Ca membru important al grupului FAYAT International, unul dintre liderii pieţei echipamentelor pentru construcţia drumurilor, compania BOMAG livrează toate tipurile de utilaje necesare construcţiei infrastructurii de transport – de la compactoare pentru terasamente la freze rutiere și stabilizatoare-reciclatoare, de la compactoare la repartizatoare pentru balasturi stabilizate și mixturi asfaltice.
Cu o experienţă impresionată acumulată în peste jumătate de secol de existent și un know-how propriu, compania BOMAG se mândrește a fi un vector de inovare care stabilește direcţia și ritmul de dezvoltare în industria de utilaje destinate construcţiei de drumuri. Conceperea și implementarea unui număr mare de tehnologii, de la sistemele automate de măsurare și control al operaţiilor de compactare – ECONO MIZER și ASPHALT MANAGER, până la modalităţi de reducere a costurilor de operare – ECO MODE sau cea mai eficientă soluţie de încălzire a grinzilor repartizatoarelor de asfalt –MAGMALIFE, nu poate fi trecută cu vederea.
Reţeaua globală de experţi și parteneri din peste 120 de ţări este alături de client pentru a le pune la dispoziţie soluţii de configurarea parcurilor de utilaje şi până la rezolvarea celor mai dificile sarcini întâlnite în desfășurarea activităţii lor.
Puterea inovatoare a companiei constă în angajamentul și experienţa unică a unui număr de peste 2.000 de angajaţi în întreaga lume – sursă de know-how care a propulsat BOMAG în topul producătorilor mondiali pe segmentul utilajelor de constructive pentru drumuri. Acesta este motivul angajamentului necondiţionat în direcţia calităţii, eficienţei, dezvoltării și producţiei de utilaje, dar și a calificării permanente a angajaţilor, pentru garantarea sprijinului optim de mentenanţă și service pe șantierele clienţilor săi.
Viitorul tehnologiei de frezare este printre noi
BOMAG a dezvoltat cu succes o gamă largă de masini de frezat inovatoare de la modelele compacte cu lăţimi de lucru de 500 și 600 mm până la gama mare cu lăţimi de lucru de 2.000 și 2.200 mm. În acest domeniu cheie al lucrărilor de întreţinere și reparaţii ale sistemelor rutiere,respectiv frezarea la rece, compania BOMAG a stabilit deja noi standarde tehnice, de calitate și productivitate.
Fiecare model în parte permite o gamă largă de utilizări datorită flexibilităţii acestuia. Designul compact și gradul ridicat de manevrabilitate conduc la o largă utilizare a acestor utilaje – de la lucrări de îndepărtare a straturilor de uzură deteriorate până la îndepărtare întregului sistem rutier, prin asigurarea unei adâncimi de frezare de 330 mm la o singură trecere, suprafeţele rezultate fiind curate, cu margini regulate și muchii active – pregătite pentru așternerea noilor straturi de îmbrăcăminţi rutiere.
Această flexibilitate precum și nivelul ridicat de disponibilitate tehnică sunt completate de sistemul de monitorizare și service prin satelit – BOMAG TELEMATIC POWER, care poate oferi controale, verificări și consultant atât on-line cât și direct în şantier prin intermediul echipelor de service mobil.
Gama medie a mașinilor de frezat BOMAG – modelul de bază BM 1000-35, completat de modelele BM 1200-35, BM 1300-35 prezintă câteva caracteristici definitorii:
Putere convertită în productivitate – ori de câte ori sunt folosite frezele rutiere BOMAG din gama 1000, acestea oferă o productivitate de neegalat. Acest lucru se realizează printr-un lanţ cinematic optimizat cu cea mai mare acurateţe: puterea mare a motorului este transferată la tamburul de frezare, fără pierderi. Vitezele – variabilă în trepte ale tamburului de frezare și infinit variabilă de deplasare sunt adaptate automat la diferitele condiţii de frezare în funcţie de natura materialului și adâncime. Designul inovator al tamburului de frezare, sistemul de prindere și susţinere a cuţitelor de frezare, asigură transferul maxim de forţă până la nivelul materialului de frezat.
Funcţionare ergonomică și întreţinere ușoară – operatorul frezelor din gama 1000 are asigurată protecţia împotriva prafului, zgomotului și vibraţiilor, având o vedere de ansamblu asupra zonei de lucru și a mijloacelor în care se încarcă materialul frezat (banda poziţionată frontal). Pupitrele de comandă clar aranjate și poziţionate pot fi ușor și rapid operate. Datorită unui concept inteligent de întreţinere, lucrările de service pot fi efectuate cu o simplă mișcare a încheieturii mâinii. BOMAG a făcut posibil ca operatorul să se poate concentra doar asupra aspectelor importante, rezultând o activitate de operare curată, rapidă și eficientă.
Mobilitate și acces la distanţă – Banda de descărcare, cu o lungime 8.050 mm, este pliabilă hidraulic, cu reglare hidraulică a înălţimii de descărcare poate fi rotită în ambele părţi până la 45 de grade faţă de axa longitudinală permiţând astfel accesul facil către camioanele de transport material.
Stabilitate și viteză – sistemul de deplasare cu șenile mărite asigură o forţă de tracţiune superioară combinată cu o uzură redusă, rezultând viteze de deplasare cu până la 15% mai mari (7,5 Km/h), reducându-se astfel timpii neproductivi.
BMS 15 – sistemul de frezare optimizat LONG-LIFE – fiecare detaliu de proiectare al ansamblului tambur-suporţi-cuţite este important și conduce la creșterea productivităţii frezelor BOMAG prin conversia optima a puterii motorului în energie la nivelul fiecărui cuţit de frezare.
Pe asfalt … ca acasă!
Ca experţi la nivel mondial în tehnologii de compactare, reciclare, stabilizare și așternere îmbrăcăminţi rutiere precum și în proiectarea și construcţia utilajelor pentru întreţinere, reparaţii și construcţii de drumuri, frezarea la rece reprezintă un domeniu cheie pentru BOMAG. În domeniul lucrărilor legate de îmbrăcăminţi asfaltice frezele rutiere vin să completeze și să închidă gama de utilaje BOMAG necesare punerii în opera și întreţinerii acestora. Pentru a se asigura că puterea uriașă a utilajelor este convertită într-o productivitate maximă, Bomag investește în optimizarea sistemelor tambur-suporţi-cuţite și proiectează aceste mașini până la ultimul detaliu astfel încât robusteţea lor, timpii reduși de mentenanţă și întreţinere precum și costurile reduse în exploatare să convingă constructorii că reprezintă cea mai bună alegere.