Pentru Carpatcement Holding, unul din liderii pieței de ciment din România, 2013 a reprezentat nu numai anul în care a împlinit 15 ani de activitate pe piața românească, ci și un an al provocărilor pe partea de business.
Evoluția pieței de anul trecut a determinat înregistrarea unor rezultate financiare mai puțin favorabile. Ritmul scăzut al lucrărilor de infrastructură (3,6% în primele zece luni din 2013, comparativ cu aceeași perioadă din 2012, potrivit INS) și al nivelului de investiții străine directe au dus la o diminuare a vânzărilor de ciment vrac. De asemenea, scăderea puterii de cumpărare a populației a dus la o micșorare a vânzărilor pe segmentul cimentului la saci. În total, volumele înregistrate au ajuns la nivelul anului 2005, cu mult sub volumele anilor 2006 – 2008, care au fost marcați de aderarea la Uniunea Europeană și de „boom-ul“ din industria construcțiilor. Toți acești factori au dus la o scădere totală a vânzărilor de 14%, comparativ cu 2012.
În ciuda mediului economic nefavorabil, Carpatcement Holding a continuat investițiile pe plan local. În total, din 1998 și până în prezent, compania a investit pe piața cimentului, betoanelor și a agregatelor peste 450 de milioane de euro.
În speranța repornirii lucrărilor de infrastructură și a sectorului rezidențial, care pot avea un impact pozitiv asupra pieței de construcții și, implicit, asupra pieței cimentului, compania va continua investițiile și pe parcursul acestui an. Carpatcement Holding va investi în 2014 aproximativ 15 milioane de euro pentru eficientizarea energetică, creșterea performanței costurilor de producție, investiții de mediu și pentru dezvoltarea personalului.