Macaralele de încărcare au fost mereu apreciate pentru ajutorul lor de pe şantier, câteodată însă nefiind pregătite pentru a face față oricăror cerințe de ridicare care apar pe neașteptate în construcţii. Rolul lor de a duce materialele la înălţime era cât se poate de apreciat, dar, peste numai câteva minute, camionul cu macara trebuia mutat, deoarece braţul nu ajungea acolo unde ar fi trebuit. Iar poziţionarea unui camion cu macara într-un spaţiu şi-aşa limitat nu este pe placul nimănui. Pentru a scăpa de aceste probleme, constructorul german Atlas propune pentru aplicațiile în spații mici modelul 290.2E.
Este o macara de încărcare care poate ridica o greutate de 620 de kilograme până la o înălţime de 20,74 metri, fiind proiectată să ajungă în orice colţ al şantierului fără să mai fie nevoie de mutarea camionului. Cele şase tronsoane acționate hidraulic de la distanţă, cu telecomandă, permit ridicarea a 4.600 de kilograme până la raza minimă de acționare (5 m), 1.500 de kilograme la rază medie (11m) şi 620 kg la raza maximă de 21 de metri. Ca măsură de siguranţă, conductele hidraulice au fost amplasate în interiorul braţului pentru a nu fi expuse la lovituri.
Stabilitatea maşinii este asigurată de două calaje care pot fi extinse tot cu o telecomandă radio. Tot din cauza faptului că şantierele nu oferă prea mult spaţiu, inginerii Atlas au modificat și sistemul de extindere al acestora. Cu ajutorul electronicii, 290.2E poate funcţiona cu un suport mai lung şi altul mai scurt. Sistemul automat de stabilitate EAW d calculează imediat care este sarcina maximă permisă în această configuraţie, iar informaţia îi este transmisă imediat, pe un ecran, operatorului. Telecomanda îi permite acestuia să rotească furca de încărcare în poziţia dorită şi să ridice paletul la 20 de metri . În cazul în care sistemul detectează că încărcătura depăşeşte sarcina nominală, macaraua „refuză” să efectueze manevra, singura posibilitate de continuare a lucrului fiind aceea a reducerii greutăţii paletului „În primul rând, noi ne ascultăm clienţii. Este, probabil, cel mai important lucru dintre toate. Ce dimensiuni trebuie să aibă macaraua, ce încărcături va avea, etc. Adunăm toate informaţiile, facem toate calculele necesare şi apoi stabilim care este tipul de macara potrivit pentru client.”, susţine Frank Hartmann, manager tehnic la Carosserie Comes & Cie S.A., Luxemburg.
Atlas 290.2E este o macara de încărcare foarte robustă, fiind construită din oţel de calitate. Acest lucru se poate observa imediat, cu ochiul liber, de îndată ce te-ai apropiat de ea. Articulaţiile şi conexiunile conductelor hidraulice au fost proiectate pentru cele mai dificile sarcini şi condiţii de lucru, aşa că producătorii lui 290.2E dau asigurări că produsul lor va rezista multă vreme după achiziţie.
Comes & Cie este o companie fondată în urmă cu 70 de ani, are 50 de angajaţi şi oferă servicii în domeniul fabricării, modificării şi reparării vehiculelor utilitare, ghidându-şi activitatea prin urmărirea satisfacţiei clientului. Unul dintre ei, compania Delvaux, care se ocupă de construirea piscinelor, a saunelor şi a centrelor spa, a comandat şi primit deja noua macara montată pe un camion cu patru axe. Delvaux lucrează de mulţi ani cu macarale Atlas, iar experienţa pozitivă obţinută de-a lungul vremii a făcut-o să aleagă acum cea mai modernă macara.