Informaţii la ziNewsOnlineSubtraversari, Foraje, SapaturiUtilaje pentru construcţii

Atlas Copco Pit Viper 235 – Inovaţie, viteză de forare și siguranţă în operare

Echipamentul de foraj rotativ, cu treceri multiple, model Atlas Copco PV 235, este montat pe șenile, prevăzut cu un cap de foraj hidraulic și poate fi configurat în diverse variante, astfel încât să acopere o gamă largă de aplicaţii. Acesta execută forajul de pușcare al găurilor cu o adâncime de până la 73,2 m, atunci când dispune de un mast cu o înălţime de 12,2 m, sau a celor cu o adâncime de până la 64 m, în condiţiile unui mast de 10,7 m înălţime.

Varietatea selecţiei nu se oprește însă aici: echipamentul poate dispune de compresoare de înaltă sau joasă presiune, adecvate utilizării împreună cu motoare diesel sau electrice, și cu capete rotative cu o treaptă sau două de viteză. Varianta cu mast de 12,2 m poate executa cu o singură trecere găuri de 12,2 m, ideale pentru treptele de 10 m ale unei exploatări la zi.

Sistemul de control al echipamentului (RCS), care prezintă  funcţii incorporate de deplasare cu comandă de la distanţă, prin intermediul conexiunii wireless, echilibrare automată echipament, foraj automat, raportare parametri funcţionare și navigare cu suport GPS, contribuie la desfășurarea cât mai facilă și sigură a aplicaţiilor de foraj. Sistemul de avans patentat de Atlas Copco este acţionat de un singur cilindru de avans hidraulic care ridică și coboară capul rotativ prin intermediul unui cablu. Designul cablului permite o reducere a masei totale amplasate pe mast și sistemul de avans, precumși facilitarea identificării gradului de uzura al acestuia. Sistemul de tensionare automată a cablului asigură acurateţea alinierii capului de foraj, îmbunătăţirea duratei de viaţă a cablului și reducerea timpului de staţionare neprevăzut. Cilindrii de avans Atlas Copco au fost concepuţi pentru rate optime de avans și retragere astfel încât să se atingă o cotă înaltă de eficienţă. Combinaţia dintre cablurile și cilindrii hidraulici contribuie la generarea unei forţe de avans egale, ceea ce se reflectă într-un proces de foraj constant și o durată de viaţă extinsă a sapei, coloanei de foraj și a sistemului de avans.

Echipamentul poate utiliza prăjini de 114 până la 203 mm. În cazul versiunii cu presiune joasă, de 7,6 bari, se pot executa găuri cu un diametru de până la 270 mm. Versiunea cu presiune înaltă, de 24 bari, permite utilizarea ciocanelor de fund de 8” și a sapelor cu un diametru de maxim 215 mm. Capacitatea mare a rezervoarelor de apă și combustibil, asigură o funcţionare de până la 12 ore, fără a fi necesară realimentarea.

Configuraţia cabinei conferă operatorului o vizibilitate excelentă atât în timpul deplasării, cât și al forajului. Cabina prezintă comenzi amplasate pe braţele scaunului pentru un grad ridicat de ergonomie, sistem integrat de aer condiţionat și încălzire, izolare termică și fonică, sistem de monitorizare cu cameră video, precum și geam în podea pentru o vizibilitate optimă a detritusului de sub colectorul de praf.

Pornind de la nivelul solului, platforma echipamentului prezintă șenile cu două trepte de viteză, de tipul celor existente în cazul excavatorului hidraulic Caterpillar 330. Șasiul creat de Atlas Copco este construit din structuri de oţel de 75 mm grosime, în cazul principalelor ansamble de glisare, și traverse cu tuburi de oţel structurat de 254 mm x 356 mm. Cadrul cu plăci de oţel reprezintă o noutate în designul acestui model și are la bază analiza elementelor finite, efectuată de către specialiștii Atlas Copco. Grosimea materialului este egală cu a treia parte din cea a unei plăci de oţel sudate similare și înregistrează o durată de viaţă extinsă. Șasiul încorporează compartimentul ISO, un rezervor de combustibil cu trei puncte de izolare și o capacitate de 1.703 litri, precum și un rezervor adiţional de 2.271 l, care poate fi utilizat pentru rezerve suplimentare de apă sau combustibil.

Cu pasarele de jur împrejurul echipamentului, modelul PV 235 asigură un spaţiu în cadrul platformei nemaiîntâlnit la alte modele. Pentru situaţiile în care se impune desfășurarea de activităţi în afara cabinei, pe timp de noapte, Atlas Copco a prevăzut echipamentul cu surse suplimentare de iluminare. Opţiunile variate de scări și rampe contribuie la creșterea nivelului de accesibilitate. Filtrele amplasate într-un singur compartiment, sistemul opţional de drenaj ulei, cheia de desfiletare automată prăjini (existentă în configuraţia standard), convertizorul standard de la 24 V la 12 V, precum și varianta opţională, patentată de Atlas Copco, de ambreiaj automat, cu acţionare hidraulică, toate au fost concepute astfel încât să faciliteze desfășurarea activităţilor de service și mentenanţă.

PV 235, model din gama echipamentelor Pit Viper, dezvoltate de Atlas Copco Drilling Solutions, este extrem de competitiv în majoritatea exploatărilor la zi de scală medie sau mare, deschise pentru extracţia de metale, cărbune și minerale industriale.

Atlas Copco FlexiROC D50 – Eficienţa versatilităţii

Lider mondial în producţia de echipamente de minerit şi compresoare de aer, Atlas Copco a prevăzut echipamentul de foraj FlexiROC D50 cu cea mai avansată tehnologie de forare cu ciocan de fund şi cu cele mai robuste compresoare în vederea obţinerii unor găuri drepte şi curate, chiar şi în cele mai dificile condiţii de rocă. Nivelul redus la minim al vibraţiilor mastului cu profil de aluminiu contribuie la optimizarea transferului percuţiei către rocă şi deci la creşterea productivităţii procesului de foraj. Mastul standard permite acestor puternice echipamente să exceleze nu numai în forajul de producţie, cât şi în cadrul aplicaţiilor de foraj auxiliare, cum ar fi forajul orizontal.

Articole similare

1 din 982