând să sublinieze totdeauna că viitorul este mai bun, că trebuie să vedem înainte și să învăţăm din trecut. Chiar dacă programul său este foarte încărcat, directorul general al uneia dintre cele mai mari expoziţii din lume a dorit să transmită câteva informaţii extrem de importante cititorilor revistei: Locul unde se pot testa noile tehnologii.

Utilaje & Construcţii: Piaţa construcţiilor din Europa a traversat o perioadă dificilă. Acest lucru s-a reflectat și asupra manifestărilor expoziţionale, numărul vizitatorilor și companiilor regresând de la o ediţie la alta. Ce deosebește Intermat de alte expoziţii internaţionale din Europa?

Maryvonne Lanoe: În primul rând, Intermat nu este o expoziţie dedicată distribuitorilor. 70% din firmele participante sunt companii internaţionale, companii-mamă care își expun produsele și serviciile în cadrul târgului nostru. Aproximativ 35% dintre vizitatorii Intermat sunt vizitatori specializaţi din afara Franţei, iar vizitatorii francezi sunt de fapt companii franceze care exportă pe pieţele străine. Bouygues, Vinci, Eiffage sunt companii care vin la Intermat pentru a afla noutăţile și pentru a căuta materiale și echipamente și nu doar pentru proiectele din Franţa, ci mai ales pentru cele din străinătate. În plus, toată echipa Intermat, comitetul de organizare, toţi cei implicaţi în realizarea acestui eveniment dezvoltă relaţii cu toate târgurile importante din lume, cu manifestări de pe tot mapamondul pentru a promova brandul Intermat , iar faptul că Intermat a rezistat pe o piaţă complicată și volatilă pentru companii rezidă în forţa renumelui său.

Pentru vizitatorii din România, Italia, Spania, Africa de Nord este, cred, mai ușor să vină la o expoziţie care are loc la Paris, având în vedere că franceza este o limbă de sorginte latină. Este mai ușor din punct de vedere al elementelor lingvistice comune.

Un alt atu al Intermat, pe care alte expoziţii nu îl au, este zona exterioară de demonstraţii live, despre care 4 din 5 vizitatori spun că nu o ratează sub nici o formă. Această zonă, unde materialele și echipamentele sunt puse la lucru exact ca într-un șantier este de asemenea un element specific al Intermat.

Intermat – important pentru constructorii din România

Utilaje & Construcţii: Ca suprafaţă de expunere, cum se prezintă expoziţia din acest an în comparaţie cu ediţia din 2012? Dar ca număr de vizitatori așteptaţi?

Maryvonne Lanoe: Este aproximativ aceeași suprafaţă de expunere. Anul acesta ne așteptăm la aproximativ 200.000 de vizitatori. Trebuie menţionat că în timpul expoziţiei vom avea patru zile dedicate unor pieţe specifice: Turcia, Algeria, Emiratele Arabe, iar cea de-a patra zi Arabia Saudită, iar în timpul acestor zile special vor participa delegaţii de vizitatori și delegaţii oficiale care vor organiza conferinţe despre aceste pieţe și ne aducem aportul la crearea unor parteneriate între companiile din aceste ţări și restul expozanţilor Intermat.

Utilaje & Construcţii: În România există multe companii de construcţii care își extind activitatea în afara graniţelor ţării, în special în Germania unde lucrează ca subcontractori, Irak și alte zone unde se contruiește mult. Cum le-ar ajuta participarea la Intermat?

Maryvonne Lanoe: Pentru companiile românești ar fi foarte interesantă participarea la conferinţele și întâlnirile dedicate Turciei și Orientului Mijlociu, miercuri, 23 aprilie și joi, 24 aprilie, unde ar putea întâlni reprezentanţii unor companii importante din Arabia Saudită sau Emiratele Arabe. World of Concrete Europe și faptul că ajutăm la stabilirea unor parteneriate între companiile de construcţii din diverse zone ale lumii sunt două argumente puternice pentru a convinge companiile românești să participe la Intermat 2015.

Articole similare

1 din 858